یك مقام مسئول در گزارش مدل كودك خبر داد وام ودیعه مسكن فقط به اجاره نامه های ۴ مرداد به بعد داده می شود

یك مقام مسئول در گزارش مدل كودك خبر داد وام ودیعه مسكن فقط به اجاره نامه های ۴ مرداد به بعد داده می شود

یك مقام مسئول در گزارش مدل كودك خبر داد وام ودیعه مسكن فقط به اجاره نامه های ۴ مرداد به بعد داده می شود

مدل كودك: مدیركل راه و شهرسازی استان تهران نحوه زمان بندی رجوع مشمولان دریافت تسهیلات ودیعه مسكن به بانكها و مدارك مورد نیاز را اعلام نمود.

خلیل محبت خواه در گفت و گو با خبرنگار مهر، درباره تسهیلات ودیعه مسکن اظهار داشت: پرداخت این وام از امروز چهارشنبه ۲۲ مرداد ماه شروع شده است و سقف تسهیلات اعطایی در تهران ۵۰، کلانشهرها ۳۰ و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان است.
وی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن یا بر مبنای آنچه شورای فقهی بانک مرکزی اعلام نموده «تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات»، مختص مستأجران است، اضافه کرد: زمان بندی ثبت نام متقاضیان از ۴ مرداد شروع شد و تا ۹ مرداد امکان ارسال پیامک وجود داشت همینطور افرادی که پیامک ثبت نام ارسال کرده بودند تا ۲۰ مرداد فرصت داشتند با رفتن به سامانه وزارت راه و شهرسازی مدارک خویش را بارگذاری کنند؛ ازاین رو هم اکنون ثبت نام برای دریافت این تسهیلات به پایان رسیده و دیگر امکان ثبت نام وجود ندارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خاطرنشان کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن باید شرایط مندرج در ماده یک آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و پشتیبانی از تولید مسکن را داشته باشند که شامل سبز بودن فرم «ج» آنها، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۸۴ به بعد و متأهل یا سرپرست خانوار بودن است ولی داشتن سابقه سکونت ۵ سال در شهر مورد تقاضا برای دریافت این تسهیلات حذف گردیده است.
وی اعتبار در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی اختصاص یافته به ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان و اظهار نمود: ۵ گروه از مستأجران مشمول دریافت این وام هستند که شامل کارگران، حقوق بگیران ثابت با اولویت ازدواج های سال ۹۹ و خانوارهای ۵ نفره و بالاتر، خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد، افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و زنان سرپرست خانواده می شود.
چه مدارکی برای ضمانت وام لازم است؟
وی ضمانت بانکی لازم برای دریافت این تسهیلات را گواهی کسر حقوقی، گواهی استفاده از مستمری نهادهای حمایتی، سهام عدالت و در غیر این صورت چک و سفته اعلام نمود و افزود: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید حداقل یک فقره از این موارد ذکر شده را دارا باشند اما اگر هیچیک از موارد فوق شامل گواهی های کسر از حقوق، مستمری بگیری یا سهام عدالت نداشته باشند در مورد تسهیلات ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی باید یک ضامن اعلام کنند و برای تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی نیازی به ضامن نیست و با چک و سفته می توانند این تسهیلات را دریافت نمایند. بانک ها هم موظف به مطالبه ضمانت این تسهیلات صرفا بر مبنای اعلام ستاد ملی کرونا هستند و نباید بیشتر از آنچه این ستاد اعلام نموده مطالبه ضمانت کنند.
وی در مورد چگونگی معرفی متقاضیان به بانکهای عامل اظهار داشت: تعیین گروه های هدف بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و این وزارتخانه مسئولیت ثبت نام، کنترل، پالایش و نهایتاً معرفی متقاضیان به بانکهای عامل را بر عهده دارد و متقاضیان باید منتظر اطلاعیه های بعدی وزارت راه و شهرسازی باشند.
محبت خواه خاطرنشان کرد: متقاضیان به تدریج به شبکه بانکی معرفی می گردند تا بدون ایجاد ازدحام در بانک و با رعایت پروتکل های بهداشتی فرآیندهای اداری مربوطه صورت گیرد.
کدام شهرها، کلان شهر محسوب می شوند؟
وی در پاسخ به این سؤال که کدام شهرها کلانشهر محسوب می شوند، اظهار داشت: مستأجران تهرانی ۵۰ میلیون تومان، مستأجران ۷ کلانشهر کرج، شیراز، اصفهان، تبریز، قم، مشهد و همدان مشمول تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی و مستأجران در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان وام دریافت می کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره روش های بازپرداخت این تسهیلات اظهار داشت: در دو روش متقاضیان این تسهیلات می توانند وام دریافتی را به بانک بازگردانند که در روش نخست، بازپرداخت تسهیلات یک ساله با نرخ سود ۱۳ درصد و صرفا بازپرداخت سود آن است که در ۱۲ قسط ۵۴۲ هزار تومانی برای وام ۵۰ میلیونی، ۳۲۵ هزار تومانی برای وام ۳۰ میلیونی و ۱۶۲ هزار تومانی برای وام ۱۵ میلیون تومانی است؛ در انتهای سال اصل تسهیلات به صورت کامل به بانک برگردانده می شود.
محبت خواه خاطرنشان کرد: در روش دوم بازپرداخت سه ساله با نرخ سود ۱۲ درصد و اقساط ۳۶ ماهه است که برای وام ۵۰ میلیونی، متقاضی باید ماهانه یک میلیون و ۶۶۰ هزار تومان، وام ۳۰ میلیونی، ۹۹۶ هزار تومان و برای وام ۱۵ میلیون تومانی ۴۹۸ هزار تومان به بانک اقساط بدهد.
برای گروه اول از واجدین شرایط پیامک ارسال شد
محبت خواه درباره نحوه اطلاع رسانی به واجدان شرایط برای رفتن به بانک اظهار داشت: ۱۶۰۰ نفری که امروز می توانستند به بانک رجوع کنند، کسانی بوده اند که نتیجه پالایش آنها مثبت بوده است و وزارت راه و شهرسازی برای آنها پیامکی در خصوص رفتن به شعبه بانکی که در هنگام بارگذاری مدارک در سامانه مربوطه، اعلام نموده اند، ارسال می کند.
وی خاطرنشان کرد: آن دسته از متقاضیانی که نتیجه پالایش آنها منفی است، می توانند اعتراض کنند اما هنوز سازوکار اعتراض تدوین نشده که در اسرع وقت به اطلاع متقاضیان و ثبت نام کنندگان خواهد رسید.
این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی بیان نمود: بر مبنای اعلام بانک مرکزی، ۱۵ بانک و ۲ مؤسسه اعتباری وظیفه اعطای تسهیلات ودیعه مسکن را بر عهده دارند.
چه مدارکی باید به بانک عرضه شود؟
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران مدارک لازم برای عرضه به بانک را اصل کارت ملی، اصل شناسنامه، قرارداد اجاره نامه رسمی ۴ مرداد به بعد همراه با کد رهگیری، گواهی کسر از حقوق یا سهام عدالت یا مستمری بگیری به همراه شماره حساب یارانه متقاضی اعلام نمود و اظهار داشت: در غیر این صورت مستأجر مشمول دریافت این تسهیلات باید سفته عرضه نماید.
به گفته محبت خواه متراژ واحدهای اجاره ای مشمول دریافت این تسهیلات در شهر تهران باید کمتر از ۷۵ متر و در سایر شهرها و کلانشهرها کمتر از ۹۰ متر مربع باشد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~