در گزارش مدل كودك اعلام شد؛ مسؤلان بگویند نهاده های بازار آزاد از کجا می آید!

در گزارش مدل كودك اعلام شد؛ مسؤلان بگویند نهاده های بازار آزاد از کجا می آید!

در گزارش مدل كودك اعلام شد؛ مسؤلان بگویند نهاده های بازار آزاد از کجا می آید!

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با اشاره به اینکه وضعیت تولید تخم مرغ تا بهمن ماه درست نمی گردد، اظهار داشت: انتظار داریم دولت سیزدهم دومینوی تصمیمات غلط دولت قبل درباره نهاده ها را متوقف نماید.

ناصر نبی پور، رییس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به افزایش قیمت هر شانه تخم مرغ به بالای ۵۰ هزار تومان و با انتقاد از سیاست های دولت دوازدهم اظهار داشت: وقتی به فکر صنعت و تولید نباشیم، آخر و عاقبت کار همین می شود و انتظار داریم دولت سیزدهم دومینوی تصمیمات غلطی که دولت دوازدهم در بازار نهاده های دامی، مرغ و تخم مرغ گرفت را متوقف نماید تا دولت سامان یابد.
وی اشاره کرد: زمانی که قیمت تخم مرغ به شدت کم شده بود تولیدکنندگان از مسئولان وقت دولت دوازدهم درخواست کمک کردند اما به این درخواست توجهی نشد در نتیجه تولیدکنندگان نیز مرغ ها را به کشتارگاه فرستادند.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اعلان اینکه چنین وضعیتی را پیش بینی کرده بودیم، اظهار داشت: اردیبهشت امسال نیز بنده به وزیر وقت جهاد کشاورزی دولت دوازدهم دراین زمینه تذکر داده بودم که در صورت تداوم سیاست های غلط، با گرانی تخم مرغ مواجه خواهیم شد چونکه برای تولیدکنندگان نگهداری مرغ های تخم گذار به صرفه نبود و آنها را به کشتارگاه فرستادند.
۵ میلیون قطعه مرغ فقط در یک استان به کشتارگاه رفت
نبی پور درباره این که چه تعداد مرغ به کشتارگاه فرستاده شده است؟، اضافه کرد: جمعیت زیادی از مرغ های تخم گذار به کشتارگاه فرستاده شدند و طبق اعلام مسئولان مربوطه فقط در استان خراسان رضوی که از بزرگترین تولیدکنندگان تخم مرغ کشور است، ۵ میلیون قطعه مرغ تخم گذار به کشتارگاه رفته است.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران افزود: به عبارتی از جمعیت حدود ۱۲ میلیونی مرغ تخم گذار استان خراسان رضوی تنها ۷ میلیون قطعه مرغ باقی مانده است و طبق اعلام مسئولان استان ۳۷ تا ۴۰ درصد ظرفیت مرغداری های تولیدکننده تخم مرغ، در این استان اکنون خالی است.
نبی پور با اشاره به این که وضعیت در سایر استانهای کشور نیز بهتر از این نیست، اظهار داشت: وقتی تولیدکنندگان حدود چهار ماه تخم مرغ را ۴۰۰۰ تا ۴، ۵۰۰ تومان زیر قیمت عرضه می کردند، بدیهی بود که چنین وضعیتی ایجاد می شود.
وضعیت بازار نهاده های دامی آشفته است
وی وضعیت بازار نهاده های دامی را نیز بسیار نامطلوب عنوان نمود و اضافه کرد: یک ماه و نیم است که ذرت پیدا نمی گردد و برخی تولیدکنندگان هنوز ذرت سهمیه مردادماه خودرا دریافت نکرده اند و آنرا از بازار آزاد کیلویی شش هزار تومان خریداری می کنند در صورتیکه نرخ مصوب آن کیلویی ۱، ۹۰۰ تومان است.
نبی پور با اعلان اینکه مرغداران به طور متوسط نیاز یکماه خودرا از بازار آزاد تامین می کنند، اظهار داشت: دو روز پیش به تولیدکنندگان اعلام نمودند که ۴۰ درصد ذرت مصرفی خودرا می توانند دریافت نمایند اما باقی آنرا معین نیست که چه زمانی دریافت خواهند کرد.
وی افزود: همین ۴۰ درصد را هم وقتی ثبت نام می نماییم، همان زمان تحویل نمی گیریم، به طور معمول بین ۷ تا ۱۰ روز زمان می برد و گاهی نیز بیش از یکماه طول می کشد.
مسئولان جواب بدهند نهاده های بازار آزاد از کجا می آید
نبی پور با اشاره به این که در طول این مدت مرغدار باید نهاده مورد نیاز خودرا از بازار آزاد تامین کند، اظهار داشت: مسئولان باید جوابگو باشند که نهاده های بازار آزاد از کجا آمده است؟ ما هر چقدر نهاده بخواهیم در بازار آزاد وجود دارد! این مساله را بارها به مسئولان دولت دوازدهم گفتیم اما توجهی نشد.
وی قیمت جوجه یکروزه را نیز بین ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان اعلام نمود و اضافه کرد: با احتساب ذرت بازار آزاد، قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ بالای ۲۰ هزار تومان است ضمن این که اگر ذرت دولتی باشد، بیش از ۱۸ هزار تومان قیمت تمام شده تولید خواهد بود.
تا بهمن مشکل تولید تخم مرغ داریم
نبی پور با اعلان اینکه یکی از اشکالات ما این است که مسئولان قیمت جدید تخم مرغ را اعلام نمی کنند، اشاره کرد: همین مساله نیز جو روانی بدی به وجود آورده چونکه دولت دوازدهم قرار بود نرخ مصوب برای تخم مرغ اعلام نماید که اینکار را انجام نداد و دولت به انتها رسید و حالا انتظار ما از دولت سیزدهم این است که قیمت را سریع تر تعیین تکلیف کند.
وی درباره این که پیش بینی می کنید، شرایط بازار در ایام آینده به چه صورت باشد؟ اظهار داشت: بااینکه جوجه ریزی از ماه جاری افزایش می یابد اما این جوجه به تولید تخم مرغ دی و بهمن می رسد و بدین سبب تا بهمن ماه وضعیت به همین منوال خواهد بود.
نبی پور افزود: آن طرف سال نیز با مازاد وحشتناک تولید مواجه خواهیم بود و وقتی برنامه ریزی درستی نباشد شرایط همین گونه خواهد شد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~