برگزیدگان جشنواره کوکو ۱۹ عرضه شدند

برگزیدگان جشنواره کوکو ۱۹ عرضه شدند

برگزیدگان جشنواره کوکو ۱۹ عرضه شدند

مراسم پایانی جشنواره «کوکو ۱۹» با معرفی برگزیدگان برگزار گردید.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، جشنواره آنلاین «کوکو ۱۹» به دبیری شهره لرستانی از اواسط تیرماه شروع شد و با گذشت نزدیک به سه ماه به پایان رسید.
بنا بر اعلام، در این دوره از جشنواره، شرکت کنندگان با استقبال از بخش های مختلف، نزدیک به ۱۳۰۰ اثر را به دبیرخانه ارسال کرده اند.
شهره لرستانی، دبیر این جشنواره درباره برگزاری این رویداد اظهار داشت: جشنواره فرهنگی و هنری «کوکو ۱۹» با رویکرد آگاهی افزایی مشارکتی در زمینه کووید – ۱۹ جهت شکستن زنجیره انتقال این بیماری فعالیت خویش را با سوق دادن کودکان و نوجوانان این آب و خاک به سمت هنر و ادبیات و فرهنگ سازی و نهادینه کردن رعایت پرتکل های بهداشتی در خانواده ها شروع کرد.
او اضافه کرد: ما بر آن بودیم تا در این برهه تاریخی حساس که کووید – ۱۹ سایه خود را بر جهان افکنده و یاس و ترس و ناامیدی همه جا را فرا گرفته چراغ هنر را فروزان نماییم چونکه هنر یگانه منبع گرمابخش مردمان و روشنی بخش شمع امید در تک تک خانواده های مردم سرزمین ماست.
لرستانی در ادامه بیان نمود: بعد از استقبال بی سابقه خانواده ها و کودکان در محورهای موضوعی بخش های مختلف جشنواره، بخش نقاشی ۳۸۴ اثر، بخش داستان نویسی ۲۰۰ اثر، بخش شعر ۵۰۰ اثر، بخش استندآپ کمدی ۸۲ اثر و بخش خانواده ها ۱۳۱ اثر که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، برخی از آنها برگزیده و در صفحه اینستاگرام جشنواره به معرض نمایش گذاشته شد. ولی باتوجه به درخواست اکثریت شرکت کنندگان در خصوص عدم دخالت آرای مردمی به سبب استفاده از لایک های تقلبی که در سامانه جشنواره قابل تشخیص بودند، مبنای امتیازدهی به آثار همچنان برعهده داوران، سیاست گذاران و برگزارکنندگان جشنواره قرار گرفت.
دبیر جشنواره آنلاین «کوکو ۱۹» در ادامه اظهار داشت: این جشنواره با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط کانون آشنایی با حیات وحش و موسسه فرهنگی و هنری ودود لرستانی و با حمایت مالی و معنوی برنامه کمک های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی برنامه عمران ملل متحد و وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی در بهار و تابستان ۱۴۰۰ در سرتاسر ایران برگزار گردید. ضمن تشکر از استقبال پرشور مخاطبین، این جشنواره با برگزاری اختتامیه مجازی رسما آخر کار خویش را اعلام می دارد.
کلودیو پروویداس، نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران هم درباره برگزاری جشنواره «کوکو ۱۹» اظهار داشت: کووید ابعاد مختلف زندگی همه ما را تحت تأثیر خود قرار داده است. ما بر این باوریم که داشتن اطلاعات و آگاهی نقش کلیدی در شکست دادن این بیماری دارد. برنامه توسعه ملل متحد و برنامه کمک های کوچک به اتفاق هم در این پویش آگاهی افزایی بسیار خلاقانه برای کودکان و خانواده ها مشارکت داشته اند. می خواهیم از چند نفر همچون وزارت بهداشت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت هایشان در روند این جشنواره تشکر نماییم.
او اضافه کرد: این طور که شنیده ایم استقبال بسیار خوبی از این جشنواره شده است و خانواده ها و کودکان خیلی از محتواهایی مثل انیمیشن، ویدئوهای آموزشی، ترانه های کودکان، سیاه بازی و… لذت برده اند. می خواهیم از همه کودکان و خانواده هایی که در این جشنواره شرکت کرده اند تشکر نماییم ولی مهم تر از همه به برندگان تبریک می گویم.
نماینده مقیم برنامه توسعه ملل متحد در ایران در انتها اظهار داشت: ما از صمیم قلب امیدواریم که این روند آگاهی افزایی تکرار شود و ادامه پیدا کند تا همه جامعه درباره راه های مقابله با شیوع کووید ۱۹ و کاهش خطرات ناشی از آن آگاهی پیدا کنند. برای ما این جشنواره نمونه ای از یک همکاری موثر و رضایت بخش بود.
آسیه رضایی، مسئول برنامه کمک های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی در ایران هم درباره برگزاری این جشنواره بیان نمود: همان گونه که می دانید شیوع کووید ۱۹ از اواخر سال ۹۸ حدودا همه ابعاد زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است. در کنار همه سازمان ها و ارگان ها که برای پاسخگویی به بحران همه گیری کرونا تلاش می کردند، برنامه توسعه ملل متحد با همکاری برنامه کمک های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی در ایران توانست از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده نماید تا با روش های مشارکتی و خلاقانه به گروههای مختلف کمک نماید.
