چهارمین بازار کتاب هنری بن گاه راه اندازی

چهارمین بازار کتاب هنری بن گاه راه اندازی

چهارمین بازار کتاب هنری بن گاه راه اندازی

مدل کودک: چهارمین دوره از «بازار کتاب هنری بن گاه» از هفتم تا دهم دی ماه ۱۴۰۰ به میزبانی هنرمندان، ناشران و اهالی فرهنگ و هنر در آواسنتر راه اندازی.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، در خبر برگزاری این برنامه آمده است: این بازار کتاب هنری، میزبان گفت و گو، کارگاه و نمایش آثاری با محوریت نشر هنری و فضایی است تا میان ناشران، هنرمندان و علاقه مندان کتاب تعامل برقرار شود. هنرمندان، ناشران هنری، گالری ها، طراحان و عرضه کنندگان محصولات فرهنگی و استودیوهای چاپ و گرافیک با آثاری همچون کتاب مجله، کتاب هنرمند، کتاب عکس چاپ های دستی، آثاری با نسخه های محدود از هنرمندان، محصولات فرهنگی و پروژه های تحقیقاتی و کیوریتوریال در آن شرکت می کنند. همین طور علاوه بر برگزاری کارگاه و نمایش آثاری با محوریت نشر هنری، این رویداد فضایی را برای نمایش پروژه های کیوریتوریال- پژوهشی یا اجرا در هر دوره نیز اختصاص می دهد.
از دیگر بخش های «بازار کتاب هنری بن گاه» می توان به برگزاری نشست های تخصصی طی روزهای برگزاری رویداد اشاره نمود. نخستین جلسه این دوره، روز سه شنبه ۷ دی ۱۴۰۰، ساعت ۱۴ با سخنرانی «زروان روح بخشان» و «مریم کهوند» و با موضوع «نقش رسانه های هنری در اشاعه فرهنگ دیداری» انجام خواهد شد. این گفت و گو با همکاری گالری اینفو گردآوری انجام می شود. در همین روز، نشست دیگری با عنوان «تصویر – واژه – صفحه / کتاب به مثابه شیء هنری» در ساعت ۱۶ و با سخنرانی «رضا عابدینی» و کوشش «فرهاد فزونی» راه اندازی.
نشست پایانی روز سه شنبه، هفتم دی ماه با موضوع «نشر معمول» در قالب گفت وگویی میان «آیا کریشت» و «لیلا عبدالرزاق» از بنیانگذاران این نشر در ساعت ۱۸ انجام می شود. «معمول» نشریه ای چندرشته ای کوچک و جمعی برای خلق، برگزاری و انتشار هنر در فصل مشترک کمیک، چاپ و کتاب های هنری است و این گفت و گو با همکاری لیلا ناظمیان گردآوری شده است.
در چهارمین دوره از این رویداد، بیش از ۱۰۰ شرکت کننده داخلی حضور دارند اما به سبب محدودیت های ناشی از همه گیری کرونا، شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان خارجی بصورت مجازی و در بخش برنامه های بازار همچون گفت و گو و سخنرانی شرکت خواهند کرد.
سه دوره اول این رویداد در استودیو یا دفتر نشر بن گاه انجام شد اما باتوجه به استقبال مخاطبان بازار (شرکت کننده ها، بازدیدکننده ها و خریداران) نسبت به سالهای قبل، چهارمین دوره نیازمند فضایی با مساحت و امکانات بیشتر و عمومی تر بود و «آوا پلت» (آوا سنتر) بعنوان حامی اصلی چهارمین بازار کتاب هنری بن گاه، طبقه هشتم مجموعه خودرا به برگزاری این رویداد مختص کرده است. پلتفرمی شهری، تجاری و اجتماعی که با همکاری هنرمندان، طراحان و کارآفرینان و با تمرکز بر فرهنگ و رشد پایدار برای ارتقای سبک زندگی می کوشد. حامیان دیگر این رویداد شامل استودیوها، مجله ها و رسانه های فعال هنرهای تجسمی همچون «استودیو تهران»، «زمینه»، «گالری اینفو»، «درز» و «پیوست» هستند.
«بازار کتاب هنری بن گاه» از سال ۱۳۹۷ به راه افتاده است. البته نمونه های این رویداد قبل از این در کشورهای دیگر کارهایی داشته اند؛ چونکه استقلال هنرمندان در این رویدادها که بدون پشتوانه نهادهای هنری، دولتی و خصوصی و با بودجه کمی می توانند آثار خودرا منتشر و برای نمایش و فروش ارائه کنند، حفظ می شود. این رویدادها فضایی معتبر و در عین حال باز، همگانی و در دسترس برای گفت و گو و تبادل نظر فراهم می کنند. و «بازار کتاب هنری بن گاه» با این نگاه و بعنوان رویدادی سالانه در حوزه انتشارات هنری در کشور فعالیت می کند.
چهارمین دوره «بازار کتاب هنری بن گاه» از ساعت ۱۲ تا ۲۰ روزهای هفتم تا دهم دی ماه در طبقه هشتم مجموعه «آوا پلت» (آوا سنتر) واقع در منطقه اقدسیه، خیابان موحد دانش، نبش خیابان فیروزبخش برگزار می گردد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~