شریعتمداری: حضور مردم در تمام عرصه ها را باید به رسمیت بشناسیم

شریعتمداری: حضور مردم در تمام عرصه ها را باید به رسمیت بشناسیم

شریعتمداری: حضور مردم در تمام عرصه ها را باید به رسمیت بشناسیم

به گزارش مدل كودك وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با تاكید بر این مورد كه حضور مردم را در تمام عرصه ها باید به رسمیت بشناسیم، اظهار داشت: وجود گروه های مرجع بین دولت و مردم سبب می شود تا مردم به حركت در بیاید. ما آثار زیادی از نویسندگان، شعرا و سایر هنرمندان داشته ایم كه توانسته اند حركات خودجوشی را در مردم ایجاد كنند.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، شریعتمداری روز یكشنبه (سوم شهریور ماه) در نشست “همگرایی دولت و پدید آورندگان آثار فرهنگی و هنری” با بیان این كه از این مورد متاسف هستیم كه چرا پس از مدت های طولانی به این گام نخست رسیده ایم، اظهار نمود: حضور مردم را در تمام عرصه ها باید به رسمیت بشناسیم و اگر در ارتباط با این مورد توجه جدی نداشته باشیم آنچه مردم از مشروعیت تا به امروز برای آن تلاش كردند از بین می رود. در میان دولت و مردم باید یك سری گروه های مرجع حضور داشته باشند تا مردم را به حركت در بیاورند. با نگاهی به تاریخ انقلاب می توان دید نویسندگان، شعرا و… حركت های خودجوش زیادی را در میان مردم بوجود آورده اند. موسیقی هاو مجسمه هایی را داشته ایم كه با زبان بی زبانی مردم را به انقلاب نزدیك كردند و در فیلم های خود چگونه نظام خان و خان بازی را به تصویر كشیده اند تا این نظام از بین برود.
وی اظهار داشت: دولت در مقابل فرهنگ و هنر بسیار نرم است و سختی ندارد در روایات اسلامی هم وارد شده است كه باید به معلمان و فرهیختگان احترام بگذاریم چونكه آنها خالق اثر و آموزش دهنده هستند. هنرمندان و فرهیختگان جزو نیروهای مولد و مولفی جامعه هستند و باید همواره از آنها حمایت نماییم.
وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با تاكید بر این مورد كه شفاف سازی همواره جزو اصول اولیه ای بوده است كه دولت به آن اهتمام داشته و هزینه های آنرا هم پرداخت كرده است اظهار داشت: شفاف سازی تشكل ها یكی از شفاف سازی های دولت می باشد. باید بگذاریم تشكل ها سخن بگویند و با آنها هم صحبت نماییم. امروز این دو وزارت خانه بعنوان مبنای اصلی یك تحول فكری برای ساخت یك جامعه ایده آل را باز كرده اند. قشر هنرمندان در رفع خیلی از صدمه های جامعه موثر هستند. این هنرمندانند كه فضای اجتماعی را به تصویر می كشند. اگر می خواهیم مشكلات كودكان كار و اعتیاد و… حل شود بطور قطع این هنرمندان هستند كه می توانند به كمك دولت بیایند ما امروز نیامده ایم مشكلات شما را حل نماییم چون كه این وظیفه ما است بلكه آمده ایم از شما بخواهیم و كمك بگیریم تا در رفع مشكلات یار و یاور دولت باشید. من شخصا اعلام می كنم بدون كمك شما درمانده ام ما نباید بر سر چهار راه های تهران شاهد تجمع كودكان كار باشیم. این شایسته كشوری كه می گوید ام الاقرای جهان اسلام است نیست. این بطور قطع افتخار نبوده و نیست و بی كمك شما از پس آن بر نمی آییم. در هر كجا كه اراده ملت ایران به میان آمده مشكلات از بین رفته است.
ایشان در ادامه با عرضه پیشنهاد تشكیل كمیته سه جانبه بین وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشكل های صنفی موافقت نمود و اظهار داشت: بنده با تشكیل این سه كمیته موافق و امیدوارم بتوانیم از این طریق تصویب نامه ها و تفاهم نامه ها را به صورت اجرایی مورد بحث و ارزیابی قرار دهیم و از این شفاف سازی استقبال می نماییم.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~