آشنایی با بهترین فیزیوتراپیست ها

آشنایی با بهترین فیزیوتراپیست ها

آشنایی با بهترین فیزیوتراپیست ها

مدل کودک: اگر شما هم نیاز به فیزیوتراپی دارید می توانید با مراجعه به سایت دابی تمام فیزیوتراپی ها در محله های مختلف را ملاحظه نمایید.

فیزیوتراپی حیطه ای از پزشکی جهت پیشگیری و درمان بیماری ها و افزایش توانبخشی و سلامت افراد است که با استفاده از جریان های الکتریکی، تجهیزات مکانیکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و سایر عوامل فیزیکی به درمان بیماری ها و اختلالات عصبی، ماهیچه ای و یا اسکلتی می پردازد که در این روش ها از امواج فرابنفش و فروسرخ، نور، جریان برق، گرما، لیزر، انواع ورزش و … استفاده می شود.

سایت Dabi.ir به معرفی بهترین و مجهزترین فیزیوتراپی ها در تمام مناطق تهران شامل فیزیوتراپی غرب تهران و فیزیوتراپی شرق تهران می پردازد. افراد به دلایل مختلفی نیاز به فیزیوتراپی دارند و امکان انجام فیزیوتراپی برای بیماران در هر سنی وجود دارد که از جمله این عوامل تسکین درد، کنترل بیماری های مانند دیابت، بیماری قلبی و …، بهبود حرکت یا فعالیت در افراد به خصوص در سالمندان، توانبخشی و افزایش عملکرد در بیماران پس از سکته، عمل جراحی، تصادف و …، پیشگیری از جراحی و از کار افتادگی، افزایش کنترل روده یا مثانه، افزایش سلامت در بانوان پس از زایمان و …. را می توان نام برد. اگر شما هم نیاز به فیزیوتراپی دارید می توانید با مراجعه به سایت دابی تمام فیزیوتراپی ها در محله های مختلف از جمله فیزیوتراپی در تهرانپارس ، فیزیوتراپی سعادت آباد و فیزیوتراپی در تجریش را ملاحظه نمایید.

 

 

آشنایی با فیزیوتراپیست

فرد متخصصی که عمل فیزیوتراپی را با مهارت و دانش انجام می دهد فیزیوتراپیست نامیده می شود. فیزیوتراپیست با در نظر گرفتن شرایط مختلف فرد بیمار، از جمله شرایط فیزیکی، روحی و روانی، عاطفی و اجتماعی به آن ها کمک می کند تا سلامت خود را بازیابند. آن ها با در نظر گرفتن اولویت های بیمار اهداف درمانی را مشخص کرده و راهکارهای درمان را ارائه می دهند. لازم است که قدرت بدنی فیزیوتراپیست ها بالا باشد زیرا گاهی بایستی پوزیشن های خاصی را برای بیمار ایجاد و یا نیروی زیادی را وارد کنند. از دیگر خصوصیات مهمی که یک فیزیوتراپیست باید داشته باشد، صبور بودن و داشتن روابط اجتماعی خوب و هم چنین توانایی جلب اعتماد برای بیمار می باشد که در جهت رسیدن به اهداف درمانی برای بیمار به فیزیوتراپیست کمک می کند. خصوصیت دیگر یک فیزیوتراپیست داشتن انگیزه درمان و یا روحیه و احساس درمانگری می باشد هم چنین بایستی دانش بروز و مطالعه خارج از تحصیل داشته باشد تا همواره برای آزمون های دشوار آمادگی داشته و در بیماری های گوناگون بتواند با دانش پیشرفته و هم چنین روش ها و فناوری های نوین به درمان بیماران بپردازد.

از جمله وظایفی که می توان برای یک فیزیوتراپیست برشمرد، عبارتند از:

  • صحبت کردن دقیق با بیماران در رابطه با مشکلات و دردهای آن ها
  • دادن مشاوره به بیمار در رابطه با رژیم غذایی  فرد، سبک زندگی بیمار، انجام ورزش های خاص و …
  • آموزش مهارت های لازم برای بیماران به آن ها و خانواده هایشان در جهت رفع بیماری
  • ارزیابی دقیق و منظم روند پیشرفت و بهبود در فرد بیمار
  • انجام اعمال فیزیوتراپی مانند لیزر درمانی و … و استفاده ی صحیح و دقیق از دستگاه های مختلف فیزیوتراپی در جهت بهبود بیمار
  • توجه به تشخیص پزشکان در رابطه با بیمار و همکاری با آن ها
  • مهارت خواندن و تفسیر برخی آزمایش ها مانند آزمایش خون و رادیولوژی
  • در نظر داشتن یک برنامه درمان مناسب برای فرد بیمار متناسب با وضعیت روحی و جسمی فرد
  • تهیه گزارش روند درمان در انتهای جلسات فیزیوتراپی برای ارائه به پزشک بیمار

