یك مقام مسئول: واگذاری كارت اعتباری مصالح از آخر شهریور، وام رهن مسكن منتفی شد

یك مقام مسئول: واگذاری كارت اعتباری مصالح از آخر شهریور، وام رهن مسكن منتفی شد

یك مقام مسئول: واگذاری كارت اعتباری مصالح از آخر شهریور، وام رهن مسكن منتفی شد

به گزارش مدل كودك مدیرعامل بانك عامل بخش مسكن از آغاز واگذاری كارت اعتباری مصالح به انبوه سازان با سود ۱۸ درصد از آخر شهریور امسال اطلاع داد.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، ابوالقاسم رحیمی اناركی امروز در حاشیه بازدید نمایشگاه صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران درباره مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش سقف تسهیلات مسكن، تصریح كرد: آنچه در شورای پول و اعتبار تصویب گردید، افزایش سقف تقسیط سهم الشركه بود. این شورا ارقامی را بعنوان سقف تسهیلات ساخت اعلام نمود كه شامل ۱۶۰ و ۲۵۰ میلیون تومان است و به سازنده داده می شود ضمن اینكه قابل تقسیط و انتقال به خریدار است اما برای افزایش سقف تسهیلات مسكن، هیچ مصوبه ای نداشته ایم و سقف های قبلی وام های مسكن كماكان باقی است. پیشنهادهای بانك عامل بخش مسكن به بانك مركزی هم همچنان به صورت پیشنهاد باقی مانده است.
وی درباره كارت تعهدی مصالح ساختمانی اضافه كرد: اجرای این طرح از آخر شهریور ماه شروع می شود و در حال انجام كارهای نهایی آن هستیم. طرح كسب و كار مربوط به این برنامه در حال آماده شدن است و امیدواریم تا آخر شهریور مقدمات راه اندازی آنرا فراهم نماییم.
مدیرعامل بانك عامل بخش مسكن خاطرنشان كرد: در مكانیزم این طرح، چند عنصر كلیدی داریم كه نقش اصلی را دارند كه هم شامل افرادی مانند انبوه ساز یا تولیدكننده مصالح و بنكدار عمده فروش مصالح ساختمانی و هم شامل محصولاتی مانند آهن، تیرآهن، میلگرد و سیمان می شود كه مصرف بالایی در ساخت وساز دارد.
وی خاطرنشان كرد: افرادی كه واجد شرایط دریافت این كارت باشند و صلاحیت آنها تائید شود، وارد چرخه این كسب و كار شده اما باید در این صنعت حرفه ای باشند. در حال شناسایی افراد اثرگذار در این چرخه هستیم و بانك عامل كار خویش را با این افراد آغاز خواهد نمود. كارگروه شناسایی افراد مشمول این طرح تشكیل شده و ملاك شناسایی آنها، داشتن كاركرد بالا در كسب و كار مربوطه است بگونه ای كه هر سازنده یا تولیدكننده مصالح و دیگر فعالان صنعت ساختمان كه در این چرخه، از كاركرد بالاتری برخوردار باشند، مشمول دریافت كارت اعتباری مصالح ساختمانی خواهند شد.
به گفته رحیمی اناركی، در این طرح اعتباری در اختیار فعال صنعت ساختمان قرار می گیرد تا بتواند از تولیدكننده، مصالح ساختمانی دریافت كند. از آنجایی كه تعداد زیادی انبوه ساز و بنكدار مصالح ساختمانی، از تولیدكننده به شكل یكجا محصول دریافت می كند، از تخفیف خوبی برخوردار خواهند شد. سود اعتبار هم ۱۸ درصد است.
وی تصریح كرد: دریافت كنندگان این مصالح، محصولات خریداری شده را در یك چرخه كسب و كار، از تولیدكننده تا مصرف كننده به شكل اعتباری در اختیار افراد حاضر در این چرخه قرار می دهند و به ترتیب ۲۵ تا ۳۵ درصد تخفیف در قیمت تمام شده ساختمان به مصرف كننده و خریدار نهایی منتقل خواهد شد.
مدیرعامل بانك عامل بخش مسكن در پاسخ به پرسشی درباره برنامه دولت در خصوص افزایش سقف تسهیلات بخش مسكن از ۱۳.۵ به ۲۰ درصد و نقش بانك عامل بخش مسكن در افزایش این سقف، تصریح كرد: این بانك امكان افزایش سقف تسهیلات مسكن را ندارد چون هم اكنون بیشتر از ۹۰ درصد توان بانك عامل بخش مسكن، به پرداخت تسهیلات اختصاص یافته است بویژه آنكه افزایش سقف تسهیلات تكمیل ۵۰۰ هزار واحد مسكن مهر باقی مانده هم به صورت صد درصدی به این بانك سپرده شده است و باید آنرا تأمین مالی نماییم.
رحیمی اناركی افزود: همینطور در برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسكن هم مقرر است بانك عامل بخش مسكن مشاركت داشته باشد اما امكان توانایی تأمین مالی كل این ۴۰۰ هزار واحد را نداریم. هر چند كه امكان دارد بخش مهمی از تأمین مالی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسكونی در برنامه اقدام ملی، به این بانك داده شود اما بخش باقی مانده را باید سایر بانك ها كمك كنند.
وی درباره افزایش سقف تسهیلات مسكن مهر اضافه كرد: افزایش سقف این تسهیلات برای ۲۰۰ هزار واحد به بانك مذكور ابلاغ گردید كه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار واحد آن، به شهر جدید پردیس اختصاص دارد و مشمول افزایش ۱۰ میلیونی سقف این تسهیلات تا ۵۰ میلیون تومان خواهند شد.
مدیرعامل بانك عامل بخش مسكن درباره محل تأمین اعتبار افزایش سقف تسهیلات مسكن مهر خاطرنشان كرد: در این راستا ۱۲۵۰ میلیارد تومان از محل اقساط برگشتی مسكن مهر در نظر گرفته ایم.
رحیمی اناركی درباره تسهیلات ودیعه مسكن تصریح كرد: ما پیشنهاد خویش را در این خصوص به بانك مركزی عرضه كرده بودیم كه بانك مركزی به نوع عقد این تسهیلات ایراد گرفته بود. به این صورت كه ما آنرا به شكل عقد مرابحه طراحی نموده بودیم اما بانك مركزی ایراد فقهی و شرعی گرفت و اعلام نمود كه باید این تسهیلات به صورت قرض الحسنه باشد. مقرر است بزودی با رفع ایرادات بانك مركزی، طرح جدیدی در مورد وام ودیعه به بانك مركزی ارجاع دهیم.
وی پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیونی برای وام ودیعه با سود ۲۴ درصد را تكذیب نمود.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~