عرضه مرغ با بیش از نرخ مصوب مصداق بارز سودجویی است

عرضه مرغ با بیش از نرخ مصوب مصداق بارز سودجویی است

عرضه مرغ با بیش از نرخ مصوب مصداق بارز سودجویی است

به گزارش مدل کودک نایب رییس کانون سراسری مرغداران گوشتی اظهار داشت: با توجه به این که در قیمت عرضه مرغ زنده تغییر ایجاد نشده فروش مرغ گرم با بیش از نرخ مصوب مصداق بارز سودجویی و گرانفروشی است.

به گزارش مدل کودک به نقل از صداوسیما، حبیب اسدالله نژاد گفت: پس از تصمیم قرارگاه ساماندهی بازار مرغ در ۱۱ فروردین امسال در خصوص این که قیمت عرضه هر کیلو مرغ زنده ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و مرغ گرم ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان باشد شاهد افزایش قیمت مؤلفه های تولید چه در بخش دولتی و چه در بازار بودیم بطوریکه قیمت مؤلفه ها حداقل ۱۵ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: اما این افزایش قیمت در قیمت مرغ زنده دیده نشد و مصوبه کارگروه تنظیم بازار و قرارگاه ساماندهی بازار مرغ برای مرغ زنده و گرم تغییر نیافت.
اسدالله نژاد اضافه کرد: بدین سبب مرغداران همچنان مرغ زنده را با قیمت ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان عرضه می کنند و بدین سان قیمت مرغ گرم نیز در بازار نباید بیشتر از نرخ مصوبه ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان باشد.
نایب رییس کانون سراسری مرغداران گوشتی اشاره کرد: فروش مرغ با قیمت بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان از مصادیق بارز گرانفروشی و سودجویی است و وظیفه دستگاه های نظارتی است که به این مساله ورود و با متخلفان برخورد کنند.
وی اظهار داشت: وظیفه نظارتی وزارت صمت، اتاق تعاون و واحدهای صنفی است که مرغ از مسیر کشتارگاه تا بازار مصرف گرفتار انحراف نشود و سودجویی در آن صورت نگیرد و حتما می بایست با عواملی که موجب افزایش غیر منطقی مرغ شده است برخورد جدی شود.
اسدالله نژاد افزود: همین طور وزارت جهاد کشاورزی نیز از تولید تا کشتارگاه بر عرضه مرغ نظارت دارد که این مساله نیز باید بصورت جدی ادامه یابد تا مرغ زنده با بیش از قیمت مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان به دست عرضه کنندگان نرسد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~