معاون وزیر جهاد كشاورزی: تامین امنیت غذایی، مأموریت وزارت جهاد در شرایط تحریم است

معاون وزیر جهاد كشاورزی: تامین امنیت غذایی، مأموریت وزارت جهاد در شرایط تحریم است

معاون وزیر جهاد كشاورزی: تامین امنیت غذایی، مأموریت وزارت جهاد در شرایط تحریم است

به گزارش مدل كودك معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد كشاورزی اظهار داشت: استمرار تولید و تامین امنیت غذایی از مأموریت های وزارت جهاد كشاورزی در شرایط تشدید تحریم هاست.

به گزارش مدل كودك به نقل از وزارت جهاد كشاورزی، عبدالمهدی بخشنده در نشست با كارگروه رسانه های اقتصادی، تصریح كرد: سالانه ۱۲۲ میلیون تن محصولات كشاورزی در كشور تولید می شود و سه میلیون و ۶۵۰ هزار نفر بهره بردار در بخش كشاورزی اشتغال دارند كه با احتساب خانوارهای آنان نزدیك به ۲۰ میلیون نفر از جمعیت كشور از بخش كشاورزی ارتزاق می كنند.
وی تصریح كرد: از آغاز فصل برداشت گندم تاكنون، ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم به ارزش ۸، ۸۰۰ میلیارد تومان از كشاورزان خریداری و ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بهای آن به گندمكاران پرداخت شده است.
بخشنده افزود: تا كنون ۳۵۰ هزار تن دانه روغنی كلزا به ارزش یك هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان از كشاورزان خریداری و نزدیك به یك هزار میلیارد تومان بهای آن به كلزاكاران پرداخت شده است.
معاون وزیر جهاد كشاورزی خاطرنشان كرد: تراز تجاری بخش كشاورزی و غذا از منفی ۸.۱ میلیارد دلار در سال ۹۲ نزدیك به ۳.۸ میلیارد دلار بهبود یافته و به منفی ۴.۳ میلیارد دلار رسیده است.
وی با اشاره به اعتبار ۱.۵ میلیارد دلاری قانون توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از محل صندوق توسعه ملی، تصریح كرد: تا كنون مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان از محل این قانون برای اجرای ۳۶ هزار طرح تولیدی در زمینه های گلخانه، گیاهان دارویی، شیلات و آبزیان، صنایع تبدیلی و تكمیلی و… تخصیص و برای ۸۰ هزار نفر شغل پایدار بوجود آمده است كه از این تعداد ۷۱.۵ درصد هم بیمه شده اند.
معاون وزیرجهاد اضافه كرد: طبق گزارش مركز آمار ایران، سهم اشتغال روستایی از كل اشتغال كشور در سال ۹۷ از ۵.۵ درصد به ۲۳ درصد افزایش یافته كه از آثار اجرای این طرح بوده است.
بخشنده اظهار داشت: ۴۰ درصد از كسانی كه این طرح ها را اجرا كرده اند زنان بوده اند كه سهم آنان در گذشته ۵ درصد بوده است ضمن اینكه بازپرداخت این تسهیلات هم باردیگر به اجرای طرح های اشتغال روستایی اختصاص می یابد.
وی با اشاره به اینكه مصرف آب در گلخانه ها در مقایسه با فضای باز به یك یازدهم كاسته می شود، اظهار داشت: سال ۹۲ مساحت گلخانه های كشور حدود ۷۵۰۰ هكتار بود كه این میزان در سال ۹۷ به ۱۵ هزار هكتار افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینكه برای سال ۹۸ راه اندازی ۵ هزار هكتار گلخانه هدفگذاری شده است، افزود: برای راه اندازی گلخانه در مناطق كم برخوردار تسهیلات با كارمزد ۷ درصد و در مناطق برخوردار تسهیلات با كارمزد ۹ درصد پرداخت می شود.
در این نشست، علی اكبر مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت جهاد كشاورزی هم اظهار نمود: تامین كالاهای اساسی تا تاریخ ۲۱ تیرماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۸.۵ درصد افزایش یافته است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~