موفقیت هایی كه در روزهای كرونا به نام خبرنگاران به ثبت رسید

موفقیت هایی كه در روزهای كرونا به نام خبرنگاران به ثبت رسید

موفقیت هایی كه در روزهای كرونا به نام خبرنگاران به ثبت رسید

به گزارش مدل كودك معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فصل مشترك خبرنگاران و پزشكان را معرفت دانست و اظهار داشت: اگر عشق نداشته باشید به قلم روی نمی آوید. چونكه خاصیتش این است كه دیده نمی شوی، اما دیگران را نشان می دهی. در مواجهه با كرونا هم این فداكاری در میان خبرنگاران بود. چونكه هرجا كه حادثه و بحران هست، خبرنگار هم حضور دارد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، محمد خدادی در وبینار رسانه و مسئولیت اجتماعی با نگاهی بر بحران کرونا با اشاره به اینکه کرونا بحرانی است که به بشریت تحمیل شده است، اظهار داشت: شاید خطرناک ترین و سخت ترین موضوعاتی که بشر با آن مواجه می شود، مسائلی است که نسبت به آن اطلاعی نداشته باشد. چونکه نتیجه بی اطلاعی غافلگیری است و غافلگیری رفتار انسان ها را گرفتار نوسان می کند. کرونا بر انسان تحمیل شد و به درون خانه ها رفت و سن و شغل و جغرافیا نشناخت.
وی ادامه داد: مواجهه با کرونا یک لایه جسمی دارد و یک لایه روحی. لایه جسمی آن بر بستر تلاش، زحمت، همت، قدرت و معرفت کادر بهداشت و درمان سوار شد که به معنای واقعی حماسه آفریدند. با عشق می توان به فداکاری رسید. باید در این روزها دفاع مقدس را یاد کنیم؛ این روزها شباهت زیادی به آن دوران دارد. فداکاری و تلاش کردن، حتی به قیمت نبودن برای ماندن دیگران. این پیامی بود که پزشکان و پرستاران و همه کادر بهداشت و درمان ما به سادگی و در عمل به مردم نشان دادند. درمان درد بدون معرفت شدنی نیست. پزشکان شبانه روز در خطر مبتلا شدن به انواع و اقسام بیماری ها هستند و امروز با وجود کرونا بهتر می توانیم جامعه پزشکی را بشناسیم، درک شان نماییم و در کنارشان باشیم. اینکه دنیای آنها را نشناختیم شاید جفا بوده است.

خدادی با اشاره به روز خبرنگار، اظهار داشت: سالروز شهادت شهید صارمی را در پیش داریم که در آن زمان ارتباط مستقیمی با خود من داشت. در زمان اعزامش به افغانستان، من مدیر بین الملل خبرگزاری جمهوری اسلامی بودم و این شهید خودش متقاضی رفتن به مزارشریف بود. شهدای بسیاری در راه آرمان هایمان تقدیم کردیم. در همین ایام روح الله رجایی را از دست دادیم. فصل مشترک همه خبرنگاران هم مانند پزشکان، معرفت است. اگر عشق نداشته باشید به قلم روی نمی آوید. چونکه خاصیتش این است که دیده نمی شوی، اما دیگران را نشان می دهی. در مواجهه با کرونا هم این فداکاری در میان خبرنگاران بود. چونکه هرجا که حادثه و بحران هست، خبرنگار هم حضور دارد.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در زمان کرونا هیچ رسانه ای تعطیل نبود، بلکه فعالیتش را افزایش داد. رسانه از یک ماه پیش از ورود کرونا به ایران با آن درگیر بود و همین که صدای کرونا در جهان درآمد، رسانه موظف بود به آن بپردازد و اطلاع رسانی کند. در معاونت مطبوعاتی ۲۰ روز پیش از اینکه کرونا به قم برسد، درباره بازگشت دانشجویان و نگرانی از انتشار ویروس جلسه ای گذاشتیم و یک نشست توجیهی با مدیران رسانه ها داشتیم و نسبت به مبحث کرونا صحبت و هماهنگی شد. مهم ترین خصوصیت جریان کرونا ناشناخته بودن آن بود.
خدادی اضافه کرد: در این برهه افرادی را داشتیم که برای کسب و کار خودش، دارویی را اعلام نمودند. در فضای کرونا مواجه بودیم با این که جریان رسانه ای بیرون، از موضوعات استفاده ابزاری کرد. صداهای ناشناخته ای که ایجاد اضطراب می کردند. از خوردن زنجبیل و لیمو تا نشان دادن یک بیمار مانده در خارج از بیمارستان در رشت و اعلام صداهای ناشناخته ای که به اسم پزشک و پرستار فریاد می زدند و توانایی پزشکان ما را ناتوانی نشان می دادند. با کمک رسانه ها شایعات به کف رفت، همبستگی به جایی رسید که با اطلاع رسانی جاده های ایران را با اقناع و تبیین بستید. در روز ۱۳ به در مردم حتی به پارک ها هم نرفتند. بدون تعیین جریمه، موفق شدید پیام پزشکان را از بستر رسانه منتقل کنید. همه مردم هم گوش شنوا داشتند و در تاریخ به ثبت رسید. هیچ یک از این موارد با ضرب و زور نبود، بلکه در بستر رسانه و با منبع پیام موثق عرضه شد و مردم با اعتمادی که به تیم پزشکی داشتند، همراهی کردند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~