همه چیز درباره عایق الاستومری

همه چیز درباره عایق الاستومری

همه چیز درباره عایق الاستومری

به گزارش مدل کودک عایق الاستومری در ساختمان سازی مصارف فراوانی دارد و سبب کاهش مصرف انرژی، حفظ دما و.. می شود.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، افزایش اثرات مخرب زیست محیطی ناشی از زیاد شدن تولید انرژی، سبب شده است که روز به روز بیشتر به بهره وری انرژی فکر کرد و در جهت آن اقدام نمود. یکی از روش های موجود برای بهره وری انرژی در ساختمان ها، عایق کاری با عایق الاستومری می باشد. میتوان با عایق کاری حرارتی دیواره های خارجی ساختمان ها از به هدر رفتن انرژی جلوگیری کرد.
چسب عایق الاستومری
چسبی که برای اتصال عایق الاستومری بر روی سطح مورد نظر به کار می رود، دارای فورمولاسیون خاصی می باشد بنابراین فقط برای عایق الاستومری مورد استفاده قرار می گیرد.
چسب مایع عایق الاستومری به منظور اتصال پلیمرها و عایق ها ساخته شده و به علت مقاومت بالای این چسب ها در مقابل حرارت و بخار برای سطوحی که در تماس با هوای آزاد قرار دارند و احتمال نفوذ باران یا برف درون آنها وجود دارد و همینطور در فضاهایی با دمای بالا گزینه بسیار مناسبی هستند.
از این چسب مخصوص همینطور به منظور نصب عایق الاستومری بر روی انواع سطح صاف یا خمیده و عایق کاری تأسیسات و کانال هوا و برای اتصال دو لبه عایق استفاده می گردد.
به منظور حصول اطمینان از یک عایق کاری بدون نقص و مطمئن، باید همه درزها و جداره ها به صورت کامل چسب کاری شده و سپس متصل گردد تا در نهایت یک عایق کاری درست و بدون خطا داشته باشیم.
جنس چسب عایق الاستومری:
این چسب مخصوص از پلیمرهای لاستیکی و چند پایدارکننده که در حلال ها حل شده اند ساخته شده است.
بد نیست بدانید که ویسکوزیته معیاری است که نشان داده است مایع (در اینجا چسب) یا گاز در مقابل تغییر شکل دارای چه سطحی از مقاومت است. در دمای ۲۳ درجه سانتی گراد، گران روی یا ویسکوزیته چسب عایق الاستومری بین ۳۰۰۰ تا ۳۳۰۰ است. ازاین رو چسب مایع عایق الاستومری در مقابل افزایش دما و یا سرما دارای مقاومت بالایی بوده بنابراین برای عایق کاری کانال هوا بهترین انتخاب است. همینطور به منظور عایق کاری لاستیک یا فوم و… هم از این چسب استفاده می گردد.
چسب عایق الاستومری مایع ویسکوز یکنواخت و مشکی رنگ است و مدت زمان لازم به جهت اینکه سطح چسب کاری شده به صورت کامل خشک گردد، بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است.

نکات مهم در استفاده از چسب عایق الاستومری
از نکات مهمی که هنگام استفاده از چسب عایق کاری باید به آن توجه گردد این است که سطح مورد نظر کاملاً تمیز، بدون هر گونه آلودگی مانند چربی و گرد و خاک و… باشد. همینطور لازم است پیش از استفاده از چسب ابتدا آنرا در ظرفی به منظور یکدست شدن هم بزنیم تا هنگام استفاده به شکل یکنواخت روی سطح مورد نظر قرار بگیرد.
پس از آن که محل مورد نظر را به چسب عایق آغشته نمودیم و عایق الاستومری را روی آن قرار دادیم، ایجاد فشار روی نقطه مورد نظر سبب اتصال بهتر آن می گردد و سپس زمانی بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه را برای خشک شدن چسب در نظر می گیریم.
لازم به ذکر است که در صورت وجود نا همواری سطح مورد نظر، بهتر است عمل چسب کاری در دو مرحله صورت بگیرد تا در نهایت یک عایق کاری بدون نقص و کامل داشته باشیم.
لازم است دمای محیط مورد نظر حداقل ۱۵ درجه سانتی گراد باشد تا شاهد چسبندگی بهتر چسب عایق الاستومری باشیم.
برای نگه داری چسب عایق الاستومری باید توجه کنید که محیط مورد نظر بدون تماس با نور مستقیم باشد و همینطور به جهت اینکه کیفیت چسب عایق الاستومری حفظ گردد بهتر است که در محیط خشک و خنک و در ظرفی فلزی قرار داده شود.
نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این چسب قابل اشتعال و تا حدودی سمی است. ازاین رو از استعمال دخانیات در مجاورت آن خودداری نمائید و تلاش کنید که آنرا از دسترس کودکان دور نگه دارید.
برای این که کیفیت و طول عمر چسب افزایش یابد، بهتر است در مکانی که دارای سیستم تهویه می باشد آنرا نگه داری نمائید و درب ظرف هم در مواقعی که به آن نیازی ندارید کاملاً بسته باشد.
در ادامه این مطلب نتایج یک مطالعه درباره افزایش بهره وری انرژی را در ساختمان ها را به همراه آنالیز حرکت نقطه انجماد در سازه دیوار خارجی ساختمان در صورتیکه این سطح خارجی عایق کاری شده است را برای شما شرح دادیم؛ پس با ما همراه باشید.
مسائل زیست محیطی موجود در دنیا به تحقیقات عمیقی درباره بهروره انرژی و ذخیره آن، احتیاج دارد. در ساختمان ها به خاطر کم شدن مصرف سوخت های معمول و تولید نشدن گازهای گلخانه ای مخرب،
از فروش عایق الاستومری برای عایقکاری استفاده می نمایند. مؤسسات اتحادیه اروپا که در مورد انرژی فعالیتت دارند، به شدت افزایش تولید انرژی های تجدید پذیر و کم شدن گازهای گلخانه ای را سفارش می کنند.
بهتر است بدانید که در اتحادیه اروپا، چهل درصد از کل مصارف انرژی به ساختمان ها مربوط می شود و این ناشی از آلایندگی های تقریباً بالای آنها و نقش آنها در آسیب رساندن به عوامل زیست محیطی را نشان داده است.

