گزارش مدل كودك؛ امروز آغاز ممنوعیت سفرهای عیدفطر

گزارش مدل كودك؛ امروز آغاز ممنوعیت سفرهای عیدفطر

گزارش مدل كودك؛ امروز آغاز ممنوعیت سفرهای عیدفطر

به گزارش مدل کودک محدودیت برای سفرهای عید فطر با خودروی شخصی در حالی از امروز شروع می شود که ناوگان حمل و نقل عمومی از این محدودیت مستثنی است.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، بر مبنای تصویب ستاد ملی کرونا، از ساعت ۱۴ امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت، ممنوعیت سفرهای بین شهری (درون استانی) و بین استانی با خودروی شخصی برای همه شهرها شامل قرمز، نارنجی و زرد شروع می شود و تا ساعت ۱۲ ظهر شنبه ۲۵ اردیبهشت ادامه می یابد.
تردد در جاده ها با خودروی شخصی ممنوع
این محدودیت ها با دوربین های جاده ای و همینطور استقرار یگان های پلیس راه در جاده ها اعمال شده و برای ورود به یا خروج از شهرهای قرمز، جریمه یک میلیون تومانی و شهرهای نارنجی و زرد، ۵۰۰ هزار تومانی در انتظار مالکان خودرو های شخصی خواهد بود.
تردد کامیون و وانت های حامل بار در جاده ها بلامانع است
همچنین به تشخیص ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد کامیون ها، کامیونت ها و وانت بارهای تحت نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در صورتیکه از جانب ستادهای استانی، محدودیتی تعیین نشود، برای حمل بار بلامانع است.
سفرهای جاده ای با ناوگان عمومی آزاد است
با این حال تردد خودرو های ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس، مینی بوس و سواری های تحت نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بلااشکال است و مسافران می توانند با ناوگان حمل و نقل عمومی به همه شهرها شامل قرمز، زرد و نارنجی (از نظر رنگ کرونایی) سفر کنند.
داریوش باقرجوان مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سفرهای عید فطر اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای با رعایت پروتکل ها تا این لحظه از جانب ستاد ملی مقابله با کرونا برای انجام سفرهای بین شهری، منع نشده اند.
وی اضافه کرد: اگر هر لحظه محدودیتی برای این ناوگان از جانب ستاد کرونا اعلام گردد بلافاصله از جانب سازمان راهداری و پلیس راه اعمال و صورت خواهد گرفت.
به گفته این مقام مسئول در سازمان راهداری، اصل اول این سازمان، تاکید به مردم و شهروندان برای اجتناب از سفر تا نابودی کامل بیماری کووید -۱۹ است.
پیش بینی استقبال از سفرهای هوایی در تعطیلات عید فطر
یونس دقیق کیا رئیس انجمن شرکتهای هواپیمایی هم در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سفرهای هوایی در عید فطر اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیتی برای سفرهای عید فطر با ناوگان هوایی تعیین نکرده است.
وی با اشاره به اینکه همچنان محدودیت فروش بلیت تا ۶۰ درصد ظرفیت هر پرواز به قوت خود باقی است، اضافه کرد: با عنایت به محدودیت سفرهای جاده ای با خودروی شخصی، پیشبینی می نماییم استقبال از سفرهای هوایی بالا باشد.
فعال صنفی حمل و نقل هوایی درباره اینکه آیا برای برقراری پروازهای فوق العاده، در صورت استقبال مسافران، محدودیتی تعیین شده یا خبر؟ اظهار نمود: در این حوزه هیچ منعی به ما ابلاغ نشده و اگر استقبال مردم از سفرهای هوایی افزایش یابد، می توانیم پرواز فوق العاده برقرار نماییم.
شرکت های ریلی؛ آماده برقراری سفرهای عید فطر
سبحان نظری دبیر انجمن شرکتهای حمل و نقل ریلی هم در گفتگو با خبرنگار مهر درباره محدودیت های شرکتهای ریلی برای انجام سفرهای تعطیلات پیش رو، اظهار داشت: هم اکنون محدودیت جدیدی برای شرکتهای ریلی مسافری اعلام نشده و محدودیت ها همچنان شامل همان ظرفیت ۵۰ درصدی در هر کوپه برای مسافران غیر هم خانواده و صادر نشدن بلیت برای افراد با تست مثبت کرونا است.
وی با اشاره به اینکه برنامه های سفر تعطیلات را هم شرکت ها اعلام نموده اند، خاطرنشان کرد: با این وجود پیشبینی می شود با عنایت به محدودیت های موجود کرونا در کشور نسبت به شرایط عادی، سفرها کاهش پیدا کند.
شرکت های ریلی از کرونا صدمه جدی دیدند
نظری در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت اقتصادی شرکتهای ریلی و انجام تعهدات دولت در مورد اعطای تسهیلات کرونایی به این شرکت ها، خاطرنشان کرد: سال قبل مکاتبات و پیگیری های گوناگونی انجام شد که همچون آنها ارسال نامه هایی از جانب انجمن شرکتهای ریلی با مبحث خسارات وارده به شرکتهای ریلی مسافری بوده است. این نامه ها خطاب به معاون اقتصادی ریاست جمهوری و اسلامی وزیر راه و شهرسازی بوده است.
شرکت های ریلی؛ تنها گونه حمل و نقلی که محدودیت مسافرپذیری را رعایت کردند
وی با اشاره به اینکه تصمیم ستاد ملی کرونا سال قبل محدودیت ظرفیت ۵۰ درصدی را به شرکتهای ریلی مسافری ابلاغ نمود که این محدودیت باعث بروز زیان فراوانی به شرکتهای ریلی شد، افزود: با وجود تمکین نکردن شیوه های دیگر حمل و نقل (جاده ای و هوایی) در موارد مختلف از این محدودیت ها، اما شرکتهای بخش ریلی از روز اولِ تصویبِ این قانون به صورت کامل پروتکلهای مصوب را اجرا کرده اند.
۹۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی برای شرکتهای حمل و نقل مسافر ریلی در نظر گرفته شد
نظری تاکید کرد: به خاطر اعمال این محدودیت، تسهیلاتی برای مشاغل صدمه دیده از کرونا در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب گردید و با عنایت به قرار گرفتن شرکتهای حمل و نقل مسافری بین شهری در رسته سوم مشاغل صدمه دیده از کرونا در حدود ۹۴۰ میلیارد تومان وام با بهره ۱۲ درصد برای شرکتهای حمل و نقل مسافر ریلی در نظر گرفته شد.
دبیر انجمن شرکتهای حمل و نقل ریلی خاطرنشان کرد: با وجود دریافت تسهیلات، به خاطر رشد شدید هزینه های شرکتهای مسافری ریلی نیازمند حمایت بیشتر از مراجع ذی ربط برای این شرکت ها خواهیم بود و به پیگیری های خود در این حوزه ادامه خواهیم داد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~