رئیس كرسی یونسكو در ترویج علم خبر داد راه اندازی پویش علمی_شو با هدف اشاعه تفكر علمی درباره ویروس كرونا

رئیس كرسی یونسكو در ترویج علم خبر داد راه اندازی پویش علمی_شو با هدف اشاعه تفكر علمی درباره ویروس كرونا

رئیس كرسی یونسكو در ترویج علم خبر داد راه اندازی پویش علمی_شو با هدف اشاعه تفكر علمی درباره ویروس كرونا

مدل كودك: رئیس كرسی یونسكو در ترویج علم از راه اندازی پویش ˮ#علمی _شوˮ با هدف مقابله با اخبار شبه علمی به وجود آمده در ارتباط با ویروس كرونا آگاهی داد و از همه متخصصان، مروجان علم و صاحب نظران دعوت كرد با هدف اشاعه تفكر علمی در جامعه، به این پویش بپیوندند.
اكرم قدیمی در گفت و گو با ایسنا درباره پویش “علمی شو” توضیح داد: این پویش را در كرسی ترویج علم ایران با هدف گفتمان سازی علمی و شبكه سازی بین سازمان ها و دیگر كرسی ها، انجمن ها و مراكز علمی راه اندازی كردیم.
وی افزود: باتوجه به بحران شیوع بیماری كرونا، بحران دیگر مسئله شیوع افكار غلط است. در همین رابطه با هدف ایجاد گفتمان صحیح علمی خصوصاً تشخیص علم از شبه علم، پویش “علمی شو” را راه اندازی كردیم تا بوسیله همراهی متخصصان و آگاهی رسانی به مردم، یك آنتی ویروس در مقابل ویروس كرونا شكل بگیرد.
رئیس كرسی یونسكو در ترویج علم در پاسخ به اینكه طی این مدت بیشتر در چه زمینه هایی شبه علم به وجود آمده است، اشاره كرد: در این مدت اخبار مختلفی انتشار یافته و بعنوان مثال شاهد می باشیم افراد زیادی بوسیله خوردن الكل گرفتار مسمومیت شده اند. همین طور اینكه هر كس در شبكه های اجتماعی راهكاری را برای مقابله با ویروس كرونا ارائه می دهد كه باید دید آیا این راهكارها علمی هستند یا خیر.
قدیمی تاكید كرد: بر این اساس هدف اصلی این پویش ایجاد تفكر علمی در جامعه است تا بتواند اخبار درست را از نادرست تشخیص دهد.
وی ادامه داد: جدای اینكه بعضی راهكارهای ارائه شده در شبكه های اجتماعی از پایه و اساس علمی برخوردار نیستند، بعضی اخبار در جامعه هراس ایجاد می كنند و هدف پویش علمی شو هم تشخیص این موارد است.
رئیس انجمن ترویج علم ایران درباره شیوه اطلاع رسانی كرسی یونسكو درباره این رویداد و چگونگی ارائه اطلاعات گردآوری شده، اظهار داشت: در دو سه روز اخیر، یك كانال تلگرامی و یك صفحه در اینستاگرام ایجاد كردیم كه در آنها فایل های صوتی، تصویری و نوشتاری علمی متخصصان و صاحب نظران دراین زمینه را به اشتراك می گذاریم.
قدیمی اظهار داشت: همین طور در سایت كرسی اطلاعات مورد نیاز را قرار دادیم و نیز بوسیله نامه و فراخوان، از افراد سرشناس چه در چارچوب فردی و چه سازمانی –اعم از انجمن های علمی، مروجان علمی- دعوت كردیم به پویش علمی شو بپیوندند تا از این طریق به هدف پویش یعنی اشاعه تفكر علمی و گفتمان سازی دست پیدا نماییم.
وی یادآورشد: همكاران ما مشغول بارگذاری اطلاعات متخصصان داخلی و خارجی، هم به زبان انگلیسی و هم فارسی در شبكه های اجتماعی مربوطه هستند.
رئیس كرسی یونسكو در ترویج علم درانتها اظهار نمود: بوسیله ایمیل و شبكه های اجتماعی از سازمان های خارجی كه با آنها در ارتباط هستیم، دعوت كردیم به پویش “علمی شو” بپیوندند.

به گزارش مدل كودك به نقل از ایسنا، همكاران كرسی یونسكو در ترویج علم در چند لایه در نظر گرفته شده اند كه لایه داخلی یا ملی شامل مجموعه دانشگاه ها، مراكز پژوهشی، انجمن ها و تشكیلات مردم نهاد علمی هستند.
برخی مجموعه های بین المللی كه هم اكنون با كرسی همكاری دارند نیز بر گسترش این لایه اثرگذار هستند.
كرسی یونسكو در ترویج علم بمنظور مقابله با شبه علم، اخبار غیرعلمی و باورهای غلطی كه این روزها پیرامون كرونا ویروس جدید در جامعه انتشار یافته، پویشی را به نام «#علمی_شو» راه اندازی كرده و از همه علاقه مندان به مباحث علمی درست، دعوت می كند با تولید و ارسال پیام های كوتاه صوتی، تصویری و متنی، در امتداد جایگزینی اندیشه و رفتار صحیح علمی در جامعه بجای هراس از این بحران، این پویش را یاری كنند.
كرسی یونسكو در ترویج علم از صاحبنظران، متخصصان و نیك اندیشان دعوت كرده است بوسیله ایمیل كرسی به آدرس unescocps@gmail.com، صفحه اینستاگرام unescocps و كانال تلگرامی @unescocps به پویش “#علمی_شو” بپیوندند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~