رئیس كل بانك مركزی اعلام كرد: رد یا تأئید FATF تأثیری بر شرایط ارزی كشور ندارد

رئیس كل بانك مركزی اعلام كرد: رد یا تأئید FATF تأثیری بر شرایط ارزی كشور ندارد

رئیس كل بانك مركزی اعلام كرد: رد یا تأئید FATF تأثیری بر شرایط ارزی كشور ندارد

به گزارش مدل كودك رئیس كل بانك مركزی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: تصمیم آتی FATF شامل تمدید یا عدم آن، نمی تواند تأثیر قابل توجهی بر شرایط ارزی كشور داشته باشد.

به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، عبدالناصر همتی با انتشار یادداشتی در صفحه خود در فضای مجازی، با اشاره به خبرسازی سودجویان بازار ارز درباب تصمیم آتی FATF نوشت: این روزها سفته بازان و رانت جویان بازار ارز نتیجه جلسه آتی FATF را بدون اطلاع از پیچیدگی های روند آن، عدم تمدید تعلیق قلمداد كرده و درباب تأثیر آن بر نرخ ارز، تبلیغات زیادی در كانال های تبلیغاتی خود راه انداخته اند.
رئیس كل بانك مركزی اضافه كرد: نظرم را قبلاً در مورد اهمیت این مساله گفته ام، لیكن در شرایط فعلی كه اغلب بانكهای خارجی به سبب تشدید تحریم های آمریكا، همكاری لازم با بانكهای ایران را ندارند و تبادلات ارزی ما بوسیله مكانیسم های بانكی جایگزین و غیرقابل تحریم انجام می شود، تصمیم آتی FATF شامل عدم تمدید یا عدم آن نمی تواند تأثیر قابل توجهی بر شرایط ارزی كشورمان داشته باشد.
وی اشاره كرد: عمده خبرسازی ها در این خصوص با انگیزه سودجویی و نوسان گیری در بازار ارز انجام می گیرد.
رئیس كل بانك مركزی افزود: دستاویز قرار دادن موضوع FATF برای اثرگذاری در نرخ ارز بوسیله سفته بازان و فضای مجازی با واقعیات بازار و روند تامین ارز در تجارت خارجی كشور و چشم انداز گشایش كانال های جدید همخوانی ندارد ضمن اینكه بانك مركزی نظارت بر جریان پول و مبارزه با پولشویی را نیز در كنار مدیریت ارز با قوت ادامه خواهد داد.
همتی اظهار داشت: مردم مراقبت نمایند كه با شگرد جدید سودجویان، این دفعه تحت عنوان «تأثیر FATF» دارایی های آنها در بازار ارز در معرض ریسك قرار نگیرد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~