آثار برگزیده جشنواره مد و لباس به تولید انبوه می رسد؟

آثار برگزیده جشنواره مد و لباس به تولید انبوه می رسد؟

آثار برگزیده جشنواره مد و لباس به تولید انبوه می رسد؟

به گزارش مدل كودك دبیر كارگروه ساماندهی مد و لباس كشور با تشریح نقاط برجسته نهمین جشنواره مد و لباس فجر تاكید دارد كه در روند داوری آثار برای جشنواره مد و لباس به تولید انبوه تعداد زیادی از طرح ها توجه شده است.
در حالیكه نهمین دوره از جشنواره مد و لباس فجر در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو در حال برگزاری است، مرضیه شفاپور – دبیر كارگروه ساماندهی مد و لباس كشور – درباره خصوصیت های برجسته جشنواره امسال به ایسنا می گوید كه تمركز سال جاری جشنواره مد و لباس روی پوشش اقوام با محوریت استان های گلستان و خراسان شمالی است و لباس اقوام این استان ها كه تنوع بالایی در رنگ و دوخت دارند، مبحث مسابقه قرار گرفته است.
بنا به تاكید دبیر كارگروه ساماندهی مد و لباس، در جشنواره سال جاری مد و لباس كشور به بخش حجاب و عفاف نگاه ویژه ای شده است. همینطور رنگ وارد این حوزه شده است. افزون بر این ها در جشنواره سال جاری برای نخستین بار برخی از نمونه ها در چارچوب مجموعه (كالكشن Collection) و همینطور پوشاك مادر-دختری و پدر-پسری عرضه شده است.

شفاپور با بیان این نكته كه باید بتوانیم از راه فرهنگ راه خویش را برای حضور در عرصه های بین المللی باز نماییم، به حضور ۱۲ كشور در جشنواره مد و لباس سال جاری اشاره می كند و می گوید: علاوه بر كشورهایی كه در جشنواره مد و لباس فجر شركت كرده اند، از جانب تعداد دیگری از كشورها دعوت شده ایم كه در رویدادهای آنها حضور پیدا نماییم. متأسفانه تابحال حضور طراحان ایرانی در جشنواره های خارجی خیلی كم بوده اما تلاش داریم این مورد را در برنامه خود قرار دهیم؛ تاكنون از جانب كشورهای اندونزی، اسلوونی، اتریش و هند جهت شركت در جشنواره های مد و لباس دعوت شده ایم.
او می افزاید: ایده آل این است كه جامعه طراحان ایرانی به حدی رشد كنند كه همه آثار آنها در بازار داخل و خارج ارائه شود تا از این طریق فرهنگ مد و لباس ایران به دنیا معرفی شود و در كنار برندهای خارجی معروف، طرح های ایرانی هم حرفی برای گفتن داشته باشند. زمانی برسد كه برندهای ما در دنیا حرف برای گفتن داشته باشند.
دبیر كارگروه مد و لباس كشور ادامه می دهد كه در نهمین جشنوراه مد و لباس فجر به نمایش طرح های سوزن دوزی بعنوان یكی از هنرهای ایرانی پرداخته شده است. همینطور سال جاری برای نخستین بار غرفه ای برای حضور رسانه ها و استارت آپ ها در جشنواره تشكیل شده است.
او با اشاره به بهبود كمی و كیفی آثار ارسالی به نهمین جشنواره مد و لباس فجر توضیح می دهد كه سال جاری فراخوان جشنواره دیر اعلام شد، با این وجود آثار ارسالی بیشتر از سال های گذشته بود و از لحاظ كیفیت هم، آثار شرایط بهتری داشتند.
شفاپور بیان می كند: با عنایت به این كه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالت جشنواره مد و لباس را تولید انبوه آثار برگزیده تعیین كرده است، سال جاری در بخش داوری جشنواره، از هر یك از گروه ها و قشرهای در رابطه با مد و لباس، از اتحادیه پوشاك، اتحادیه خیاطان و طراحان نماینده ای حضور دارد. به قول دبیر كارگروه ساماندهی مد و لباس، همه این ها در كنار هم قرار گرفته اند تا بهترین داوری روی آثار صورت گیرد و طرح های منتخب مسیر همواری برای تولید انبوه و ورود به بازار فروش داشته باشند.

وی در ادامه می گوید: اتحادیه پوشاك در همان مرحله انتخاب آثار برگزیده برای جشنواره فجر تعداد زیادی از آثار را برای تولید انبوده و فروش در بازار برگزید. خوشبختانه سال جاری ارتباط خوبی بین طراحان و تولیدكنندگان بوجود آمده است و خروجی جشنواره به لحاظ ورود آثار برگزیده به بازار فروش چشم گیر خواهد بود.
شفاپور در انتها گفتگو با بیان این كه شركت كنندگان جشنوره از گروه های سنی مختلف با تحصیلات متفاوت هستند، اظهار می كند: در جشنواره سال جاری داشتیم كسی كه طراح چندین و چند ساله است و كسی كه بدون داشتن تحصیلات آكادمیك برای نخستین بار در حوزه مد و لباس طرح زده و شركت كرده است. جوان ترین طراح سال جاری ۱۲ ساله است كه در مسابقه ایده تا اجرا شركت كرده است.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~