فارما، بسته اعتباری سلامت محور بانك پارسیان

فارما، بسته اعتباری سلامت محور بانك پارسیان

فارما، بسته اعتباری سلامت محور بانك پارسیان

بانک پارسیان بعنوان حامی و تأمین کننده نیازهای زنجیره سلامت محور دارویی، غیر دارویی و درمان کشور، بسته اعتباری سلامت محور دارویی و غیردارویی فارما پارسیان را معرفی می کند.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، بانک پارسیان اعلام نمود این بانک بعنوان حامی و تأمین کننده نیازهای زنجیره «سلامت محور» دارویی، غیر دارویی و درمان کشور و با هدف مشارکت مؤثر در تأمین و تداوم جریان نقدینگی نظام سلامت کشور در شرایط مواجهه با تحریم های متعدد، «بسته اعتباری سلامت محور دارویی و غیردارویی” فارما پارسیان» را معرفی می کند.

فارما واژه ای است که این روزها در عرصه اقتصادی، جایگاهی خاص یافته است. کارشناس اداره طراحی و توسعه محصولات و خدمات بانک پارسیان این واژه را چنین تعریف می کند: واژه فارما از لغت انگلیسیpharmacy به مفهوم داروخانه، داروسازی، انبار دارو اقتباس شده ودر حال حاضرشرکت های فعال در حوزه دارو از عبارت «فارما» در انتخاب عناوین محصولات و خدمات خود استفاده می نمایند.
گروه های هدف
فردین رنجبر، کارشناس اداره طراحی و توسعه محصولات و خدمات بانک پارسیان درباره گروه هدف این محصول هم می گوید: در فاز فعلی سه گروه بعنوان فعالان اصلی زنجیره حوزه سلامت، هدف طرح قرار گرفتند: ۱- تأمین کنندگان ۲- توزیع کنندگان ۳- عرضه کنندگان.

وی درتشریح این گروه ها تاکید دارد: تأمین کنندگان بعنوان تولیدکنندگان و واردکنندگان اقلام حوزه سلامت، توزیع کنندگان در چارچوب شرکتهای پخش وعرضه کنندگان در چارچوب داروخانه ها در آخرین زنجیره، در این طرح نقش آفرینی می کنند.
نحوه تأمین مالی
فردین رنجبر می افزاید: تأمین مالی زنجیره حوزه سلامت در گروه تأمین کنندگان از راه اعطای تسهیلات دانش بنیان (اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی و صدور ضمانتنامه با اعمال تخفیف در نرخ کارمزد) از محل قرارداد با صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری و شکوفایی و درگروه توزیع کنندگان در چارچوب تسهیلات خرید دین و در گروه عرضه کنندگان، با اعطای تسهیلات مرابحه (مبتنی بر دریافت تخفیف از فروشندگان)، تأمین اعتبار زنجیره صورت می پذیرد.

کارشناس اداره طراحی و توسعه محصولات و خدمات ضمن تشریح شرایط استفاده از این خدمات برای فعالان شبکه دارویی کشور خاطرنشان می کند: مکانیسم بسته مذکور در هریک از زنجیره های معرفی شده دارای شرایط خاص در ارتباط با خود بوده و خدمات مذکور در فاز اول با اولویت تمرکز به زنجیره عرضه کنندگان (داروخانه) در مصارف خرد تعیین هدف گردیدند.

وی با اشاره به اینکه بانک با ورود در این عرصه، دوره انتظار شرکتهای عرضه کننده را برای دریافت وجوه ناشی از معاملات اعتباری، کوتاه می نماید می افزاید: مکانیسم فوق بر مبنای امکان دریافت وتسهیم تخفیف از فروشندگان با اعطای تسهیلات مرابحه به داروخانه ها، طراحی و تببین گردید. همینطور باتوجه به وجود حجم بالای اوراق واسنادی تجاری ناشی از معاملات اعتباری، امکان تنزیل اسناد و اوراق تجاری با تسهیلات خرید دین برای شرکتهای پخش هدف فراهم گردیده است.

