وزیر ارشاد خبر داد: تدوین لایحه نظام جامع رسانه ای در کشور

وزیر ارشاد خبر داد: تدوین لایحه نظام جامع رسانه ای در کشور

وزیر ارشاد خبر داد: تدوین لایحه نظام جامع رسانه ای در کشور

به گزارش مدل کودک همدان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در ایام آینده سند تحول حکمرانی در جمهوری اسلامی را رونمایی می نماییم که سند بسیار مهمی است و بعد از آن تلاش می نماییم برنامه هایی که در آن پیشبینی شده را در چارچوب لایحه بودجه ۱۴۰۱ و برنامه هفتم توسعه به اسناد بالادستی تبدیل و اجرایی نماییم.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی جمعه ۱۲ آذرماه در نشست اصحاب رسانه استان همدان، بیان نمود: همدان استانی با قدمت و سابقه فرهنگی، تاریخی است و نکاتی دقیق و سنجیده ای که از زبان اصحاب رسانه استان شنیدیم نشان داد که حوزه رسانه ای آن به بلوغ رسیده است.
وی افزود: در فصل تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۱ هستیم و شعار دولت مردمی این است که ریل اداره و مدیریت کشور را جابجا کند.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: معتقدیم با وجود همه اتفاقات خوبی که در طول حیات دولت های قبل اتفاق افتاده است مشکلاتی را داریم که دولت فعلی خویش را مکلف می داند آنها را حل کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد: دولت شیوه های مرسوم مدیریتی که مشکلاتی بوجود آورده را کنار بگذارد و شیوه های عقلانی، منطقی و به روز را در حوزه مختلف پیشبینی کرده است.
وی اظهار داشت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت خویش را بازگردادان حوزه فرهنگ به جایگاه اصلی اش می دانیم چون که فرهنگ مقدم بر همه حوزه هاست و پیشران حرکت دولت سیزدهم هم است و در بخش های مختلف این کار را پی ریزی خواهیم کرد.
اسماعیلی در ادامه بیان نمود: بنای ما این است که روش و روشی را در پیش بگیریم که گام های بلند و مهمی را برای ارتقاء فرهنگ و هنر کشور برداریم.
وی ضمن اشاره به پتانسیل و ظرفیت های بالای استان همدان در عرصه های مختلف، اظهار داشت: بخش عمده ای از دغدغه هایی که امروز توسط اصحاب رسانه استان همدان عنوان شد را در دستور کار داریم و حدودا بیشتر از ۸۰ درصد در برنامه کاری وزارت پیشبینی شده است.
اسماعیلی مطرح کرد: لایحه نظام جامع رسانه ای بعنوان کار اصلی در دستور کار است و در صدد هستیم سند قوی آماده نماییم تا بتوانیم گامی بلند برداریم و باید حوزه نظام رسانه های نوین را در این لایحه به رسمیت بشناسیم و مقررات جامعی را برای آن پیشبینی نماییم و الان کارگروه ویژه در معاونت مطبوعاتی درحال پیگیری این کار است.
وی با اشاره به اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد دبیرخانه اصلاح نظام ساختار فرهنگ و رسانه کشور فعال است، اضافه کرد: اتفاق مهمی که در دولت فعلی افتاده هماهنگی نهادهای دولتی با نهادهای خارج از دولت می باشد و بیشترین هماهنگی ها در این بخش هم به وجود امده است و درحال انعقاد تفاهمنامه های عملیاتی هم هستیم.
اسماعیلی ضمن اشاره به این که ثمرات و نتایج این جلسه در تصمیم گیری های آتی وزارت فرهنگ و ارشاد مشاهده خواهد شد، خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ حوزه ضعیفی در بودجه های دولتی بوده است و تلاش می نماییم بودجه خوبی در لایحه ۱۴۰۱ برای آن در نظر بگیریم و تبصره های جدیدی در این حوزه آماده و عرضه نماییم.
وی با اشاره به اینکه درحال به روز رسانی قانون های لایحه بودجه در زمینه فرهنگ و هنر هستیم، اظهار نمود: تلاش همه جانبه ما این است بخش اعظمی از مشکلات حوزه فرهنگ، هنر و رسانه کشور را حل نماییم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتها ضمن اشاره به این که حل بعضی از مشکلات از دست ما خارج است و بعضی هم به بیشتر از دوره ۴ ساله نیاز دارد، افزود: از هیچ تلاشی برای حل مشکلات حوزه خطیر فرهنگ و هنر دریغ نخواهیم کرد و در بحث مسکن هم ۲۴ هزار واحد مسکن به اهالی رسانه اختصاص می یابد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~