امنیت دوربین های مدار بسته نصب شده در منزل

امنیت دوربین های مدار بسته نصب شده در منزل

امنیت دوربین های مدار بسته نصب شده در منزل

به گزارش مدل كودك نصب دوربین مداربسته در منزل می تواند مزایای زیادی داشته باشد، اما خطرات جدیدی هم امكان دارد برای حریم خصوصی و امنیت شبكه ایجاد كند.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، هدف از نصب دوربین مدار بسته افزایش امنیت و آرامش ذهنی شما، و در عین حال دوری از تهدیدات امنیت فضای مجازی است. در اینجا سه نكته مهم وجود دارد كه هنگام خرید، راه اندازی و نصب دوربین مداربسته در خانه باید به آنها توجه كنید.
خطرات
دوربین های مداربسته خانگی متصل به اینترنت در معرض جرایم سایبری هستند. اخیراً برخی از حملات بزرگ اینترنت اشیا (IoT) رخ داده است كه در خلال آن هكرها، به صدها هزار دستگاه صدمه زده و آنها را وارد بات نت های گسترده كرده اند. این مجموعه دستگاه های معمولی مانند دوربین های مدار بسته تحت شبكه یا IP، دستگاه NVR و روترهای خانگی توسط كنترل كننده های بات هدایت می شوند تا ترافیك شبكه را به یك مقصد هدفگیری شده بفرستند.
جریان انبوه داده ها، سایت هدف را از پا در می آورد و آنرا خارج از دسترس می سازد. یك حمله تازه ضد DYN كه یك سرویس اینترنتی DNS است، بیشتر دسترسی ها از سمت كشورهای شرقی به توئیتر، اسپاتیفای، نتفلیكس، آمازون، تامبلر، ردیت، پی پال و سایت های دیگر در ایالات متحده آمریكا را فلج كرد. هك كردن دستگاه های خانگی به ابزار قدرتمندی برای جرایم سایبری تبدیل گشته است. دوربین مدار بسته ای كه می خرید امكان دارد به جای افزایش امنیت، سبب اضافه شدن مشكل شده و توسط هكرها برای جاسوسی از شما استفاده گردد.
فروشنده را خردمندانه انتخاب كنید
همه چیز با انتخاب شروع می شود. اگر حفظ حریم خصوصی و امنیت برای شما اهمیت دارد، باید بخشی از معیارهای خرید شما باشد. همه فروشندگان در حوزه فروش دوربین مدار بسته خانگی مانند هم نیستند. دنبال فروشنده هایی باشید كه حریم خصوصی و امنیت شما برایشان اهمیت دارد. چگونه؟ به صفحات وب آنها بروید و به چیزهایی جدای از تبلیغات بازاریابی آنها توجه كنید، چون هركسی می تواند واژه امنیت را در هرجایی جار بزند. پرسشی كه باید مد نظر قرار دهید این است كه آیا آنها امنیت را جدی می گیرند و آنرا تأمین می كنند یا خیر؟ ببینید آیا بروزرسانی های امنیتی را منتشر می كنند؟ تیم امنیتی دارند و جزئیات درباره نحوه عرضه امنیت محصولات و خدماتشان را عرضه می كنند یا خیر؟

