یك مقام مسئول خبر داد ؛ جزئیات اقدامات تنظیم بازار شب عید

یك مقام مسئول خبر داد ؛ جزئیات اقدامات تنظیم بازار شب عید

یك مقام مسئول خبر داد ؛ جزئیات اقدامات تنظیم بازار شب عید

به گزارش مدل كودك سخنگوی تنظیم بازار اعلام نمود: جهت رفاه حال شهروندان ساعت كار مراكز عرضه در روزهای پایانی سال افزایش خواهد یافت و میوه تنظیم بازار (سیب و پرتقال) ایام پایانی سال تأمین و آماده توزیع است.

به گزارش مدل كودك به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا كلامی، مدیركل دفتر برنامه ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار در مورد ویژه برنامه های ایام پایانی سال ۱۳۹۸ از تدوین دستور العمل نظارتی ایام آخر سال اطلاع داد و اظهار داشت: به منظور تنظیم بازار شب عید، تدوین و ابلاغ شیوه نامه برگزاری نمایشگاه های بهاره، برگزاری حراج و فروش فوق العاده و تشدید بازرسی و نظارت ویژه ایام پایانی سال و عید نوروز در دستور كار قرار گرفته است؛ این در شرایطی است كه هماهنگی های لازم با واحدهای تولیدی صنفی و صنعتی برای حضور حداكثری در نمایشگاه ها صورت گرفته و در كنار آن، برای تأمین مایحتاج مردم در بخش كالاهای اساسی، عرضه ذخایر كالاهای اساسی و ضروری هم در دستور كار قرار گرفته است.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار اضافه كرد: طبق گزارش رئیس اتاق اصناف ایران در كارگروه تنظیم بازار، برنامه فروش فوق العاده در اغلب استان ها مصوب شده و مكان و زمان اجرای نمایشگاه ها مشخص گردیده است.
وی خاطرنشان كرد: محور اصلی كار بر روی فروش فوق العاده به مفهوم عرضه كالا با تخفیف بوده كه در این راستا، نمایشگاه های عرضه مستقیم هم مقرر است در همه استان ها برگزار شود؛ در عین حال، برگزاری نمایشگاه ها در هفت نقطه شهر تهران شامل حكیمیه، بوستان ارم، بوستان ولایت، مصلای تهران، فرهنگسرای خاوران و بوستان گفتگو طراحی و برنامه ریزی شده و به موازات آن، تابحال برگزاری ۳۷ نمایشگاه در سایر استان های كشور مورد توافق قرار گرفته و در حال تدارك و اقدامات اجرایی می باشد.
كلامی اضافه كرد: به منظور استمرار آرامش و ثبات نسبی بازار و هم پیشگیری از سو استفاده برخی واسطه ها همزمان با افزایش تقاضا در روزهای پایانی سال، تأمین مكفی مایحتاج عمومی كشور صورت گرفته؛ ضمن اینكه دستورالعمل تشدید بازرسی و نظارت ویژه ایام پایانی سال به تمامی اتاق های اصناف سراسر كشور ابلاغ گردیده است تا جلوی هر گونه سوءاستفاده گرفته شود.
وی خاطرنشان كرد: اقلام و مایحتاج ضروری مشمول حفظ تعادل و كنترل قیمت ها در بازار ایام پایانی سال تعیین شده كه بر این اساس، اقلام پروتئینی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ، اقلام اساسی و مواد غذایی شامل نان، برنج، روغن نباتی، شكر، حبوبات، ماكارونی و رب گوجه فرنگی، پوشاك، كیف و كفش، لبنیات شامل شیر، پنیر، كره و ماست، شیرینی جات، خشكبار و آجیل، میوه شامل سیب و پرتقال، مواد شوینده و بهداشتی، تایر خودرو و روغن موتور و هم سوخت نظیر بنزین، گازوئیل و كپسول گاز مایع تحت نظارت قرار دارد.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار همینطور اعلام نمود: خدمات در نظر گرفته شده جهت رفاه حال شهروندان در روزهای پایانی سال شامل حمل و نقل درون شهری و برون شهری شامل بار و مسافر، هوایی، ریلی و جاده ای و دریایی، خدمات تعمیر خودرو و خدمات بعد از فروش، اماكن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، هتلداری و گردشگری شامل واحدهای اقامتی، غذاخوری ها، رستوران های بین شهری و درون شهری)، زیر ذره بین بازرسان قرار دارد؛ این در شرایطی است كه خدمات گردشگری كه در چارچوب تقسیم وظیفه از راه كارگروه استانی محول می شود، باید با هماهنگی كارگروه تنظیم بازار ستاد صورت پذیرد.
وی اضافه كرد: در مورد توزیع میوه و تره بار در روزهای پایانی سال با هدف ارتقا سطح سلامت شهروندان از راه عرضه محصولات تازه، باكیفیت، قیمت مناسب و كنترل های بهداشتی تمهیداتی صورت گرفته است.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار اعلام نمود: جهت رفاه حال شهروندان ساعت كار مراكز عرضه در روزهای پایانی سال افزایش خواهد یافت و میوه تنظیم بازار (سیب و پرتقال) ایام پایانی سال تأمین و آماده توزیع است.
كلامی با اشاره به اینكه خدمات انبارها و سردخانه ها، عرضه خدمات خبازی ها و خشك شویی و قالیشویی هم مورد نظارت قرار می گیرد، اظهار داشت: تاریخ برگزاری نمایشگاه ها بسته به استان از ۱۰ لغایت ۲۵ اسفند ماه متفاوت خواهد بود و در تهران از نیمه اسفندماه آغاز خواهد شد.
وی همینطور الزامات نمایشگاه ها را شرح داد و اظهار داشت: عدم عرضه كالاهای خارجی در نمایشگاه ها، برخورد قانونی در صورت عرضه كالای خارجی و جمع آوری غرفه عرضه كننده با هماهنگی سازمان های تعزیرات حكومتی و حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان، اجبار سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها به تأمین مكفی و حداكثری كالاهای اساسی در نمایشگاه ها، اختصاص غرفه ویژه بازرسی اصناف در تمامی نمایشگاه ها، پلمپ نمونه كالاهای قیمت گذاری شده در نمایشگاه ها در غرفه بازرسی بعنوان مبنای قیمت كالا از الزامات برگزاری نمایشگاه ها است.
كلامی اظهار داشت: هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی و اورژانس صورت گرفته تا هزینه های در رابطه با ایمنی بهداشت، سلامت و حتی رفاهی شامل پاركینگ، حداقل از سال قبل پایین تر باشد، عدم كاهش تعداد غرفه ها در نمایشگاه ها نسبت به سال قبل و بلامانع بودن افزایش تعداد غرفه ها و عدم افزایش اجاره غرف در نمایشگاه ها نسبت به سال قبل است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~