وزیر صنعت: كشور ظرفیت تولید ۱ و نیم میلیون خودرو را دارد

وزیر صنعت: كشور ظرفیت تولید ۱ و نیم میلیون خودرو را دارد

وزیر صنعت: كشور ظرفیت تولید ۱ و نیم میلیون خودرو را دارد

به گزارش مدل كودك وزیر صمت با اشاره به اینكه ظرفیت تولید در بعضی حوزه ها بالاست، اظهار داشت: می توان ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو در كشور تولید كرد اما تولید یك میلیون دستگاه در برنامه شركت های خودروسازی لحاظ شده است.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، رضا رحمانی در گفتگو با رادیو اقتصاد كاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و توسعه صادرات غیرنفتی را یكی از ضروریات امروز اقتصاد ایران دانست و تصریح كرد: امسال برای تحقق شعار سال و رونق تولید هفت محور، ۳۴ برنامه عملیاتی و همچنین ستاد قرارگاه رونق تولید در وزارت صمت تشكیل شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: یكی از محورهای هفت گانه این وزارتخانه برای رونق تولید صادرات غیر نفتی با تاكید بر صادرات به كشورهای همسایه است.

وی ضمن اشاره به اینكه سیاست و راهبرد مزبور متناسب با شرایط امروز اقتصاد كشور است، افزود: برنامه های تفصیلی برای این كار تدوین و در حال پیگیری است.

رحمانی اضافه كرد: صادرات كالاهای ایرانی جدا از همراه داشتن فرهنگ ایرانی با خود در ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی، ارزآوری، پویایی تولید، حفظ اشتغال موجود، درآمدزایی و بسیاری موارد دیگر در جامعه نقش آفرین است.

وی اظهار داشت: توسعه صادرات غیر نفتی امروز راه نجات اقتصاد كشور است و بر همین مبنا در جهت افزایش صادرات به ۱۵ كشور همسایه هدف گذاری ویژه ای انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: این برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها منجر به افزایش تولید در كشور شده است.
رشد ۱۸ درصدی تولید شمش مس

وی اظهارداشت: اغلب كالاها در شش ماهه نخست سال جاری با افزایش تولید مواجه گشتند كه رشد ۶.۵ درصدی تولید فولاد خام، ۹.۳ درصدی محصولات فولادی، ۲۶ درصدی تولید تراكتور، ۱۸ درصدی شمش مس، ۶.۵ درصدی كاشی و سرامیك، ۶ درصدی سیمان، ۱۵ درصدی صنایع غذایی همه و همه نسبت به مدت مشابه پارسال خود شاهدی صادق بر این مدعاست.

رحمانی خاطرنشان كرد: خوشبختانه برای رونق تولید به رغم تمامی مشكلات و موانع حركت جهادی و نهضت ملی در كشور شكل گرفته و به عبارتی اراده و عزم تولید كنندگان امروز بر این مشكلات غلبه كرده است.
می توان ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو تولید كرد

وی با اشاره به اینكه در بعضی از حوزه های اقتصادی مثل صنایع غذایی، لوازم خانگی، كاشی و سرامیك، سیمان، خودرو و غیره ظرفیت تولید كشور بیشتر از میزان فعلی است، اظهار داشت: برای مثال یك و نیم میلیون دستگاه خودرو می توان در كشور تولید كرد اما هم اكنون تولید یك میلیون دستگاه در برنامه شركت های خودروسازی لحاظ شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: استفاده بهینه از ظرفیت های موجود مستلزم رفع مشكلات، موانع و همچنین برنامه ریزی دقیق است.

ایشان در ادامه یادآورشد: خوشبختانه امروز نهضت بسیار خوبی در جهت تولید در كشور شكل گرفته و باید این روند به سمت جلو تداوم داشته باشد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~