فردین رنجبر درباره میزان منابع اختصاص یافته به این طرح هم عنوان می دارد که منابع قابل تخصیص به این طرح از محل حداکثر مصارف ارزانقیمت هرشعبه، وفق ضوابط جاری بانک محاسبه ولحاظ می گردد.
جزئیات بیشتر طرح
فردین رنجبر در همین حال ضمن اشاره به مشخصات و جزئیات تسهیلات قابل اعطا در این طرح، تسهیلات و خدمات قابل اعطا در هر زنجیره را به شرح ذیل اعلام نمود:

۱- گروه تأمین کنندگان: اعطای تسهیلات و خدمات از محل قرارداد با شرکتهای دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق توسعه ملی وفق ضوابط اعتباری بانک؛

۲- گروه توزیع کنندگان:

تسهیلات خرید دین با نرخ ۱۸ درصد به مدت حداکثر یکسال؛

۳- گروه عرضه کنندگان: اعطای تسهیلات مرابحه (مبتنی بر دریافت تخفیف از فروشندگان) تا سقف مبلغ فاکتور / پیش فاکتور عرضه شده با نرخ ترجیحی حداکثر ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت یک تا شش ماه به صورت یکجا در سررسید؛

فرآیند اجرایی دریافت این تسهیلات

کارشناس اداره طراحی و توسعه محصولات و خدمات بانک پارسیان در همین حال به تشریح فرایند اجرایی دریافت این تسهیلات پرداخته و اظهار داشت: فرایند اجرایی این بسته برپایه مذاکرات اولیه سرپرستی مناطق وشعب عامل با شرکتهای پخش منتخب آغاز و بعد از توافق و دریافت فهرست داروخانه های فعال، شرکت پخش مربوطه جهت افتتاح حساب و دریافت خدمات بانکداری و تأمین اعتبار در چارچوب تسهیلات خرید دین به شعب عامل معرفی می گردند.

وی ادامه داد: فهرست داروخانه های معرفی شده به همراه توافق نامه مربوطه، توسط سرپرستی مناطق به مدیریت امور شعب اعلام و برپایه توزیع جغرافیای، مراتب بازاریابی و فروش تسهیلات وخدمات وفق بسته مذکور به شعب منتخب، اعلام می گردد. دوره بازخورد طرح بعد از دریافت نظرات امور اجرایی و مذاکرات با شرکتهای پخش جهت توسعه محصول مذکور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
مزیت های طرح
فردین رنجبر در تشریح مزیت های طرح فارما با اشاره به اینکه از نکات قابل توجه در باب این طرح مزیت های آن نسبت به طرح هایی است که سایر بانک ها اجرا می کنند اظهار داشت: مهم ترین مزیت طرح فارما، رقابتی بودن نرخ تسهیلات اعطایی و امکان اعطای تسهیلات در دوره های زمانی تا ۶ ماه به صورت یکجا در سررسید می باشد. همینطور در صورت رسوب مؤثر منابع ریالی شرکتهای پخش در بانک امکان بهره مندی از تسهیلات خرید دین هم با نرخ ۱۸ درصد، فراهم گردیده است.

وی در باب طرح های مشابه عرضه شده به فعالان اقتصادی در بخش های مختلف توسط مدیریت بازاریابی و توسعه کسب و کار بانک پارسیان خاطرنشان کرد: در گذشته، بسته اعتباری عرضه خدمات به گروه های پزشکان با عنوان بسته های اعتباری ویژه اساتید دانشگاه گروه های پزشکی و حقوقی به شعب ابلاغ شد و پس ازآن بسته اعتباری ویژه داروخانه ها هم به منظور اعطای تسهیلات در چارچوب تأمین و خرید، تأمین تجهیزات و بازسازی محل کار و تأمین سرمایه در گردش ابلاغ گردیده است. هم اکنون جهت رقابتی نمودن بسته های اعتباری بانک، طرح نوید پارسیان بعنوان یکی از نخستین طرح های تخصصی این مدیریت در حوزه فعالان اقتصادی، پایه ریزی و منافع حاصل از آن سهم بسزایی از پورتفوی بانک را از آن خود نموده است. برنامه های مدون جهت رضایت مشتریان کارشناس اداره طراحی و توسعه محصولات و خدمات بانک پارسیان در انتها ضمن اشاره به تدوین برنامه مدون جهت افزایش رضایت مشتریان بانک تصریح کرد: در کنار تمام اقدامات مذکور، موانعی همچون فرآیندهای سنتی اعطای تسهیلات وتعهدات، بوروکراسی طولانی و… هم پیش روی فروش موفق محصولات قرار دارند که در این راستا این مدیریت برنامه های مدونی جهت افزایش رضایت مشتریان بانک و کاهش ترافیک کاری همکاران شعب درنظر گرفته که بعد از ایجاد بسترهای مورد نیاز، نسبت به عرضه آن، اقدام خواهد نمود.

این مطلب یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~