پیشنهادی برای سفیر شدن لورییس چكناواریان

پیشنهادی برای سفیر شدن لورییس چكناواریان

پیشنهادی برای سفیر شدن لورییس چكناواریان

مدل كودك: در دومین نشست از دور چهارم سلسله نشست های منظومه فرهنگ صلح با همكاری مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران و دبیرخانه نشان صلح كودك، لوریس چكناواریان بعنوان سفیر صلح در ایران به سازمان ملل متحد پیشنهاد شد.
به گزارش مدل كودك به نقل از روابط عمومی گروه سفیران صلح و دوستی، دومین نشست از دور چهارم سلسله نشست های منظومه فرهنگ صلح با همكاری مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران و دبیرخانه نشان صلح كودك به مناسبت روز جهانی صلح، روز چهارشنبه ۳ مهرماه در سالن كنفرانس مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران با حضور ماریا دوتسنكو (رییس مركز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران)، غلامحسین امیرخانی (خوشنویس)، حسین باهر (جامعه شناس)، اردشیر خورشیدیان (پزشك)، فریدون مجلسی (نویسنده و مترجم)، میترا حجار (بازیگر)، ام البنین گل محمدی (معاون فرهنگی و امور جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان تهران) و… برگزار گردید.
در این رویداد، لورییس چكناواریان موسیقیدان و رهبر اركستر از جانب گروه سفیران صلح و دوستی بعنوان سفیر صلح ایران به سازمان ملل متحد پیشنهاد شد.
طیبه محمد موسس گروه سفیران صلح و دوستی، اظهار داشت: هیچگاه مادری نمی خواهد فرزندش در جنگ كشته شود و هیچگاه مادری هم نمی خواهد فرزندش در جنگ كسی را از بین ببرد، پس امیدواریم هیچ مادری در این شرایط قرار نگیرد.
او افزود: گروه سفیران صلح و دوستی به لطف خداوند در روز جهانی صلح و با توجه به اهداف والای خود كه همانا احترام متقابل به فرهنگ ها، ملت ها، دولت ها و ارتباط روادارانه برای رسیدن به صلحی پایدار در تمام كره ی مسكون است، در این روز و در محل مركز اطلاعات سازمان ملل متحد تهران استاد لورییس چكناوریان را بعنوان سفیر صلح ایران معرفی می نماییم. امید داریم روزی خواهد آمد كه جهانی عاری از خشونت، جنگ و افراطی گری خواهیم داشت كه در آن فرزندان انسان آرامش را تجربه خواهند كرد.
لورییس چكناواریان هم اظهار داشت: انتخاب من برای این مسئولیت افتخار بزرگی است و افتخار می كنم كه یك ایرانی هستم. بسیار خوشبختم كه پدر و مادرم مانند سایر ارامنه، ایران را كه كشور كوروش است به منظور زندگی انتخاب كردند.

وی افزود: من هیچ گاه خودم را همه چیز دان نمی دانم؛ چون هنر به قدری گسترده است كه نمی توان همه چیز را در آن یاد گرفت. همه هنرها الهام از خداست، چون هیچ كس از خودش چیزی ندارد و من این لطف بزرگ را از سوی پروردگارم داشتم. بسیار از شما ممنونم كه این مسئولیت را بر عهده من گذاشتید.
او با اشاره به اینكه هیچ كس نمی تواند صلح را در این جهان برپا كند، اظهار داشت: ولی می شود با فرهنگ و عشق به صلح رسید و این فرهنگ و عشق است كه ضد اسلحه است و ما در كشور ایران با وجود شعرا و عالمان زیادی كه داشتیم می توانیم بگوییم كشوری صلح طلب هستیم و امیدوارم با كمك به من و دست در دست هم، بتوانیم نماینده خوبی برای ایران باشیم.
همینطور مزدك سادات میررمضانی با مبحث «تغییرات آب و هوایی یك تهدید شاید هم یك فرصت بود»، در مورد روند گرم شدن زمین، تولید گازهای گلخانه ایی و تاثیرات مخرب آن، فرآیند بوجود آمدن مشكلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تغییرات آب و هوایی مطالب تخصصی را عرضه كرد و اظهار داشت: می توان از این مشكل جهانی به توافق جهانی رسید و این تهدید را به فرصت تبدیل كرد.

