اعلام برنامه های ماه محرم سازمان فرهنگی هنری شهرداری

اعلام برنامه های ماه محرم سازمان فرهنگی هنری شهرداری

اعلام برنامه های ماه محرم سازمان فرهنگی هنری شهرداری

مدل كودك: معاون سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به اینكه با فرارسیدن ایام سوگواری ماه محرم ۳۵ برنامه در چارچوب ۳ هزار اجرا برگزار می شود، اظهار داشت: با عنایت به همه محدودیت هایی كه در حوزه بودجه داریم، توانسته ایم با تخصص و حمیت همكاران سازمان، هزینه ها را كاهش دهیم و امسال مانند سال های گذشته برنامه های فرهنگی برگزار نماییم.
به گزارش مدل كودك به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعلیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با فرا رسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا اظهار داشت: امسال در ماه محرم سال ۱۴۴۱ مصادف با ۱۳۹۸حدود ۳۵ عنوان برنامه در چارچوب ۳ هزار اجراهای متنوع با عنوان كلی «جلوه سوگ» در محرم و صفر برگزار می گردد.
ایشان سپس به مهم ترین برنامه های این سازمان اشاره كرد: سیزدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با هدف شناسایی استعدادهای بالقوه مداحان نوجوان، تشویق و ترغیب نوجوانان خادم اهل بیت(ع) و پرورش مداحان طراز انقلاب اسلامی با مشاركت دانش آموزی انجام می شود. همین طور نشست های ادبی مختلفی با عنوان «بر آستان اشك» در چهار نقطه برگزار می گردد و در نهایت شعرهای خوانده شده در این جلسه ها برای انتشار در یك مجموعه، جمع آوری می شود.

وی ادامه داد: مانند سال های گذشته برنامه های متمركز در میدان آیینی امام حسین(ع) به مدت ۶۰ روز انجام می شود. این برنامه ها در چارچوب غرفه های متنوع، اجرای تعزیه برای نوجوانان و بزرگسالان، تئاتر میدانی و برنامه های همایشی برگزار می گردد.

فاطمیان پور در ادامه اظهار داشت: پنجمین سوگواره عاشورایی با هدف زنده نگه داشتن سنت آیینی تعزیه در مدارس انجام می شود. در این برنامه برای دانش آموزان كلاس آموزشی تعزیه برگزار می گردد و در نهایت تعزیه ها توسط خود دانش آموزان اجرا می شود. همین طور در همه فرهنگ سراها پرده خوانی و تعزیه با عنوان «مرثیه آفتاب» اجرا می شود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری اظهار داشت: در روزهای محرم و صفر مجموعه نمایشگاه هایی با سوژه عاشورا برپا می شود كه همچون آنها می توان به نخستین نمایشگاه هنر مفهومی با استفاده از كتب عاشورایی با عنوان «عقل سرخ» در باغ كتاب تهران، نمایشگاه تصاویر متنوع در نگارخانه لاله، نمایشگاه آثار استاد علی شیرازی با عنوان كتیبه های عاشورایی در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) و نمایشگاه هایی با سوژه تعزیه و آیین های عاشورایی در زمان قاجار در باغ موزه هنرهای ایرانی اشاره نمود.

وی به اجرای نمایش های موضوعی اشاره نمود و اظهار داشت: نمایش «خاتون» به مدت ۳۰ شب در پردیس تئاتر تهران اجرا می شود. همین طور نمایش های موضوعی دیگری چون؛ «تا رقیه»، «شین» با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی اجرا می شود.

فاطمیان پور اضافه كرد: امسال هم مانند سال های گذشته پیاده روی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی را داریم. سال قبل این پیاده روی با استقبال خوبی رو به رو شد و بیشتر از ۲میلیون نفر در آن شركت كردند.

وی با اشاره به تولید محصولات ویژه خانواده، كودكان و نوجوانان به صورت فیزیكی و در فضای مجازی، اظهار داشت: همین طور امسال كمپین «سلام بر حسین» را با هدف ترویج و تبلیغ سنت حسنه ایرانی ها برای در اختیار قرار دادن آب شرب، برگزار می نماییم. همین طور امسال برنامه تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با عنوان «پرده عشاق» در سطح شهر تهران برگزار می گردد.

بررسی و معرفی نوحه های محرم با عنوان «آوای محرم»، نشست های رونمایی از كتاب های برگزیده عاشورایی و اجرای سوگواره های اقوام، نواحی و شهرهای تهران در فرهنگ سرای خانواده از دیگر برنامه های ماه محرم است كه فاطمیان پور در ادامه به آن اشاره نمود.

معاون سازمان فرهنگی هنری در ادامه با اشاره به برخی اظهارات در خصوص اینكه درآمدها و هزینه های این سازمان شفاف نیست واكنش نشان داد و اظهار داشت: به لطف خدا و با تمام محدودیت هایی كه در حوزه بودجه داریم اما توانسته ایم با تخصص و همراهی همكارانمان هزینه ها را كاهش دهیم و برنامه های فرهنگی برگزار نماییم. بودجه فرهنگی سازمان فرهنگی هنری صفر است و به واسطه این اتفاق و كم لطفی و كم توجهی كه به این سازمان شده است ما در محدودیت هستیم. اما این سازمان همیشه مورد اعتماد مردم شهر تهران بوده است و ما به لطف این اعتماد و همكاری مردم توانسته ایم با اجرای برنامه های فرهنگی خدمت گذار مردم باشیم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~