ویژه برنامه های شهر خدا، شهر همدلی شهرداری در ماه رمضان

ویژه برنامه های شهر خدا، شهر همدلی شهرداری در ماه رمضان

ویژه برنامه های شهر خدا، شهر همدلی شهرداری در ماه رمضان

به گزارش مدل كودك معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه برنامه های این سازمان در ماه مبارك رمضان با عنوان «شهر خدا، شهر همدلی» را شرح داد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، سید علیرضا فاطمیان پور در مورد برنامه های ماه مبارک رمضان این سازمان با عنوان «شهر خدا، شهر همدلی» اظهار داشت: با عنایت به شیوع کرونا و ضرورت در خانه ماندن، برنامه ها با محوریت فضای مجازی برگزار می گردد.
وی در ابتدا به مسابقه های مجازی ویژه ماه مبارک رمضان اشاره نمود و اظهار داشت: مسابقه «تلاوت یک دقیقه ای» ویژه پسران قاری ۷ تا ۱۶ سال برگزار می گردد که جهت شرکت در این مسابقه، قاریان قرآن می توانند تا آخر ماه رمضان یک دقیقه از تلاوت آیات قرآن را به صورت تصویری به آدرس اینستاگرام refigh.omidtv یا در تلگرام یا واتس آپ به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۳۲۵ ارسال نمایند. در انتها ماه مبارک رمضان به ۱۰ قاری برتر جوایزی اهدا می شود.
وی با اشاره به برنامه های این سازمان در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی اضافه کرد: مسابقه کتابخوانی «کتاب ماه» با همکاری اپلیکشن طاقچه برگزار می گردد و کتاب های «برای مهمانی خدا آماده شویم»، «قدرت عادت»، «فرزندان ایرانیم»، «دیلماج» و «سه دقیقه در قیامت» منابع این مسابقه هستند که شرکت کنندگان می توانند به صورت مجانی یا با ۵۰ درصد تخفیف این کتاب ها را دریافت نمایند. در انتها به نفر اول ۵ میلیون تومان، به نفر دوم ۲، ۵ میلیون تومان و ده ها هدیه نقدی دیگر به قید قرعه از سوی این سازمان اهدا می شود.
وی ادامه داد: مسابقه کتابخوانی دیگری با عنوان «ماه طهور» در فضای مجازی برگزار می گردد. این مسابقه با مشارکت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و بر مبنای کتاب «تفسیر سوره مجادله» است. علاقه مندان می توانند برای دریافت فایل کتاب و سوالات به سایت dtlib.ir رجوع کنند.
فاطمیان پور در ادامه به اجرای برنامه هایی در حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره نمود و اظهار داشت: برنامه «کتابخوانان کوچک» در چهار محور برگزار می گردد. دعوت از مخاطبان کودک برای خوانش کتاب های مورد علاقه مذهبی و ارسال برای انتشار در فضای مجازی، انتشار فیلم خوانش نویسندگان مطرح ادبیات کودک از بخش هایی از کتاب های خود با موضوعات دینی و مذهبی و تشویق کودکان به مطالعه در فضای تعطیلات خانه نشینی کرونایی، معرفی کتاب های مفید و جریان ساز دینی و مذهبی در چارچوب اینفوگرافی متحرک به انتخاب نویسندگان و کارشناسان چهره حوزه کتاب کودک و ارسال عکس کودکان در کنار کتابی که خوانده اند برای انتشار در صفحه اینستاگرام، این چهار محور هستند.
فاطمیان پور بیان نمود: سال جاری پنجمین جشنواره «بچه های محراب» ویژه کودکان و نوجوانان هم برگزار می گردد. در این جشنواره کودکان ۸ تا ۱۲ سال می توانند در رشته مکبری و نوجوانان ۱۲ تا ۱۶ سال در رشته موذنی شرکت نمایند. جهت شرکت در این مسابقه باید ویدیوهای یک دقیقه ای خویش را برای صفحه اینستاگرام بچه های محراب ارسال نمایند. در انتها ۱۴ نفر در هر رشته توسط هیئت داوران انتخاب و تقدیر می شوند.
