چگونه مالیات كسب وكار خودرا مدیریت كنید

چگونه مالیات كسب وكار خودرا مدیریت كنید

چگونه مالیات كسب وكار خودرا مدیریت كنید

مدل كودك: یكی از دغدغه های صاحبان مشاغل پرداخت مالیات به بهینه ترین شكل ممكن آن است.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، همه ساله در انتهای بهار و ابتدای تابستان موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی فرامی رسد و اشخاص حقیقی و حقوقی بافاصله زمانی یك ماهه باید اظهارنامه مالیاتی خودرا پركرده و تقدیم سازمان امور مالیاتی كنند. این موعد تنها یك نقطه عطف در پروسه یك ساله پرداخت مالیات یك كسب وكار است؛ اما به جرات می توان اظهار داشت كه قبل و بعدازاین نقطه عطف، یك پروسه طولانی و فرسایشی برای محاسبه و پرداخت مالیات است. در این یادداشت نگاهی به این پروسه داشته و بهترین شیوه مدیریت در هر مرحله را به شما معرفی می نماییم.
تحریر دفاتر قانونی و تنظیم صورت های مالی
اولین قدم برای مدیریت مالیات پرداختی، مدیریت و تصحیح شیوه تحریر دفاتر قانونی و تنظیم صورت های مالی است. متناسب با نوع كسب وكار شما استانداردهای حسابداری مشخصی تنظیم و اعمال می شوند كه ملزم به رعایت آنها هستید. اما فارغ از رعایت استانداردهای حسابداری، صورت های مالی شما باید به شكلی تنظیم شود كه كمترین شبهه ای در آنها وجود داشته و جای بهانه ای برای ممیزان اداره مالیات باقی نگذارد.
در نگاه اول این مسئله ساده به نظر می رسد، اما اگر تجربه مواجهه با ممیزین اداره مالیات را داشته باشید می دانید كه به چه سادگی قادر به ایراد گرفتن از صورت های مالی هستند و اصطلاحاً «از ماست مو می كشند». برای موفقت در این مرحله راه اول این است كه تلاش كنید هرروز دانش خودرا در این زمینه افزایش دهید و در كنار آن تجربه خودرا بالا ببرید؛ هرچند كه كسب تجربه در این زمینه به قیمت پرداخت مالیات اضافی در چندین دوره است.
راه بعدی كه راه ساده تر و منطقی تری است، بهره گیری از مشاوره مالیاتی مستمر است. یك مشاور مالیاتی باتجربه و تخصصی كه درزمینهٔ مالیات دارد، به خوبی می تواند با نظارت بر روند تهیه صورت های مالی، كمترین بهانه ای برای اداره مالیات باقی نگذارد.

