ایمانی خوشخو در دیدار با حجت الله ایوبی: با توسعه صنایع فرهنگی سرمان را در دنیا بالا بگیریم

ایمانی خوشخو در دیدار با حجت الله ایوبی: با توسعه صنایع فرهنگی سرمان را در دنیا بالا بگیریم

ایمانی خوشخو در دیدار با حجت الله ایوبی: با توسعه صنایع فرهنگی سرمان را در دنیا بالا بگیریم

به گزارش مدل کودک رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی می گوید که فعالیت در زمینه صنایع مبتنی بر فرهنگ و هنر مزیتی است که میتوان با توسعه آن در فضای بین الملل سرمان را در دنیا بالا بگیریم و به آن افتخار نماییم.
به گزارش مدل کودک به نقل از روابط عمومی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین کمیسیون ملی یونسکو و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی توسعه با مبحث همکاری در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی، با حضور حجت الله ایوبی (دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو)، محمد حسین ایمانی خوشخو (رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی) و دیگر معاونان و اعضای دومجموعه روز سه شنبه (۳۰ شهریور ماه) سالجاری برگزار شد.
مشکل اصلی کشور بی توجهی به فرهنگ و صنایع فرهنگی است
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ابتدای این مراسم اظهار داشت: مشکل اصلی کشور ما بی توجهی به فرهنگ و صنایع فرهنگی است که می توانند نقش مهمی در اقتصاد و تجارت جهانی داشته باشد. باید در عرصه هنر و فرهنگ با استفاده از علم و فناوری گام های بلندی برداریم؛ چونکه فرهنگ و هنر ظرفیت بالایی برای ایجاد شغل های پایدار دارد که نیازمند به علم و فناوری است.
وی ادامه داد: امروزه به فعالیتهای فرهنگی بعنوان یک شغل پایدار نگاه می شود و دیگر نگاه لوکس روی این فعالیت ها نیست. همینطور اگر به دنبال کارآفرینی هستیم، بی گمان فرهنگ و هنر انتخاب منطقی تری است. در این راستا هم اروپایی ها تجربه خوبی در این حوزه دارند، چون که آنها به خوبی توانستند علم و فناوری را در این حوزه به خدمت بگیرند.
به قول ایوبی فعالیت پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی ارزش زیادی برای کشور دارد. از آنجاییکه ایران تاریخ اثر گذاری در جهان دارد، ظرفیت بسیار قابل قبولی هم برای ایجاد توسعه پایدار در فرهنگ وجود دارد. در این راستا هم با عنایت به بزرگترین سرمایه خود که نیروی انسانی است می توانیم برنامه ریزی های خویش را جامه عمل بپوشانیم.
با توسعه فرهنگ سرمان را در فضای اقتصادی دنیا بالا بگیریم
ایمانی در ادامه این مراسم اظهار داشت: همیشه شاهد فعالیتهای پرارزش کمیسیون ملی یونسکو در عرصه های متعدد فرهنگی و هنری بوده ایم، از طرفی مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی هم اولین پارک علم و فناوری در صنایع فرهنگی است که با اینکه عمر طولانی ندارد اما به خوبی توانسته در این راه قدم های بزرگی بردارد.
رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی اضافه کرد: در عرصه بین المللی ظرفیت های فرهنگی و هنری کشور یک مزیت مهم به حساب می آید. برای مثال صنعت خودرو هیچ وقت مزیت نیست البته نه به این منظور که رشد آن بد است اما چیزی که مزیت حساب می شود حوزه فرهنگ و هنر است که می توانیم با توسعه آن سرمان را در فضای اقتصادی دنیا بالا بگیریم.
ایمانی اضافه کرد: باید شیوه های جدیدی را برای توسعه صنایع فرهنگی به کار بگیریم. زبان امروز دنیا زبان فناوری است و باید با این روش ظرفیت های فرهنگی و بالقوه خویش را به دنیا عرضه نماییم.
وی تصریح کرد: امید است با حمایت های کمیسیون ملی یونسکو در عرصه بین المللی شاهد اتفاقات خوبی باشیم و بتوانیم بیشتر از گذشته خویش را به دنیا عرضه نماییم. با عنایت به این که این روزها اغلب مردم دنیا تشنه فرهنگ های اصیل و ناب هستند. ما می توانیم از راه توانمندی های کشورمان در این راه به موفقیت های مهمی برسیم.
در ادامه مراسم این تفاهمنامه به امضا طرفین رسید. این تفاهمنامه به منظور توسعه همکاری در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق و بهره گیری از ظرفیت های متقابل، میان کمیسیون ملی یونسکو و پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی با محوریت راه اندازی unesco startup studio art، تجاری سازی محصولات و خدمات صنایع خلاق و فرهنگی با استفاده از ارتباطات بین المللی، برگزاری جایزه نوآوری در زمینه هنر و راه اندازی باشگاه صنایع خلاق فرهنگی در فدراسیون باشگاه یونسکو ایران منعقد شد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~