لزوم فراخوان اصناف برای اجرای طرح ساخت یک میلیون مسکن

لزوم فراخوان اصناف برای اجرای طرح ساخت یک میلیون مسکن

لزوم فراخوان اصناف برای اجرای طرح ساخت یک میلیون مسکن

به گزارش مدل کودک نایب رییس اول اتاق اصناف ایران درباره طرح ساخت یک میلیون واحد مسکونی در هر سال که از طرف رییس جمهور پیش بینی شده، اظهار داشت: صنوف زیادی هستند که می توانند در اجرای این طرح به دولت کمک کنند.

به گزارش مدل کودک به نقل از اتاق اصناف ایران، جلال الدین محمد شکریه اظهار نمود: دولت می خواهد کار بزرگی در نظام اقتصادی کشور انجام دهد. بهتر است که دولت فراخوانی به اصناف دهند تا آن دسته از واحدهای صنفی تولیدی، توزیعی و خدمات فنی که مایلند در اجرای این طرح حضور فعال داشته باشند، ثبت نام کرده و ظرفیت های خودرا معرفی کنند. به عبارت دیگر، برای ساخت این تعداد مسکن به کالاها و مصالح زیادی نیاز است و بعضی از اصناف می توانند با تولید، توزیع و خدمات فنی این ملزومات را فراهم نمایند.
نایب رییس اول اتاق اصناف ایران اظهار داشت: طبیعی است که دولت باید اعتبارسنجی کند و از ظرفیت صنوف استفاده نماید. اما شرط استقبال اصناف از این طرح پایبندی دولت به قراردادهای مالی خود با اصناف است.
شکریه در ادامه خاطرنشان کرد: روش هایی همچون استفاده از شرکتهای متمرکز یا شرکتهای تخصصی جهت استفاده از ظرفیت صنوف در اجرای این طرح میتوان پیشنهاد کرد.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از پیشنهادها می تواند این باشد که واحدهای صنفی ثبت نام شده در چارچوب یک شرکت متمرکز خدمات خودرا به دولت عرضه کنند. در این روش، دولت می تواند ساخت هر بلوک را به یک شرکت واگذار کند تا سرعت اجرا بالا برود. در مرحله های بعد هم می تواند آنها را ارزیابی کند.
نایب رییس اول اتاق اصناف ایران افزود: پیشنهاد دیگر این است که شرکتهای تخصصی ایجاد شوند و هر صنف تفکیک شده، مجموعه ای تشکیل داده و در ادامه کار را بین خودشان تقسیم کنند.
وی تصریح کرد: با بررسی بیشتر میتوان پیشنهادات دیگری هم به دولت ارائه کرد اما آنچه مسلم است اینکه، با تسهیل ساخت و ساز و با استفاده از ظرفیت اصناف و پرهیز از تجربیات ناموفق گذشته میتوان این مهم را با ضریب مطمئن تری پیش برد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~