او با اشاره به اینکه هدف ما از این کمک استفاده از راهکارهای استاندارد و کارآمد برای مقابله با کووید۱۹ از نظر سلامت جسمی و سلامت روانی بوده است، اظهار داشت: کانون آشنایی با حیات وحش یکی از ۲۷ سازمان مردم نهادی بود که در پروژه آگاهی افزایی مشارکتی درباره کووید ۱۹ با ما همکاری داشته است. در این راه تیم آشنایی با کانون حیات وحش از تجربه قبلی خود از کار با کودکان و هنرمندان بهره برد و یک راه خلاقانه برای آموزش همراه با سرگرمی برای بچه ها برنامه ریزی کرد که نتیجه آن جشنواره «کوکو ۱۹» شد.
رضایی در ادامه بیان نمود: این جشنواره بدون همکاری وزارت بهداشت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بدون تلاشهای بی وقفه دبیر جشنواره خانم شهره لرستانی هنرمند عزیز ممکن نمی شد. از سوی برنامه کمک های کوچک می خواهم از خانوم دنا ضیایی برای هماهنگی برگزاری این جشنواره ملی تشکر کنم. همینطور از تمام متخصصانی که وقت و دانش خویش را در اختیار این جشنواره گذاشتند و هنرمندانی که با فرستادن پیام در کنار مردم بودند.
مسئول برنامه کمک های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی در ایران در انتها اظهار داشت: یادمان باشد هرچند جشنواره تمام شده، همه گیری کووید ۱۹ هنوز تمام نشده است. لطفا آن چه را در این جشنواره یاد گرفتیم و محتوایی که در این رویداد دیدیم و از آن لذت بردیم با دیگران هم در بین بگذاریم چونکه با آگاهی و پیروی جدی از دستورالعمل های بهداشتی می توانیم از سلامت جسم و روان خود محافظت نماییم و زنجیره انتقال را بشکنیم. برای همه شادی و سلامتی آرزو می کنم.
بر اساس اعلام این جشنواره، باتوجه به آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، تعداد شرکت کنندگان هر بخش در این دوره به این شرح است: در بخش نقاشی ۳۸۴ اثر، بخش داستان نویسی ۲۰۰ اثر، بخش شعر ۵۰۰ اثر، بخش استندآپ کمدی ۸۲ اثر و بخش خانواده ها ۱۳۱ اثر در جشنواره کوکو ۱۹ شرکت کرده اند.
برای تشویق بیشتر شرکت کنندگان، برنامه توسعه ملل متحد و برنامه کمک های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی علاوه بر سه برنده اصلی در هر بخش به تعدادی آثار برگزیده در هر بخش هم تبلت اهدا می کند.
برندگان جشنواره به شرح زیر معرفی شده اند:
نفرات برتر بخش شعر
حدیثه سادات مهدوی خیرآبادی، ستایش میرشکار، طاها تاج الدین
نفرات برگزیده در بخش شعر
آزیتا صدیقی، تیدا غضنفری، محمدجواد بیات، سیداحمد مولا، ترنم جلالیان
نفرات برتر بخش داستان کوتاه
امیرحسین مسلمان، ساقی جاهد مقرب، اسرا جوادی
نفرات برگزیده در بخش داستان کوتاه
بتول محمودیان نسب، نیروانا خلیلی، مهبد قزلسفلو، محیا کم، محمد صدرا، جمال پیله رود
نفرات برتر در بخش نقاشی در رده سنی ۷ تا ۱۱ سال
حنانه برزوئی، آرتا و آرتین یاری، یاسین صلاح پور شیرامین
نفرات برگزیده در بخش نقاشی در رده سنی ۷ تا ۱۱ سال
مهرآرا موحد مهر، زهرا تیموری مروستی، پانیذ وفابخش، آرشام عظیمی، ساینا صباغ
نفرات برتر در بخش نقاشی در رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال
دنیا اسکندرزاده، سیده کیمیا موسوی، محمدامین شکارلو
نفرات برگزیده در بخش نقاشی در رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال
دنیز گوزل زاده، علیرضا علی اصغری، عسل عبدی
نفرات برتر در بخش استندآپ کمدی
مهدیه غلامی، کیوان کیوانلو، امیرعلی کاظمی
نفرات برگزیده در بخش استندآپ کمدی
هستی عزیزی، تامارا یکتا
نفرات برتر در بخش خانواده
خانواده علم بیگی- خانواده قاسمی- خانواده باقرنژاد
نفرات برگزیده در بخش خانواده
خانواده طواف- خانواده کریمی- خانواده گورانی- خانواده موسوی- خانواده سراجی.
در بخش کودک به نفر اول هر بخش، یک تبلت به همراه یک هدفون، به نفر دوم هر بخش، یک تبلت به همراه یک عدد فلش مموری ۱۶ گیگ و به نفر سوم هر بخش، یک تبلت به همراه یک عدد فلش مموری ۸ گیگ اهدا می شود.
در بخش خانواده به نفرات اول تا سوم یک عدد گوشی موبایل و به نفرات برگزیده هم تبلت اهدا می شود.
بر طبق این خبر، جشنواره «کوکو ۱۹» با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط کانون آشنایی با حیات وحش و موسسه فرهنگی هنری ودود لرستانی و با حمایت برنامه کمک های کوچک تسهیلات محیط زیست جهانی برنامه توسعه ملل متحد و وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی در بهار و تابستان ۱۴۰۰ در سرتاسر ایران برگزار شد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~