آغاز دوره های آموزش مالكیت فكری در صنایع فرهنگی

آغاز دوره های آموزش مالكیت فكری در صنایع فرهنگی

آغاز دوره های آموزش مالكیت فكری در صنایع فرهنگی

مدل كودك: پیرو انعقاد تفاهم نامه میان پارك ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی با وزارت دادگستری، سلسله دوره های آموزش مالكیت فكری در صنایع فرهنگی انجام می شود. بر این اساس نخستین جلسه دوره های آموزش مالكیت فكری نیز با عنوان «مبانی مالكیت فكری در صنایع فرهنگی» روز دوشنبه ( ۲۶ خردادماه) انجام می شود.
به گزارش مدل کودک به نقل از پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی، نظام مالکیت فکری بعنوان یکی از زیرساخت‎های ضروری برای توسعه دانش‏ بنیان همچون الزامات و زیرساخت های توسعه فناوری و نوآوری و تکمیل زنجیره ایده تا ثروت است. یکی از ملزومات اولویت دار ارتقای نظام مالکیت فکری در جامعه، افزایش آگاهی عمومی و دانش تخصصی نسبت به آن است. این دانش و آگاهی زمینه‏ ساز مشارکت اجتماعی و همسو شدن باورها و رفتارهای جامعه با انتظارات و هنجارهای مطلوب نظام مالکیت فکری است. در نقشه جامع علمی کشور نیز ذیل راهبرد کلان توسعه علم و فناوری در کشور، راهبرد ملی «ساماندهی نظام مالکیت فکری در حوزه های علم و فناوری» و اقدامات ملی گوناگون در رابطه با آن تعریف شده است.
امروزه دارایی های نرم و فرهنگی کشورها، جایگاه و اقتدار کشورها را در عرصه های مختلف ملی و بین المللی رقم می زند. ﺟﻤﻬﻮﺭی ﺍﺳﻼمی ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺑﺎ سابقه طولانی، غنی و کم نظیر ﻓﺮهنگی می ﺗﻮﺍﻧﺪ یکی ﺍﺯ ﺗﺎﺛﻴﺮﮔﺬﺍﺭﺍﻥ و بازیگران فعال این حوزه در دنیا ﺑﺎﺷﺪ. پارک ملی علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، وابسته به نهاد جهاددانشگاهی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجموعه ای است که بعنوان نخستین و تخصصی ترین پارک در اقتصاد فرهنگ بنیان، محیطی مناسب برای استقرار، رشد، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت های فرهنگ بنیان را فراهم می آورد و شرکت های فناور مستقر در آن در تعامل سازنده با دانشگاه ها و سایر مؤسسات پژوهشی و فناوری به کارهای فنّاورانه در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری می پردازند.
هدف اصلی پارک ملی علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، تسهیل در امر خلق ایده، تولید و توزیع محصولات و خدماتی است که ماهیت فرهنگی دارند.
نخستین جلسه دوره های آموزش مالکیت فکری با عنوان «مبانی مالکیت فکری در صنایع فرهنگی» با حضور معاون محترم حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری، روز دوشنبه ( ۲۶ خردادماه)، ساعت ۱۱ تا ۱۳ به صورت مجازی برگزار می گردد.
این جلسه به میزبانی محمدحسین ایمانی خوشخو (رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی) و حکمت نیا (معاون وزارت دادگستری) انجام می شود. همین طور عرفان منش (مدیر مرکز ملی آموزش مالکیت فکری وزارت دادگستری) و شش جوانی (پژوهشگر اقتصاد فرهنگ و هنر) نیز بعنوان میهمان در این جلسه حضور دارند.
علاقه مندان به این حوزه می توانند بوسیله لینک زیر در برنامه Chrome و با نام کاربری میهمان در این نشست حضور یابند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~