با آپ به آسانی عوارض اتوبان را پرداخت كنید

با آپ به آسانی عوارض اتوبان را پرداخت كنید

با آپ به آسانی عوارض اتوبان را پرداخت كنید

مدل كودك: نحوه پرداخت و اطمینان از پرداخت صحیح و مطمئن عوارض از زمان الزامی شدن پرداخت الكترونیك، به یكی از دغدغه های مهم كاربران تبدیل گشته است.
به گزارش مدل كودك به نقل از مهر، حتما شما هم خبر الزامی شدن پرداخت الكترونیك عوارض برخی از آزادراه های كشور را شنیده اید. از زمان الزامی شدن پرداخت الكترونیك، نحوه پرداخت و اطمینان از پرداخت صحیح و مطمئن عوارض به یكی از دغدغه های مهم كاربران تبدیل گشته است. در این نوشته شما را با امكان پرداخت عوارض الكترونیك از راه اپلیكیشن آپ آشنا خواهیم كرد. تا آخر با ما همراه باشید.
پرداخت الكترونیك عوارضی
همانطور كه می دانید از اسفند ۹۷ طرح پرداخت الكترونیك عوارض در چند آزادراه به صورت محدود و آزمایشی اجرا شده است. در این طرح رانندگان باید بعد از عبور از باجه های پرداخت عوارضی، پرداخت را به صورت الكترونیك انجام دهند.
رانندگان بعد از عبور از ایستگاه های دریافت عوارض حدوداً ۷۲ ساعت وقت دارند كه پرداخت را انجام دهند و اگر عوارض ظرف این مدت پرداخت نشود، راننده متخلف شناخته می شود و مشمول جریمه خواهد شد.
از ابتدای اجرای این طرح تا امروز، آزادراه تهران-قم، آزادراه تهران-ساوه، آزادراه كرج-قزوین، آزادراه قزوین-زنجان و آزادراه بندر عباس-بندر شهید رجایی مشمول این طرح شده اند. مقرر است در آینده نزدیك، آزادراه های دیگری هم به این فهرست اضافه شوند.
سازوكار ثبت و پرداخت عوارض فرایند ساده ای دارد. شماره پلاك خودروی شما به محض اینكه از یكی از خروجی های آزادراه رد شد، توسط دوربین های مستقر در پایانه ها ثبت می شود و وارد سامانه پرداخت عوارض آزادراه ها خواهد شد.
پرداخت الكترونیكی عوارض با اپلیكیشن آپ
جای نگرانی نیست. از آغاز اجرای این طرح، اپلیكیشن های مختلفی برای پرداخت عوارض گذر از آزادراه ها و اتوبان ها طراحی شده اند و اپلیكیشن های پرداخت زیادی هم امكان پرداخت الكترونیك عوارض را به منوی خدماتشان اضافه كرده اند.
یكی از این اپلیكیشن های كارآمد، اپلیكیشن آپ است. شركت آسان پرداخت، با عرضه اپلیكیشن آپ یكی از شركت های پیشرو در زمینه پرداخت های الكترونیك است.
خبر خوب اینكه پرداخت آسان، مطمئن و ایمن الكترونیك عوارض آزادراه ها با اپلیكیشن آپ ممكن شده است. شما می توانید به رفتن به صفحه اول اپلیكیشن آپ و انتخاب گزینه پرداخت عوارض و طرح ترافیك وارد محیط پرداخت شوید.
پس از ورود به محیط پرداخت، می توانید از گزینه های پرداخت الكترونیك عوارض و خرید طرح ترافیك، گزینه پرداخت الكترونیك عوارض را انتخاب كنید.
مراحل بعدی بسیار ساده و آسان هستند. كافیست شماره پلاك خودروی موردنظر را وارد كنید و لحظاتی صبر كنید تا اپلیكیشن آپ از سامانه پرداخت عوارض درمورد پلاك ماشین شما استعلام بگیرد. پس از اعلام نتیجه استعلام، می توانید به آسانی عوارض موردنظرتان را پرداخت كنید.
چرا از اپلیكیشن آپ استفاده كنیم؟
استفاده از اپلیكیشن آپ بسیار ساده و راحت است و شما می توانید تنها با انتخاب چند گزینه در كوتاه ترین زمان ممكن و حتی با اتصالات ضعیف اینترنتی پرداخت را انجام دهید.
یكی دیگر از مزایای استفاده از اپلیكیشن آپ برای پرداخت عوارض الكترونیكی، ثبت شماره پلاك خودرو در حافظه اپلیكیشن است. با این مزیت، دیگر نیاز ندارید كه هربار برای پرداخت عوارض پلاك خودرو موردنظرتان را وارد كنید.
