اجرای طرح های ایرانی بر تی شرت، شال و روسری

اجرای طرح های ایرانی بر تی شرت، شال و روسری

اجرای طرح های ایرانی بر تی شرت، شال و روسری

رئیس جهاددانشگاهی هنر با باور به این که «کیفیت و تنوع طرح هایی که ضمن حفظ تناسب با هویت ایرانی و اسلامی، برای جوانان هم جذابیت کافی را داشته باشد، در بازار زیاد شده است»، در این حوزه اظهار داشت: این طرح ها بسیار زیباتر و جذاب تر از طرح های خارجی است اما تا جایگزینی کامل طرح های داخلی و متناسب با فرهنگ ملی با طرح های خارجی و دور از شأن فرهنگ ایرانی، هنوز کار داریم.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش میزبان طرح های منطبق با فرهنگ ایرانی از جانب طراحان خلاق و جوان است و این جشنواره با استفاده از ظرفیت های آکادمیک در جهت ارتقای کیفی آثار تلاش می کند.
بهزاد رشیدی ـ رئیس جهاددانشگاهی هنر ـ در این حوزه اظهار داشت: لباس هر کشور بخشی از فرهنگ و یکی از مظاهر تمدنی آن کشور است و ما در جشنواره نقش تن پوش، طراحی نقوش بر روی لباس هایی عمومی و پرمصرف، یعنی تی شرت و شال و روسری، را هدف قرار داده ایم و تلاش می نماییم با استفاده از ظرفیت های دانشگاهی، ارتقای کیفی آثار جشنواره را شاهد باشیم.
وی با بیان خبر تولید آثار برتر این دوره از جشنواره با کمک چند برند و تولید کننده لباس، اضافه کرد: خوشبختانه کیفیت و تنوع طرح هایی که ضمن حفظ تناسب با هویت ایرانی و اسلامی، برای جوانان هم جذابیت کافی را داشته باشد، در بازار زیاد شده و میتوان گفت این طرح ها بسیار زیباتر و جذاب تر از طرح های خارجی است. اما تا جایگزینی کامل طرح های داخلی و متناسب با فرهنگ ملی با طرح های خارجی و دور از شأن فرهنگ ایرانی، هنوز کار داریم.
رشیدی که به مناسبت برگزاری هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش سخن می گفت، اضافه کرد: یکی از تفاوت های این دوره از جشنواره این بود که منتخبان هشتمین جشنواره ملی نقش تن پوش از میان صاحبان بیشتر از ۱۰۰۰ اثر رسیده به جشنواره انتخاب شدند. این هنرمندان منتخب، به جهت اینکه بتوانند آثار خویش را از نظر کیفی ارتقاء داده و به شاخصهای مورد پسند بازار نزدیک کنند، به مشاورانی در حوزه مد ولباس که شامل صاحبان برندها و اساتید متخصص دانشگاهی در این عرصه، معرفی و متصل شدند و در واقع صاحبان آثار با مشورت این مشاوران، طرح های منتخب خویش را اصلاح و تکمیل کردند.
وی افزود: خوشبختانه این شیوه با استقبال چشم گیر منتخبان جشنواره همراه شد؛ به صورتی که بیشتر از ۸۰ درصد ایشان از این فرایند مشاوره که به صورت اختیاری به منتخبان پیشنهاد شده بود، استفاده کردند.
رییس جشنواره نقش تن پوش ضمن اشاره به لزوم ایجاد گفتمان و بسترسازی برای گفت و گو و تعامل بین هنرمندان و مراکز و برندهای فعال در عرصه پوشاک، اظهار داشت: هدف اصلی این رویداد دانشگاهی، الگوسازی و ایجاد ارتباط دانشگاهیان، هنرمندان و طراحان جوان با بازار و مراکز تولید لباس است.
بهزاد رشیدی توجه به افزایش سطح کیفی آثار را بعنوان مهم ترین خصوصیت برگزاری این دوره از جشنواره برشمرد و اظهار داشت: از دیگر فعالیتهای دبیرخانه در این راستا، هماهنگی و مشاوره برای امور اجرایی تهیه و چاپ آثار بود و دبیرخانه جشنواره با هماهنگی چند چاپخانه معتبر و باکیفیت و در نظر گرفتن استانداردهای خاصی برای تی شرت و شال و روسری خام برای بهره مندی آثار از حداقل کیفیت ممکن کوشش کرد.
بهزاد رشیدی

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~