تنظیم اظهارنامه مالیاتی
به خوبی می دانید كه هرسال در موعدی مشخص باید اظهارنامه مالیاتی خودرا به اداره مالیات تقدیم كنید. حالا دیگر حتی كافی نت دارها نیز با گرفتن مبلغی اندك اظهارنامه مالیاتی شمارا پر می كنند. اما واقعیت این است كه تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی را می توان خطیرترین كار یا همان نقطه عطف پروسه پرداخت مالیات به شمار آورد؛ هرقدر كه گردش مالی كسب وكار شما بیشتر باشد، این حساسیت بیشتر می شود.
از سویی دیگر هرقدر در مرحله قبلی فرآیند، یعنی تنظیم صورت های مالی بهتر عمل كرده باشید، در اینجا نیز كار ساده تری خواهید داشت. با تمام این ها وجود بندها و قسمت های متنوع و گوناگون در اظهارنامه مالیاتی، پر كردن آنرا پیچیده كرده است. كافی است تا كوچك ترین اشتباهی در تنظیم آن داشته باشید تا متحمل خسارت هایی سنگین شوید.
یادگیری نحوه پر كردن اظهارنامه مالیاتی با حضور در كلاس های مرتبط و در ضمن كسب تجربه می تواند شمارا درزمینهٔ تنظیم اظهارنامه مالیاتی یاری كند. اما بازهم به خوبی می دانیم كه كسب تجربه به قیمت پرداخت مالیات اضافی در چندین دوره است. راه دیگری نیز برای تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی وجود دارد كه بسیار منطقی تر و كم ریسك تر است؛ مراجعه به یك موسسه مشاوره مالیاتی؛ یك مشاور مالیاتی، باتجربه چندین ساله ای كه از تنظیم اظهارنامه های مالیاتی گوناگون دارد، به خوبی می داند كه چگونه باید یك اظهارنامه مالیاتی بی نقص تنظیم كند. آگاهی و استفاده از معافیت های مالیاتی مزیت بزرگ دیگری است كه با مراجعه به یك مشاور مالیاتی خواهید داشت.
دادرسی مالیاتی
آخرین مرحله پروسه پرداخت مالیات دادرسی مالیاتی است. زمانی درگیر دادرسی مالیاتی می شوید كه میزان مالیات شما كه توسط سازمان امور مالیاتی اعلام می شود، بیشتر از میزانی است كه شما به آن رسیده اید. در حقیقت وقتی با اداره مالیات به مشكل می خورید، با دادرسی مالیاتی قادر به حل كردن پرونده مالیاتی خود خواهید بود.
واقعیت این است كه موفقیت در فرآیند دادرسی مالیاتی نیاز واقعی به تجربه دارد. به هر میزانی هم كه به قانون مالیات تسلط داشته باشید، بازهم باید با ممیز اداره مالیات مقابله كنید؛ كسی كه تنها كار او مالیات است! بازهم همچون دیگر مراحل، با بهره گیری از مشاوره مالیاتی شانس خود برای پیروز شدن در دادرسی مالیاتی را به میزان بسیار زیادی افزایش می دهید.
یك مشاور مالیاتی، بعنوان یك وكیل مالیاتی تسلط كاملی به قوانین مالیاتی داشته و باتجربه بالایی كه از پرونده های گوناگون مالیاتی و حضور در مراجع دادرسی مالیاتی دارد، به خوبی می تواند پرونده مالیاتی شمارا مدیریت كند.
با تخصصی ترین مركز مشاوره مالیاتی ایران آشنا شوید
تا اینجا به این مسئله واقف شدید كه استفاده از مشاوره مالیاتی تا چه میزان در مدیریت مالیاتی كسب وكار شما حیاتی می باشد. هم اكنون افراد و شركت های مختلفی در ایران مبادرت به ارائه خدمات مشاوره مالیاتی و دادرسی مالیاتی می كنند. بعضی از مراكز خدماتی همچون مشاوره مالیاتی تلفنی و مشاوره مالیاتی آنلاین ارائه می دهند. برخی حتی مبادرت به ارائه مشاوره مالیاتی بلاعوض می كنند. بااین حال در بین انبوه شركت های مشاوره مالیاتی، باید بهترین گزینه را انتخاب كنید.
مركز مشاوره مالیاتی پرشین تكس، بعنوان مركز تخصصی مشاوره مالیاتی و دادرسی مالیاتی، با به كارگیری مشاوران مالیاتی خبره، تحصیل كرده و باتجربه، به جرات برترین مركز مشاوره مالیاتی و دادرسی مالیاتی در ایران است. این مركز سابقه حل پرونده های مالیاتی مختلفی را در رزومه خود داشته و كارنامه ای درخشان در عرصه دادرسی مالیاتی دارد. این مركز مشاوره مالیاتی كه دارای ۳ شعبه در تهران و یك شعبه در مشهد و همدان است، قادر به ارائه خدمات مشاوره مالیاتی در اقصی نقاط ایران است.
همین حالا و با تماس با شماره ۰۲۱۲۲۹۲۷۳۸۸ و یا با مراجعه به آدرس اینترنتی www.persiantax.com امور مالیاتی كسب وكار خودرا به پرشین تكس بسپارید.این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~