بسیاری از شركت ها زحمت داشتن یك تیم امنیتی را به خود نمی دهند. این یك اخطار است اگر فروشنده ای چنین سررشته ای نداشته باشد. این عدم توجه به این معناست كه آنها احتمالاً مشخصه های امنیتی قوی را طراحی نمی كنند، افرادی را ندارند كه به صدمه پذیری ها توجه نمایند، پچ ها را توسعه نمی دهند و تعهدی به بروزرسانی امنیت ندارند.
آنهایی كه تیم امنیتی دارند به صورت آزادانه درباره كنترل هایی كه درون محصول طراحی شده است، معیارهای آزمایش، تضمین نامه ها و اشكالاتی كه پیدا كرده اند، بحث می كنند. متخصصان سخت كار می كنند و می خواهند حس اعتماد را در مصرف كنندگان خود ایجاد كنند. شركت هایی كه برای اشكال یابی مسابقه برگزار می كنند و به هكرهای كلاه سفیدی كه اشكلات را پیدا می كنند و آنها را به رخ شركت ها می كشند جایزه می دهند، قابل تحسین هستند. داشتن جماعتی از هكرها كه به امن تر شدن محصولات شما كمك می كنند، نكته مثبتی است.
دوربین های مدار بسته را در اماكن غیرحساس نصب كنید
دوربین مداربسته بهترین وسیله برای زیر نظر داشتن خانه و محل كار است. اما در عین حال حتی بهترین محصولات هم امكان دارد درست مورد استفاده قرار نگیرند. مسئله نصب دوربین های مدار بسته از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد. ورودی ها، مشاعات (نواحی مشترك) و محل مراقبت از نوزادان، جاهای عالی برای گذاشتن دوربین ها هستند. اتاق خواب ها، اتاق رختكن، حمام و سایر نواحی خصوصی اماكن مناسبی نیستند. خیلی از دوربین های جدید، دارای میكروفون و دیگر حسگرها هستند. پس حتی در نواحی مشترك، امكان دارد بخواهید چیزی را كه می گوئید بازنگری كنید. وقتی مسئله سروكار داشتن با داده هاست، دوربین های مدار بسته خانگی از نظر تنظیمات، راحت و بی دردسر هستند.
خیلی ها با خدمات ابری كار می كنند كه داده ها در فضایی روی اینترنت به نام ابر یا كلود (cloud) ذخیره می شوند. اما این روش همینطور به این مفهوم است كه ضبط شدن داده ها تحت كنترل مستقیم شما نیستند و مكان دیگری برای حمله هكرهاست. پس در نظر داشته باشید كه چه داده هایی را در ابر می خواهید. شما كه نمی خواهید كلیپ های شرم آور یا خصوصی به صورت آنلاین پخش شوند. مكان نصب دوربین های مدار بسته تعیین كننده كه این گونه وضعیت ها هستند.

رمزعبور پیش فرض دستگاه DVR یا NVR را تغییردهید
دوربین های مداربسته خانگی تنظیمات پیش فرضی دارند تا به راه اندازی و نصب آسان كمك كنند. بیشتر آنها احتیاجی به تغییر ندارند اما باید رمزعبور پیش فرض را تغییر دهید! یك رمزعبور منحصربفرد و قوی انتخاب كنید كه هیچ جای دیگری از آن استفاده نكرده اید. آنرا در جای امنی نگه دارید. در بدترین حالت اگر آنرا فراموش كنید می توانید معمولاً روی خود دوربین آنرا از نو بسازید. خیلی از گونه های فعلی بات نت های اینترنت اشیا، حجم عظیمی از دستگاه های DVR یا NVR را نشانه می روند كه هنوز از رمزعبورهای پیش فرض استفاده می نمایند. كلمه عبورهای پیش فرض در اینترنت منتشر می شوند و ازاین رو دسترسی كامل به دوربین های مداربسته را برای هكرها تضمین می نماید. بعضی از فروشندگان هم اكنون كاربران را وادار می كنند تا به محض نصب رمزعبور را تغییر دهند، اما هنوز هم خیلی ها این كار را انجام نمی دهند. لطفاً یك طعمه آسان نباشید. زیرك باشید و رمزعبور پیش فرض را تغییر دهید؛ این تغییر كوچك تفاوتی فاحش بوجود می آورد.
اولین و مهم ترین قدم، از آنِ شماست. باید شركتی قابل اعتماد پیدا كنید تا دوربین مداربسته، دستگاه DVR یا NVR، نرم افزارهای كاربردی جهت انتقال تصویر دوربین مداربسته روی كامپیوتر و گوشی موبایل و هر خدمات اضافه ای را از آن تهیه كنید. به نظرات خریداران دستگاه ها توجه كنید. اظهارات متخصصان امنیتی كه دوربین مداربسته یا محصول مورد نظر را آزمایش كرده اند را مطالعه كنید. با چشمانی باز انتخاب و سپس خرید كنید.
جهت دریافت مشاوره از متخصصین شركت الكامپ فقط كافیست با شماره های ذیل تماس گرفته و از مشاوره و بازدید مجانی كارشناسان این شركت بهره مند شوید، الكامپ نامی درخشان در صنعت سیستم های امنیتی با سابقه ای ۱۵ ساله و بیشتر از ۳۰۰۰ پروژه موفق.
شماره های تماس: ۸۸۵۱۷۹۰۰ و ۸۸۵۱۹۲۰۰
این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~