مهر خبر می دهد؛ مخالفت تشکل های ملی با حذف سامانه بازارگاه پس از تغییر نرخ ارز

مهر خبر می دهد؛ مخالفت تشکل های ملی با حذف سامانه بازارگاه پس از تغییر نرخ ارز

مهر خبر می دهد؛ مخالفت تشکل های ملی با حذف سامانه بازارگاه پس از تغییر نرخ ارز

سه تشکل در رابطه با صنعت طیور در نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی با حذف سامانه بازارگاه پس از تغییر نرخ ارز مخالفت کردند و خواهان ادامه کار سامانه مذکور پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شدند.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، سه تشکل در رابطه با صنعت مرغداری کشور همچون اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی، انجمن جوجه یک روزه و اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار میهن در نامه ای به سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی با حذف سامانه بازارگاه پس از تغییر نرخ ارز مخالفت کردند و خواهان ادامه کار سامانه مذکور پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شدند.
در متن این نامه آمده است؛ با توجه به تغییر نرخ ارز و اخبار واصله از عدم تصمیم گیری نهایی در ارتباط با شیوه توزیع نهاده ها و همین طور تحلیل عملکرد سامانه بازارگاه در دو سال قبل به استحضار می رسانیم سیستمی شدن توزیع نهاده ها از دیرباز مورد تقاضای فعالین صنعت دام و طیور بوده و این نیاز از سال ۹۸ از مجرای سامانه بازارگاه عملیاتی گردید. همچون نقاط قوت و ضعف توزیع سیستمی بوسیله سامانه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
عملکرد و نقاط قوت سامانه:
۱- حذف واسطه های غیر ضرور و سوداگری در راه توزیع.
۲- شفافیت در عملکرد واردکنندگان.
۳- نظارت در عرضه و خرید نهاده ها.
۴- امکان تحلیل داده ها و میزان مصرف نهاده ها جهت تصمیم گیری های کلان کشور.
۵- استفاده از سامانه بعنوان ابزاری جهت تمکین تولیدکنندگان در اجرای قوانین و دستورالعمل ها.
نقاط ضعف:
۱- تخصیص و توزیع نهاده ها برای مصرف کنندگان توسط دولت.
۲- وجود بانک کشاورزی بعنوان حلقه پایانی تخصیص و رفع نقصها که باتوجه به نامرتبط بودن نظام بانکی با بدنه تولید سامانه را گرفتار بروکراسی پیچیده و به مخاطره انداختن فعالیت تولیدکنندگان شده است.
۳- عدم تعریف پروسه پاسخگویی به تولیدکنندگان بابت محوله های فاقد کیفیت (با توجه به این که ارزش کالا پیش از تحویل پرداخت شده است).
جناب آقای وزیر بطور قطع تایید می فرمایید که با تغییر نرخ ارز مشکلات تامین، تخصیص و انتقال ارز بطور کامل حل نخواهد شد و تحریم های ظالمانه ضد کشور به عناوین مختلف ادامه خواهد داشت و در این شرایط لزوم مدیریت بهینه صنعت طیور جهت کنترل شرایط و استفاده از ظرفیت های موجود و رها نکردن امورات امری است اجتناب ناپذیر که ادامه توزیع نهاده ها بوسیله سامانه بازار گاه اما با مدیریت تشکل های ملی و رفع ایرادات جزئی باقی مانده می تواند نقش پررنگی در کمک به دولت محترم جهت پیشبرد و اهداف کلان کشور داشته باشد.
لذا باتوجه به اخبار واصله در خصوص ارائه پیشنهادات مختلف درباب حذف کامل سامانه بازارگاه که پاک کردن صورت مسئله است و نه حل مسئله؛ بدین سبب با توجه به توضیحات ارائه شده، بدینوسیله تشکل های ملی صنعت طیور ضمن مخالفت قاطع با حذف سامانه بازارگاه که زمینه ساز بی نظمی و سودجویی هایی که مسبوق به سابقه است، عرضه کالا فقط بوسیله سامانه بازارگاه یا محوریت تشکل های ملی را خواهان و خواهشمند است دستور فرمایید پیش از هر تصمیم گیری موضوع با تشکل های ملی مطرح و بعد از تصمیم سازی مناسب نسبت به اتخاذ بهترین راه حل اقدام گردد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~