راهنمای خرید نرم افزار حسابداری توسط فراپیام منتشر گردید

راهنمای خرید نرم افزار حسابداری توسط فراپیام منتشر گردید

راهنمای خرید نرم افزار حسابداری توسط فراپیام منتشر گردید

مدل کودک: خرید نرم افزار حسابداری و مالی برای خیلی از افراد یک فعالیت چالش برانگیز است. چونکه همه صاحبان کسب وکارها به دنبال خرید بهترین نرم افزار مالی هستند.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، اما باید توجه داشته باشید که خرید نرم افزار حسابداری شرکتهای بزرگ یا کوچک به شرایط کاری و امکانات هر کسب و کار بستگی دارد. باید نرم افزاری را برگزید که بیشتر با نیازهای کسب کار شما متناسب باشد. اگر بتوانیم با معیارهایی صحیح به انتخاب نرم افزار حسابداری و مالی خود بپردازیم، طبیعتاً خواهیم توانست انتخاب درستی را برای خود و کسب وکارمان رقم بزنیم. یک سری از نکات در راهنمای خرید نرم افزار حسابداری فراپیام انتشار یافته که می تواند راهنمای مفیدی برای انتخاب این مهم باشد. در ادامه به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.
نکات لازم برای انتخاب نرم افزار مالی و حسابداری
سالانه هزاران نسخه از انواع نرم افزارهای حسابداری فارسی در کشورمان خریداری شده و روی سیستم های حسابداری کسب وکارهای کوچک و بزرگ نصب می شود. اما از این بین، تنها تعداد اندکی از نرم افزارها به صورت کارآمد با شرایط کسب و کارها تناسب دارند. در دیگر موارد، گزینه ها عمومی بوده و صاحبان کسب و کارها هم صرفا از بخشی از نرم افزار حسابداری که در دست دارند، بهره می گیرند. متأسفانه بخشی زیادی از منوهای نرم افزارها بلااستفاده باقی می ماند. با عنایت به نکات زیر میتوان به دنبال یک انتخاب بهتر، نرم افزار کارآمدی را برای حسابداری انتخاب کرد:
۱) به دنبال بهترین نرم افزاری مالی نباشید
وقتی نام «بهترین نرم افزار حسابداری و مالی» می آید، در ذهن افراد یک نرم افزار کامل و بدون عیب تداعی می گردد. اما آیا چنین نرم افزاری اصلاً وجود دارد؟ اگر هم وجود داشته باشد، آیا برای کسب و کار شما زیادی بزرگ نیست؟! اگر فردی با یک کسب و کار کوچک یا متوسط به دنبال نرم افزار حسابداری و مالی با گزینه های زیاد باشد، فقط کار را برای خود سخت می کند؛ چونکه نرم افزار حسابداری و مالی و نرم افزار های خدمات بعد از فروش، بیشتر از هر چیز باید با نوع کسب و کار شما هماهنگی داشته باشد. اگر کسب و کار شما کوچک است، به دنبال یک نرم افزار با امکانات کمتر باشید. به صورتی که بتوانید نیازهای مالی خویش را با آن برطرف کنید و درگیر گزینه های اضافی نشوید. در مورد سایر کسب و کارها هم به همین صورت!
۲) زمینه کاری خویش را در اولویت قرار دهید
نرم افزارهای حسابداری در انواع نمونه های نرم افزار حسابداری صنعتی، حسابداری فروشگاهی، حسابداری تولیدی، حسابداری خدماتی و… وجود دارد. کسب و کار شما جزو کدام زمینه کاری است؟! اگر می خواهید انتخاب مناسبی داشته باشید، بهتر است زمینه کاری خویش را لحاظ نمایید. آن گاه حتما انتخاب شما بهینه تر و کارآمدتر خواهد بود.
۳) پشتیبانی نرم افزار مالی را جدی بگیرید
متأسفانه مبحث پشتیبانی از نرم افزارهای مالی در کشورمان تبدیل به یک معضل جدی شده است. به صورتی که بیشتر شرکتهای نرم افزاری، پشتیبانی بسیار ضعیفی را برای محصولات حسابداری خود عرضه می کنند. این مساله سبب شده تا صاحبان کسب و کارها نتوانند به تمام امکانات و قابلیت های نرم افزاری که برگزیده اند، دسترسی داشته باشند. تنها تعداد اندکی از شرکتهای تولید نرم افزاری مالی کشورمان هستند که از پشتیبانی مطلوبی برخوردار می باشند. ازاین رو پیش از مبادرت به خرید نرم افزار حسابداری و مالی موردنظر خود، با وبسایت عرضه دهنده ی آن مکاتبه نمایید تا ببینید پشتیبانی آنها در چه سطحی قرار دارد. اگر پشتیبانی قوی باشد، بعداً هر مشکلی در استفاده از نرم افزار مالی داشته باشید، با مشورت تیم پشتیبانی نرم افزار می توانید آنرا رفع نمایید.
۴) نظر کارکنانتان را جویا شوید
اگر کسب و کار شما متوسط یا بزرگ است یا شما کسی هستید که امور حسابداری یک شرکت بزرگ را بر عهده دارید، باید نظر کارکنان کسب و کار را هم در انتخاب نرم افزار حسابداری و مالی لحاظ نمایید. چونکه مسئول هر بخش از کار، بهتر با گزینه های موردنیاز برای ثبت و بررسی آن بخش آشنایی دارد. البته این به معنای این نیست که همه ی نکات انتخابی را برعهده ی کارکنان بگذارید، بلکه صرفا نظر آنها را هم جویا شوید. گاهی کارکنان می توانند نظرات بسیار کارآمدی را در این حوزه عرضه نماید. البته در کسب وکارهای کوچک که صرفا خود فرد فعالیت ها را مدیریت می کند، نیازی به این مورد احساس نمی گردد.
۵) به صورت آزمایشی از نرم افزارها استفاده کنید
استفاده از نسخه ی مجانی و آزمایشی انواع نرم افزار حسابداری و مالی می تواند قدرت انتخاب بیشتری به شما ببخشد. به صورتی که شما با مشاهده گزینه ها، سرعت کاری، رابط کاربری و…. هر نرم افزار به صورت عمومی به کیفیت آن پی می برید. آن گاه می توانید با انتخاب متناسب ترین نرم افزار حسابداری و مالی برای خود، نسخه اصلی آنرا خریداری نمایید.
۶) از یک متخصص مشورت بگیرید
اگر ضمن در نظر گرفتن موارد فوق، همچنان در انتخاب نرم افزار حسابداری و مالی خود با چالش روبه رو بودید، از یک متخصص امور حسابداری و مالی مشورت بگیرید. البته بعضی از شرکتهای نرم افزاری که محصولات مختلف حسابداری عرضه می کنند، خود در زمینه انتخاب نرم افزار به افراد مشورت می دهند.
منبع: farapayam.com
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~