 

به طور کلی می توان گفت که یک فیزیوتراپیست در زمینه های زیر به افراد کمک می کند:

  1. بیماری های ارتوپدی و آسیب های ورزشی و سیستم عضلانی اسکلتی، مانند انواع شکستگی ها، آسیب های تاندونی و … که هر کدام روش درمان و توانبخشی مخصوص به خود را دارد و فیزیوتراپیست با داشتن آگاهی کامل از قسمت آسیب دیده به کاهش درد و روند درمان و در نهایت بهبود کیفیت زندگی و سلامتی فرد کمک می کند.
  2. بیماری های قلبی عروقی و تنفسی که در این نوع از درمان فیزیوتراپیست با کمک به تخلیه ی ترشحات، آموزش الگوی صحیح تنفس، حفظ فعالیت فیزیکی مناسب، آموزش راهکارهایی برای مدیریت علائم توسط خود فرد و … به سلامت سیستم قلبی و تنفسی بیمار کمک می کند.
  3. بیماری های نورولوژی که مربوط به مغز و اعصاب می باشد و در این گونه از بیماری ها یک فیزیوتراپیست موظف است که مشکلات بیمار مانند ضعف عضلات، مشکلات حفظ تعادل، اختلال در راه رفتن و … را مدیریت و بهبود دهد و با انتخاب مناسب ترین برنامه ی درمانی بهترین سطح عملکردی فرد را ایجاد و حفظ نماید.
  4. بیماری های روماتیسمی مانند آرتریت روماتویید، آرتروز و پوکی استخوان که در این نوع از بیماری ها فیزیوتراپیست با در نظر گرفتن شرایط بیمار از روش های درمانی مختلف مانند درمان های الکتریکی و حرارتی، درمان های دستی و تمرینات مناسب به منظور بهبود قدرت عضلانی فرد، کاهش درد و التهابات در بیمار و … استفاده  می کند و به سلامت وی کمک می نماید.
  5. بیماری های پوستی و سوختگی ها که در بیماری های پوستی مانند پسوریازیس، فیزیوتراپیست با استفاده از روش های  الکتروتراپی مانند استفاده از پرتوی فرابنفش به حفظ سلامت پوست بیمار کمک می کند. هم چنین در سوختگی ها با توجه به درجات مختلف آن و میزان وسعت و پیچیدگی سوختگی، روش های درمان و فیزیوتراپی انجام می شود و عوارض مختلف ناشی از سوختگی مانند مشکلات تنفسی، ایجاد اسکار، ایجاد تغییر شکل در مفاصل، تورم مفصل و … با کمک فیزیوتراپی کاهش می یابد و یک فیزیوتراپیست با پاکسازی راه های هوایی، حفظ دامنه ی حرکتی مفاصل، جلوگیری از ایجاد تغییر شکل در مفاصل، حفظ طول طبیعی بافت ها، حفظ قدرت عضلانی و … به افزایش بهبود و سلامت فرد بیمار کمک می کند.
  6. سلامت زنان که مهم ترین آن در رابطه با دوره ی بارداری و زایمان بانوان می باشد که فیزیوتراپیست در این مورد می تواند آموزش های لازم در دوران بارداری و هم چنین زایمان و پس از آن را به خانم های باردار ارائه دهد و ورزش های مناسب و ایمن را با توجه به شرایط آن ها برایشان تعیین نماید.

 

شایان ذکر است که فیزیوتراپیست بعد از فارغ التحصیل شدن از مقطع کارشناسی می تواند وارد بازار کار شود و گذراندن طرح اختیاری می باشد. فیزیوتراپیست ها می توانند در بیمارستان های خصوصی یا دولتی و هم چنین در کلینیک های خصوصی مشغول به کار شوند و یا در منزل فرد بیمار خدمات فیزیوتراپی را ارائه نمایند.

 

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~