با حضور وزیر علوم بررسی می شود نقش دانشگاه باستانی جندی شاپور در ترویج و اشتراك گذاری علمی

با حضور وزیر علوم بررسی می شود نقش دانشگاه باستانی جندی شاپور در ترویج و اشتراك گذاری علمی

با حضور وزیر علوم بررسی می شود نقش دانشگاه باستانی جندی شاپور در ترویج و اشتراك گذاری علمی

به گزارش مدل کودک در کنگره بین المللی جندی شاپور که در ایام ۱۹ و ۲۰ اسفندماه جاری با حضور وزیر علوم برگزار می شود، نقش دانشگاه باستانی جندی شاپور در ترویج و اشتراک گذاری علمی بررسی می شود.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، دکترمحمدرضا عصاری، رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در این خصوص اظهار نمود: اصلی ترین هدف برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور، شناسایی ارزش فرهنگی کشور و آگاهی هموطنان عزیز و دنیا نسبت به این امر است. کشور ایران ۱۷۵۰ سال قبل تمدنی داشته که در این تمدن دانشگاه بوده؛ در واقع در این زمان برخلاف تصور خیلی از کشورها که کشور ما را نماد خشونت می دانستند، روی سردر دانشگاه جندی شاپور ” علم وفضیلت برتر از بازو و شمشیر” نوشته شده بود که ارزش والایی برای جوانان این مرز وبوم دارد.

وی ادامه داد: محورهای اصلی این کنگره بین المللی شامل نقش دانشگاه باستانی جندی شاپور در ترویج و اشتراک گذاری علمی، تأثیر الگوی شهر دانشگاه جندی شاپور در بسترسازی توسعه پایدار فرهنگی – اجتماعی و تاریخ علم و ابعاد زبان شناختی و ترجمه است.

دکتر عصاری خاطرنشان کرد: این کنگره طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۹ و ۲۰ اسفند ماه سالجاری برگزار می شود. با عنایت به شیوع بیماری کرونا برگزاری کنگره به میزبانی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به صورت مجازی خواهد بود.

وی تصریح کرد: افتتاحیه کنگره بین المللی جندی شاپور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس کنگره بین المللی، دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی، نمایندگان فرهنگی کشور، رؤسای هشت دانشگاه برتر کشور و تعدادی از میهمانان داخلی و خارجی در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار می شود.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~