اعضای اتحادیه اروپا طبق بسته ی انتشار شده توسط “کمیسیون اروپایی کاهش انتشار گازهای گلخانه ای” وظیفه دارند تا سالهای آینده بهره وری انرژی را بیشتر کنند و تولید گازهای گلخانه ی مخرب را تا ۲۰ درصد کاهش دهند.
بنابراین با این وجود ساختمان ها جزو مواردی هستند که انرژی را به مقدار زیادی مصرف می کنند. یکی از روش های جلوگیری به هدر رفتن انرژی توسط ساختمان ها، عایق کاری با عایق الاستومری است.
مورد اصلی تاثیر گذار بر مصرف انرژی در ساختار مصرفی در ساختمان ها، رفتار حرارتی پوسته های ساختمان می باشد. به همین خاطر، دیوارهای عایق شده با عایق الاستومری، این امکان را دارند مصرف انرژی مورد نیاز برای گرمایش و سرمایش ساختمان را کم کنند.
روش مؤثر در کاهش مصرف انرژی
طبق تحقیقات انجام شده بر روی چند ساختمان در رومانی که دارای مصرف انرژی بیش از اندازه بوده اند و همینطور میزان آسایش در آنها بسیار پایین بود. متوجه شدند که این ساختمان ها از نظر وضعیت حرارتی بسیار ضعیف هستند و باید مباحث صرفه جویی در ممصرف انرژی را رعایت نمایند. چونکه این ساختمان ها در دهه های ۱۹۵۰ تا ۱۹۹۰ ساخته شده اند و ساختاری قدیمی و سنتی دارند.
در عصر امروز در رومانی، به علت کاهش مصر ف انرژی و کاهش تولید گازهای گلخانه ای متوجه شده اند که ساختمان ها را باید بهره وری حرارتی کنند و این کار با عایق کاری توسط عاسق الاستومری امکان دارد.
طبق تحقیقات انجام شده متوجه شده اند که هر یک واحد در رومانی تقریباً دو برابر یک واحد آپارتمان در دیگر نقاط کشور اروپا انرژی مصرف می کنند که این مورد می تواند باعث افزایش هزینه ها شود.
یکی از روش های موجود برای بهره وری انرژی ساختمان ها، کم شدن اتلاف حرارت به وسیله پوسته ساختمان از راه عایق کاری داخلی یا خارجی دیوارها با عایق الاستومری می باشد. به وسیله ی عایق کاری خارجی دیوارها، علاوه بر این که وضعیت حرارتی ساختمان بهتر می شود، ظاهر بهتری هم به ساختمان ها می دهد.
از دیگر مزایای عایق کاری با عایق الاستومری در سطح خارجی ساختمان این است که از رطوبت و کپک زدگی جلوگیری می کند و احتیاج به نگهداری و تعمیرات هم کاسته می شود.
برای تهیه عایق الاستومری با تماس با ما نمایندگی شرکت عایق پافلکس بگیرید
آدرس: تهران-خواجه عبدالله-کوچه تیسفون پلاک ۸
تلفن:
۰۲۱-۷۷۷۹۷۹۶۵
۰۵۱-۳۶۱۴۴۵۵۶
۰۹۱۲۰۲۹۸۰۸۵
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~