آینده روشن جشنواره فیلم های نان از نگاه سینماگران چین و جهان

آینده روشن جشنواره فیلم های نان از نگاه سینماگران چین و جهان

آینده روشن جشنواره فیلم های نان از نگاه سینماگران چین و جهان

مدل كودك: دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم جزیره های نان از ۱۰ تا ۱۸ آذر (۱ تا ۸ دسامبر) در شهر ساحی سانیا در چین در حال برگزاری است.
به گزارش مدل كودك به نقل از رادیو و تلویزیون مركزی چین، روز سه شنبه ۱۳ آذر (۳ دسامبر) رویدادهای گوناگون جشنواره فیلم های نان در بخش های مختلف همچنان ادامه پیدا كرد و شركت كنندگان در مجموع ارزیابی مثبت خود از نحوه برگزاری رویدادهای ۳ روز نخست جشنواره اعلام نمودند. فرانك دیوید فابروس، نایب رییس شواری توسعه سینمای فلیپین درباره جشنواره فیلم جزیره های نان اظهار داشت: من برای حضور در بازار سینمای جشنواره های نان به اینجا آمده ام. این بازار امسال برای اولین بار راه افتاده است. خیلی خوشحالم كه تعدادی از حاضران همیشگی جشنواره های جهانی شامل برگزاركنندگان، توزیع كنندگان و تهیه كنندگان كشورهای مختلف را در اینجا می بینم و این مساله نشان میدهد كه اهالی سینما از این جشنواره استقبال خوبی داشته اند و های نان آماده برگزاری چنین رویدادهایی است. وی در ادامه با اشاره به این مساله كه شورای توسعه سینمای فیلیپین به منظور معرفی سینمای این كشور به چین و جهان و همین طور ترغیب سینماگران و تهیه كنندگان چینی برای همكاری با سینماگران فیلیپینی در این دوره از جشنواره شركت كرده است اظهار داشت: « ما بزودی و ظرف سه یا چهار سال، شاهد آینده ای درخشان برای جشنواره فیلم های نان خواهیم بود؛ چونكه چین مدتی است بازار عظیم خودرا به روی جهان گشوده است و همكاری با این كشور برای سینماگران جهان بسیار هیجان انگیز خواهد بود و همه منتظر آن هستند كه بعد از این شاهد تغییرات دورنمای فیلمسازی در جهان باشند.
دانیل كوتونن، تهیه كننده سینما از كشور فنلاند نیز درباره جشنواره های سینمایی چین و بطور ویژه دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم جزیره های نان اظهار داشت: با عنایت به حضور فیلم های فنلاندی در سایر جشنواره های سینمایی چین مثل پكن و شانگهای من تا حدودی با فضای جشنواره های چین آشنایی داشتم. جشنواره فیلم های نان بسیار خوب، منظم در حال برگزاری است و حضور در این جشنواره و دیدن آنچه در آن رخ می دهد تا امروز برای من خیلی جذاب بوده است. در كنار فیلمسازان، تهیه كنندگان و سینماگران كشورهای مختلف، شركت ها و فعالان سینمایی چین نیز حضوری گسترده و پر رنگ در دومین جشنواره فیلم های نان داشته اند. مورگان چن، تهیه كننده سینما و نماینده یكی از بزرگترین شركت های استعدادیابی سینمایی چین درباره حضورش در این دوره از جشنواره اظهار داشت: حضور در این جشنواره و خصوصاً بازار سینمای آن بسیار عالی بوده است و تا همین لحظه من با بیشتر از ۳۰ سینماگر از چین و سایر كشورهای شركت كننده درباره همكاری و انجام پروژه های سینمایی مشترك صحبت كرده ام. من تا كنون در جشنواره های بسیاری در نقاط مختلف جهان حضور داشته ام و می توانم بگویم كه جشنواره فیلم های نان با وجود جوان بودن خیلی موفق بوده است. او با اشاره به موقعیت مناسب و شرایط جغرافیایی خوب جزیره های نان برای ساخت فیلم و انجام پروژه های سینمایی اظهار داشت: امیدوارم كه حمایت های دولت استان های نان و سایر برگزاركنندگان این جشنواره همچنان به همین شكل ادامه پیدا كند و فرصت های بیشتری را در اختیار ما سینماگران قرار دهد تا برای ساخت تولیدات با كیفیت و در سطح جهانی به این جزیره بیاییم. در ششمین روز جشنواره اصغر فرهادی در یك نشست تخصصی با سینماگران جوان و فعالان سینمایی درباره كارگردانی فیلم صحبت خواهدنمود. دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم جزیره های نان از ۱۰ تا ۱۸ آذر (۱ تا ۸ دسامبر) در شهر ساحی سانیا انجام می شود.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~