او در انتها سخنرانی خود به استاد لورییس چكناواریان تبریك گفت و اظهار نمود: صلح برای همه انسان ها مهم ولی برای طبیعت لازم است. امیدوارم آیندگان هم موسیقی خوش طبیعت را با ایجاد صلح بشنوند.
ابوالفضل حقیقی مدیر عامل ایرلاین تفتان بود كه با مبحث «صلح و مسئولیت اجتماعی»، با اشاره به تاثیر اقتصاد بر پایداری صلح اظهار داشت: الزاماً اقتصاد نمی تواند صلح را محقق كند، گاهی هم باعث جنگ می شود. جنگ هم تنها جنگ بین كشوری یا جنگ های داخلی نیست كه منجر به كشته شدن انسان ها یا جابجایی مرزی شود؛ بلكه اگر اقتصاد كشوری پویا نباشد و تولید كننده نباشد جنگی خاموش رقم می خورد كه كم كم سبب نابودی سرمایه های ثروتی در آن كشور خواهد شد. برای عدم شكل گرفتن این فرآیند، تجار و صاحبان حرفه های كلیدی و سرمایه داران كلان باید باهوش باشند و مسئولیت اجتماعی در این فرآیند معنا دارد تا با حضور بموقع و حمایت و به گردش در آوردن چرخ های تولید و فروش از جنگ خاموش جلوگیری كنند؛ چون اقتصاد تاثیر به سزایی بر خشونت دارد و بعد از آن كه اقتصاد را قوی كردیم می توانیم به آب و هوا و آموزش و پرورش بپردازیم.
حقیقی با طرح پیشنهادی تاسیس سازمان صلح جهانی در ایران اظهار نمود: بخشی از كارهای تاسیس این سازمان با همكاری گروه سفیران صلح و دوستی انجام پذیرفته است و یكی از اهداف بزرگ این سازمان رسیدن به صلح اقتصادی برای همه مردم ایران است.

عبدالله سالاری هم با مبحث «اثرات تغییر اقلیم بر حیات وحش» اظهار داشت: ما انسان ها مسائل و مشكلات را بیان می كنیم؛ چونكه قدرت سخن گفتن داریم اما حیوانات این قدرت را ندارند كه با ما صحبت كنند پس مشكلات آنها چند برابر است. تا صد سال آینده شاهد انقراض بیشتر از ۸۰ درصد حیات وحش دنیا خواهیم بود.
ایشان در ادامه به بررسی وضعیت زیست محیطی حیات وحش در سراسر دنیا پرداخت.
سالاری در انتها سخنرانی خود به چكناواریان تبریك گفت و ابراز امیدواری كرد كه صلح را نه برای انسان ها، بلكه برای حیوانات هم پایدار نماییم.
اردشیر خورشیدیان موبد موبدان زرتشتیان با مبحث «فرهنگ نكوداشت آب و هوا در ایران باستان» و با اشاره به فرهنگ ایران باستان اظهار نمود: در ایران باستان چهار عنصر آب، خاك، باد و آتش مظهر پاكی بودند و ایرانی ها باستان بسیار این چهار عنصر را پاك نگه می داشتند.
او با بررسی آثار و بناهای تاریخی به جا مانده در ایران، استفاده بهینه ایرانی ها را در متعادل سازی محیط زندگی برای حضار تشریح نمود و در انتها ضمن تبریك به چكناواریان پیشنهاد كرد كه سازمان ملل از همه كشورها بخواهد۱۰ درصد از بودجه های نظامی خویش را برای نجات زمین اختصاص دهند.
حسین باهر در جمع بندی جلسه اظهار داشت: ما در گروه سفیران صلح و دوستی، ماه ها كار و ساعت ها جلسه داشتیم تا با جمع بندی نظرات با انتخاب استاد لورییس چكناواریان بعنوان سفیر صلح ایران رسالت خویش را انجام دادیم. همه ما در گروه سفیران صلح و دوستی كنار استاد چكناواریان هستیم و برای داشتن دنیایی خوب تلاش خواهیم كرد.

نشست روز جهانی صلح با عنوان صلح و آب و هوا كه با پیشنهاد سفیر صلح ایران به سازمان ملل متحد همراه بود، همزمان با حضور حسن روحانی در سازمان ملل متحد برگزار گردید.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~