البته پلاك ذخیره شده در حافظه اپلیكیشن به آسانی حذف می شود و قابلیت ویرایش هم برای پلاك های ذخیره شده وجود دارد.
پرداخت عوارض با اپلیكیشن آپ، آسان و ایمن است و شما هیچ نگرانی از بابت امن بودن پرداخت های الكترونیك تان نخواهید داشت.
یكی از امكاناتی كه اپلیكیشن آپ برای كاربران فراهم نموده است، استفاده از كیف پول آپ است.
سرویس كیف پول آپ خدمتی دیگر از شركت آسان پرداخت (آپ) است كه برای كاربران امكان پرداخت های الكترونیك در كمترین زمان ممكن و به ساده ترین شكل ممكن را فراهم نموده است. سرویس كیف پول آپ نقش كیف پول الكترونیك شما را در پرداخت الكترونیك بازی می كند.
مزیت بزرگ استفاده از سرویس كیف پول آپ در پرداخت ها این است كه می توانید به آسانی لمس یك گزینه، پرداخت های الكترونیك تان را انجام دهید و دیگر نیازی به وارد كردن شماره كارت و یا رمز ندارید.
اگر تمایل دارید كه پرداخت تان از راه كیف پول آپ صورت گیرد مبلغ مورد نظرتان را در قسمت شارژ كیف پول آپ وارد كنید و از راه كارت های عضو شتاب پرداخت را انجام دهید تا كیف پول تان شارژ شود.
نكته جالب و مثبت ماجرا این است كه برای پرداخت عوارضی آزاد راه گزینه ی پرداخت خودكار را می توانید فعال سازید. با فعال سازی این گزینه، چنانچه كیف پول شما موجودی كافی داشته باشد، بعد از عبور از عوارضی به آسانی و به صورت خودكار بدهی شما پرداخت خواهد شد.
مزایا و معایب پرداخت الكترونیك عوارض آزادراه ها
پرداخت عوارض به صورت الكترونیك مزایای زیادی دارد. نخستین و مهم ترین مزیت آن، كم شدن بار ترافیك ورودی آزادراه ها است. شما با پرداخت عوارض به صورت الكترونیك دیگر نیازی ندارید كه پشت صف های طولانی پرداخت عوارض معطل بمانید و وقت تان گرفته شود.
از طرف دیگر، پرداخت الكترونیكی عوارضی قدم بزرگی به سمت هوشمند و الكترونیك شدن مدیریت شهری بشمار می رود. حذف پول كاغذی از مبادلات اقتصادی، یكی از مزایای دیگر پرداخت عوارض به صورت الكترونیك است.
فكر كنید هربار با دریافت یا پرداخت پول كاغذی، چه حجم بزرگی از باكتری ها و میكروب ها بین افراد جابه جا می شود. مخصوصاً حالا كه خطر ویروس كرونا و بیماری های واگیردار، بیشتر از هروقت دیگری احساس می شود.
مزیت دیگر پرداخت الكترونیك عوارض اتوبان ها و آزادراه ها شفافیت مالی است و می تواند جلوی هر تخلف مالی را بگیرد.
اما خیلی از رانندگان، از این طرح ناراضی هستند. آنها دلیل خویش را برای این نارضایتی، سخت تر شدن فرایند پرداخت، مهلت كم پرداخت و در دسترس نبودن امكانات پرداخت الكترونیك در هر شرایطی می دانند. درصورتی كه با استفاده از اپلیكیشن های مناسب، مثلاً اپلیكیشن آپ كارشان از پرداخت نقدی هم راحت تر خواهد بود.
نكته پایانی
پرداخت الكترونیكی عوارض آزادراه ها، در نگاه اول امكان دارد گیج كننده یا سخت به نظر برسد. خیلی از رانندگان امكان دارد با خودشان فكر كنند پرداخت الكترونیك با مشكلات زیادی روبه رو خواهد شد یا آنقدر سخت خواهد بود كه دردسرساز می شود.
اما اپلیكیشن آپ، با عرضه بهترین و آسان ترین روش پرداخت عوارض، این دغدغه رانندگان را حل كرده است. كافیست این اپلیكیشن را از بازار یا سایت های معتبر دانلود كنید و با ثبت نام در آن، از خدمات متفاوت و متنوع پرداخت الكترونیك بهره مند شوید.
این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~