شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه تشكیل می شود

شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه تشكیل می شود

شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه تشكیل می شود

به گزارش مدل كودك دومین نشست مشترك وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رئیس كل دادگستری تهران در محل دادگستری تهران با حضور تعدادی از معاونان برگزار گردید.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا و به نقل از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این جلسه غلامحسین اسماعیلی با تبریك دهه كرامت اظهار داشت: به علت جایگاه ویژه سخنگویی قوه قضائیه، لازم است تعامل بیشتری با اصحاب رسانه و مبادی ذیربط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برقرار شود؛ چونكه امروز متأسفانه از راه قاب رسانه ای تصویر خوبی از قوه قضائیه به جامعه عرضه نمی گردد.
او خاطرنشان كرد: البته بخشی از این نگاه به واسطه وجود نقص در اطلاع رسانی قوه قضائیه و بخش دیگری مربوط به اصحاب رسانه در شقوق مختلف آن است و چنانچه تعامل سازنده ای از راه این نشست های مشترك ایجاد شود، می توان تصویر عرضه شده را اصلاح كرد؛ مانند شبهاتی كه از راه رسانه ها در ایام اخیر درباره ماده ۴۷ آیین نامه روش اجرای حدود، قصاص و … مطرح شده كه واقعیت ندارد و صرفاً ناشی از برداشت های مربوط به حكم شرعی بوده و ناشی از قرارداد میان بیمهگذار و بیمه گر شكل می گیرد.
اسماعیلی اظهار نمود: اما در رسانه ها به نحو دیگری مطرح می شود و در این خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اصلاح امور گام هایی مثبت می تواند بردارد؛ ضمن اینكه رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان عالی قوه قضائیه بر همكاری سایر رسانه ها با این قوه برای عرضه تصویری مناسب و هنرمندانه از اقدامات صورت گرفته تاكید فرمودند.
اسماعیلی در ادامه تصریح كرد: به همكاران قضائی تذكر داده شده كه در حوزه فرهنگ و رسانه تا آنجا كه امكان دارد مراتب و موضوعات مدیریت شود كه صرفاً برخورد قضائی صورت نپذیرد و به نحوی این مورد منجر به اباحه گری نشود. ازاین رو استمرار این نشست ها می تواند در رسیدن به اهدافی كه به آنها اشاره شد مؤثر و نقش آفرین باشد.
در ادامه این نشست سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با تبریك دهه كرامت و قدردانی از میزبانی دادگستری استان تهران اظهار داشت: با عنایت به مناسبات بوجود آمده بین دستگاه قضا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امید می رود كه قضات در موارد مربوط به تخلفات روش نرم را بر روش سخت مقدم بدانند.
او اضافه كرد: چنین جلساتی می تواند باعث تقویت همفكری و سطح تعاملات شود چونكه همه ما در بخش های مختلف جز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می رویم و مردم ما را در غیر تقسیم بندی های موجود و به صورت یك جا ارزیابی می كنند. در زمانی كه از جانب دشمنان اسلام شرایط كشور به شدت حساس است، افزایش سطح تعاملات در حوزه های مختلف لزوم دارد.
صالحی تصریح كرد: هم اكنون میزان حجم تولیدات فرهنگی ارتقا یافته و سطح كیفی آنها هم به تدریج بهبود می یابد و تلاش ما این است كه از بعد نظارتی مطابق با مقررات رفتار نماییم و تشكیل شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه می تواند گام بلندی در راه تعامل هر چه بهتر قوه قضائیه به شمار آید.
او خاطرنشان كرد: البته ما منكر تخلفات نیستیم ولی اگر خود وزارتخانه در راه برخورد و تماس با تخلفات قرار بگیرد با هزینه كمتری مبحث خاتمه خواهد یافت چونكه شناخت های درون سازمانی، توانمندی های بهتری برای حل معضلات به دنبال خواهد داشت.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مقوله دیگر احضار مدیران ارشد و میانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مراجع قضائی است كه این امر با تعاملات قبلی باید صورت گیرد تا جایگاه اقتدار و موقعیت یك مدیر در نظام مورد خدشه قرار نگیرد.
وی ادامه داد: ظرفیت ها و حوزه های تعاملی گسترده ای از قبیل جلوگیری از وقوع جرم، ارتقای سطح سواد رسانه ای، عفاف و حجاب و … داریم كه می تواند منشأ اقدامات مشترك در آینده باشد چونكه همه دلسوزان نظام به قوه قضائیه مقتدر و معتمد، اعتماد راسخ دارند.
در این جلسه تعدادی از مدیران حاضر در جلسه به بیان مطالب و مشكلات مربوط به حوزه های مسئولیتی خود پرداختند كه بعد از انجام مباحث كارشناسی لازم، راهكارهای مناسب برای افزایش تعامل میان دادگستری كل تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عرضه و در انتها بر ادامه برگزاری چنین جلساتی تاكید شد.
قبل از این اولین جلسه مشترك وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دادگستری تهران به میزبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل این وزارتخانه برگزار شده بود.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~