ایشان در ادامه اظهار داشت: همینطور چهارمین جشنواره «مادران قصه گو» به صورت مجازی برگزار می گردد و شرکت کنندگان می توانند آثار خویش را در موضوعات قصه های عامیانه، قصه های قرآنی، قصه های کرونا و بخش آزاد به صورت تصویری و در مدت زمان ۳ تا ۱۰ دقیقه ضبط و به شماره واتس آپ ۰۹۳۰۲۱۰۰۴۴۰ ارسال نمایند. همینطور می توانند به سایت این جشنواره به نشانی madaran-q.farhangsara.ir رجوع کنند.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری بیان نمود: ویژه برنامه «ضیافت الحسین(ع)» که هر سال در ماه مبارک رمضان برگزار می گردد و شامل جزءخوانی گروهی مردمی است، سال جاری هم با در نظر گرفتن نکات بهداشتی به شکل متفاوتی از شب میلاد امام حسن(ع) تا آخر ماه مبارک رمضان در میدان آیینی امام حسین(ع) اجرا می شود. این برنامه یک ساعت و نیم پیش از اذان مغرب شروع می شود و نیم ساعت پیش از اذان تمام می شود. همینطور با عنایت به شرایط موجود برنامه ای با عنوان «کرسی تلاوت قرآن کریم» را با حضور قاریان ممتاز و قاریان نوجوان در استودیو برگزار و در کانال آپارات فرهنگ سرای قرآن بارگذاری می شود.
فاطمیان پور اظهار داشت: ویژه برنامه «ماه بانو» با هدف معرفی بانوان فعال در حوزه شعر آیینی به صورت گفتگو محور تولید و در چارچوب ۱۰ برنامه از ۶ تا ۱۵ اردیبهشت از شبکه سوم سیما پخش می شود. همینطور برنامه «رفیق» ویژه نوجوانان و جوانان و با هدف توجه به مبحث رفاقت و دوستی به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه امید پخش می شود. این برنامه در چارچوب مصاحبه، گزارش، آموزش تصویری، موسیقی، نماهنگ اجرا می شود.
ایشان در ادامه اظهار داشت: مسابقه «درس هایی از نهج البلاغه» هر شب یک نکته از درس های فراگیر نهج البلاغه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود و در انتها هر شب یک سوال از آن درس مطرح می شود.
فاطمیان پور در ادامه به تولید محصولات فرهنگی هنری توسط این سازمان اشاره نمود و اظهار داشت: کلیپی با عنوان «مادر امت» و با مبحث حضرت خدیجه و نقش استقامت و ایستادگی آن حضرت در ترویج دین اسلام تولید و ۱۵ خرداد منتشر می شود. کلیپ هایی با عنوان « فازمترمدیا» از دیگر محصولات تصویری است که توسط این سازمان ویژه ماه مبارک رمضان تولید و منتشر می شود.
وی ادامه داد: در همین راستا فرهنگ سرای امید ۱۰ کلیپ با عنوان «روزه جان» با مبحث گناهان لسانی تولید و در طول ماه رمضان در فضای مجازی منتشر می کند.
وی ادامه داد: چهار شب شعر مجازی به مناسبت ایام ماه مبارک، شب های قدر و ایام شهادت حضرت علی(ع) برگزار می گردد. همینطور در برنامه «رمضانیه» از شاعران دعوت می شود تا با مبحث ماه مبارک رمضان به شعرخوانی بپردازند و ویدئوی اجرا آنها در فضای مجازی منتشر می شود. همینطور کلیپ هایی از سحرخوانی مناطق مختلف کشور توسط این سازمان تهیه در فضای مجازی منتشر می شود.
فاطمیان پور در توضیح برنامه «چالش نوجوان+» هم اظهار داشت: این برنامه با مشارکت گروه جهادی شهید بهنام محمدی با راه اندازی چالش های نوجوانانه چالش مهربانی، چالش سرود، چالش بخندون، چالش مادرانه، چالش روز قدس و چالش ورزشی در فضای مجازی برگزار می گردد.
بنا بر اعلام رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فاطمیان پور در ادامه به برنامه «شکرانه سلامت» اشاره نمود و اظهار داشت: در این برنامه مداحان و خادمان اهل بیت(ع) همزمان با ایام میلاد امام حسن مجتبی(ع) در بیمارستان های دولتی منتخب حضور پیدا می کنند و با مولودی خوانی و اهدای بسته های متبرک حرم اهل بیت(ع) به بیماران، فضای بیمارستان را عطرآگین می کنند.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~