معرفی انواع چیلر تراكمی

معرفی انواع چیلر تراكمی

معرفی انواع چیلر تراكمی

چیلرها ماشین آلاتی هستند که دما را حذف و مایعی خنک را به واسطه دفع دما از راه یک سیکل سرد سازی تراکمی یا جذبی حاصل می کنند.
به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، این مایع سرد حاصل شده پس از آن به واسطه یک مبدل دمایی مورد توزیع واقع می شود تا تجهیزات صنعتی را خنک سازد و یا این که هوای مطبوعی را برای یک ساختمان تأمین کند. نوع مکانیزم کاری چیلرها بگونه ای است که دمای زائدی را بوجود می آورد و این دمای زائد باید دفع شود و یا این که از آن برای گرم کردن چیزی دیگر استفاده گردد. چیلر چیست؟ چیلر یکی از متداول ترین دستگاههای تهویه هوا است. چیلرهای آبی برای خنک سازی و دفع رطوبت در خیلی از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. دو نوع چیلر اصلی عبارتند از چیلر تراکمی بخار و چیلر جذبی بخار. چیلرها یکی از پرکاربردترین دستگاههای تهویه در بخش صنایع محسوب می شوند. اگر قصد خرید چیلر برای کارگاه یا کارخانه ی خود دارید بهتر است آشنایی جزئی با انواع مختلف آن داشته باشید. در این مطلب با انواع چیلر تراکمی، مکانیزم کاری و اجزای مختلف این دستگاه ها آشنا خواهیم شد. چیلر تراکمی چیلر تراکمی بخار، از پرکاربردترین چیلرهای موجود در بازار هستند. چیلر تراکمی از یک کمپرسور مکانیکی برای هدایت خنک کننده در سیستم خنک ساز استفاده می نماید. کمپرسورها درواقع پمپی برای تأمین گاز خنک کننده به سیستم خنک کننده هستند. ظرفیت کمپرسور و به تبع آن ظرفیت چیلر در کیلووات، اسب بخار یا جریان حجمی سنجیده می شود. ابزار مورد استفاده برای متراکم سازی گاز خنک کننده در کمپرسورهای مختلف متفاوت می باشد. گاهی اوقات در چیلرهای تراکمی از خنک کننده های مبرد استفاده می شود تا بدین سان رطوبت در هوای خنک شده حذف شود. رطوبت در بلند مدت، می تواند باعث فرسایش قطعات دستگاه شود. کندانسورهای چیلرهای تراکمی می توانند آب خنک (خنک سازی به واسطه آب)، هوا خنک و یا تبخیری باشند. کندانسور درواقع یک مبدل دمایی است که اجازه می دهد دما از گاز مبرد به آب یا هوا منتقل شود. کندانسورهای هوا خنک از لوله هایی مسی تولید می شوند تا بدین سان جریان مبرد را داشته باشند. همینطور آنها از لوله هایی آلومینیومی هم برای جریان هوا برخوردار می باشند.
چیلرهای آب خنک چیلر آب خنک، به واسطه ارسال آب در یک کندانسور بسته، دفع دما می کند. در این نوع چیلر، آب در درون یک برج خنک کننده جریان می یابد. به صورت کلی، چیلرهای آب خنک، کارآیی بالاتری نسبت به چیلرهای هوا خنک دارند. دلیل این امر هم آن است که چیلرهای آب خنک از تجهیز آب برای خنک کاری استفاده می نمایند و این امر هم به ظرفیت بالای آب در خنک کاری در مقایسه با هوا برمی گردد. این چیلرها احتمال انسداد پایین تری هم دارند اما به صورت کلی هزینه نصب و نگهداری آنها بالاتر است. قبل از تصمیم به خرید چیلرهای آب خنک با عنایت به استانداردهای فضای مورد نیاز بهتر است از تجربه مشاورین شرکت بتا تهوبه استفاده کنید تا با عنایت به فضای کاری خود، خرید درستی داشته باشید. چیلر هوا خنک چیلرهای هوا خنک، با استفاده از فن، هوا را در اطراف لوله های کندانسور جریان می دهند. این چیلرها در مقایسه با چیلرهای آب خنک، مصرف انرژی بالاتری دارند اما هزینه های نصب آنها پایین تراست. چیلر هوا خنک قطعات کمتری هم دارد و فضای کمتری را اشغال می کند. میزان انسداد در چیلر هوا خنک بالاتر است. چیلر اسکرو چیلرهای اسکرو هم آبی هستند و هم هوایی و ظرفیت