مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان: زنجانی ها سرمایه های انسانی خویش را باور كنند

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان: زنجانی ها سرمایه های انسانی خویش را باور كنند

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان: زنجانی ها سرمایه های انسانی خویش را باور كنند

به گزارش مدل كودك مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اظهار داشت: كم توجهی و بهره نگرفتن از سرمایه های انسانی از نقاط ضعف فرهنگی استان زنجان است.
به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، فاطمه كرباسی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابهر، با اشاره به این كه فرهنگ بنیان جامعه را پی ریزی می كند و بقای هر جامعه هم مبتنی بر اصول فرهنگی است، اضافه كرد: فرهنگ هویت جامعه را می سازد و به مفهوم ارزش ها اعتقادات باورها و آن چیزی است كه برای ما جا افتاده است.
وی با بیان این كه فرهنگ جزو موارد سهل ممتنع است، افزود: این مقوله در نظر اول آسان به نظر می رسد ولی اگر وارد تعریف های آن شویم جزو مقوله های سخت و ممتنع عنوان می شود.
كرباسی با اشاره به تلاش های صورت گرفته جهت بررسی وضعیت فرهنگی استان، افزود: در یك كار علمی نقاط ضعف، نقاط قوت، فرصت ها و تهدیدهای فرهنگ استان جمع بندی و شناسایی شده و بر همان مبنا راهبردهایی برای سال قبل و امسال اعلام شده است.
وی خاطرنشان كرد: از نقاط قوت فرهنگ استان زنجان می توان به روحیه بالای شهادت طلبی، وجود استعدادهای فرهنگی در جامعه، وجود مراكز نهادها و گروه هایی كه قابلیت بسیج مردم در موقعیت های خاص را دارند، گرایش بالا به فعالیت های عمومی در استان، وجود همبستگی اجتماعی، تكثر فرهنگی بخصوص دو زبانه بودن مردم استان، بالا بودن سرانه مطالعه و گرایش به كارهای خیر و بالابودن روحیه مشاركت اجتماعی مردم اشاره نمود.
كرباسی افزود: سال قبل پنجمین سال متوالی بود كه استان زنجان بعنوان شادترین استان در كشور انتخاب گردید.
این مسئول با اشاره به نقاط ضعف فرهنگی استان زنجان، افزود: همچون این نقاط می توان به تعدد و ناهماهنگی متولیان امور فرهنگی، بی تفاوتی و پایین بودن مسئولیت پذیری، عیب جویی و برجسته كردن نقاط ضعف و كاستی ها، عدم برنامه ریزی جامع در حوزه فرهنگ، كم توجهی و بهره نگرفتن از سرمایه های انسانی، تاثیرپذیری از وجوه منفی فرهنگ های دیگر، گرایش به فرهنگ های غیرخودی در نوع مد، حجاب و پوشش و فقدان حمایت موثر از فعالیت ها و دستاوردهای فرهنگی اشاره نمود.
وی با اشاره به این كه شش راهبرد از تحلیل وضعیت فرهنگ استان عرضه شده است كه از مهم ترین آنها می توان به ترویج و تقویت جنبه های مثبت فرهنگ اسلامی – ایرانی، اصلاح و بهبود رفتارها و هنجارهای اجتماعی، اصلاح سبك زندگی، تقویت جنبه های مثبت فرهنگ بومی، تقویت رویكردهای علمی و فرهنگی جامعه و تقویت گردش آزاد اطلاعات در جامعه اشاره نمود كه از سال قبل قرار شده است چند راهبرد در برنامه ها گنجانده شده و هر ساله بر طبق این راهبردها برنامه و پروژه تعریف شود.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~