کاری متوسطی دارند. این چیلرها از دو چرخنده بهره می برند که کار تراکم مبرد را انجام می دهند. چیلرهای اسکرو اندازه ای کوچک دارند و جمع و جور و سبک هستند و کارآیی بالایی هم دارند. این چیلر در مقایسه با دیگر انواع چیلر تراکمی گران تر است. اجزای چیلر به صورت کلی یک چیلر شامل کندانسور، کمپرسور، اواپراتور، شیر انبساط، واحد نیرو، کلکتور و یک بخش کنترل است. کمپرسور کمپرسور تفاوت فشار برای جریان مبرد درون سیستم را بوجود می آورد. کمپرسور همیشه بین اواپراتورو کندانسور قرار می گیرد. معمولا کمپرسور تا حدی جزئی عایق است و از یک موتور الکتریکی متصل بعنوان منبع رانش استفاده می نماید. کمپرسور مهم ترین قسمت یک چیلر است و کارآیی و عمر کاری آن بسیار مهم می باشد. بیشترین مصرف انرژی در چیلر هم در ارتباط با کمپرسور است. به این ترتیب، در انتخاب چیلر حتما باید به کمپرسور آن توجه داشته باشید. شرکت بتاتهویه بواسطه تجربه بالا، در تحلیل نوع کمپرسور به کاررفته در دستگاه چیلر، از تخصص لازم بهره مند است. قبل از خرید بهتر است از مشاوره این شرکت در این حوزه استفاده کنید. کندانسور کندانسور بین کمپرسور و شیر انبساط قرار گرفته است. کار کمپرسور گرفتن دما از مبرد است. کندانسور دو نوع آب خنک و هوا خنک را شامل می شود. در کندانسور آب خنک، به صورت مکرر آب بین برج خنک کننده و کندانسور در جریان است. دمای مبرد که از راه کمپرسور وارد کندانسور می شود، به آب منتقل می شود، آب به برج خنک کننده می رسد و به این طریق، دما دفع می شود. کندانسورهای هوا خنک کارکردی کمی متفاوت دارند. آنها به جای آب از جریان هوا برای خنک سازی لوله های کندانسور استفاده می نمایند. شیر انبساط شیر انبساط بین کندانسور و اواپراتور جای گرفته است. کار شیر انبساط، منبسط کردن مبرد، کاهش فشار و افزایش حجم آن است تا بدین سان دمای ناخواسته در اواپراتور دریافت شود. اواپراتور اواپراتور بین شیر انبساط و کمپرسور قرار گرفته است. کار اواپراتور دریافت دمای ناخواسته ساختمان و انتقال آن به خنک ساز برای ارسال به برج خنک کننده و بعد دفع آن است. آب به موازات دریافت دما به واسطه خنک کننده سرد می شود، بعد آب سرد به داخل ساختمان فرستاده می شود تا هوا را تهویه کند. بعد آب سرد شده به اواپراتور برمی گردد و با خود دمای ساختمان را هم می آورد.
کلکتور کلکتور به اواپراتور و کندانسورهای چیلرهای آب خنک نصب می شوند. هدف کلکتور هدایت جریان و همینطور تفکیک ورودی و خروجی است. واحد تأمین برق واحد تأمین یا مستقیماً به چیلر متصل می شود یا این که به دیواره اتاق کارگاه نصب می شود و به واسطه کابل به دستگاه متصل می شود. این قسمت معمولا شامل استارتر، قطع کننده جریان، کنترل کننده سرعت و تجهیزات کنترل جریان است. کنترل ها واحد کنترل معمولا روی چیلر نصب می شود. هدف از کنترل، مدیریت وجوه مختلف عملکرد چیلر و تطبیقات لازم بنا بر مقتضیات است. کنترل ها در مواقع بحران، اخطار می دهند و سیستم را به صورت خودکار و برای حفظ ایمنی قطع می کنند. نتیجه گیری تنوع قطعات و همینطور وسایل فرعی متصل نشان داده است که در خرید دستگاه باید دقت لازم را داشته باشید. یک قطعه بدون کیفیت در چیلر، می تواند شما را مجبور به تعویض چندباره کند. شرکت بتا تهویه با تجربه ای چند دهه ای در حوزه تأمین وسایل تهویه، با تخصص نصب و فروش چیلر، فن کویل، ایرواشر، هواساز، مینی چیلر، روف تاپ پکیج، زنت، همیشه و در هر حالتی از مرحله مشاوره کلی تا جزئی ترین قطعات همراه شماست.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~