پیام وزیر ارشاد برای سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک ایران و تاجیکستان

پیام وزیر ارشاد برای سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک ایران و تاجیکستان

پیام وزیر ارشاد برای سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک ایران و تاجیکستان

به گزارش مدل کودک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:
«روابط رسمی جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران سی ساله شد. جمهوری اسلامی ایران این افتخار را دارد که بعنوان نخستین کشوری که استقلال تاجیکستان را به رسمیت شناخت، خویش را نخستین دوست و برادر جمهوری تاجیکستان قلمداد کند.
اشتراکات فرهنگی دو کشور ریشه در اعماق تاریخ دارد و به دست نام آورانی چون فردوسی و کمال خجندی و میرسیدعلی همدانی تثبیت شده است. عزم امروز رؤسای جمهور دو کشور جناب آقای آیت الله رئیسی و جناب آقای امامعلی رحمان بر گسترش روابط همه جانبه، نشان از وفاداری هر دو کشور بر اشتراکات فرهنگی دارد. زبان شیرین فارسی، ملت هر دو کشور را با حکمت ‎های فراوان آشنا ساخته و نقطه تلاقی و پیوند عواطف و احساسات این دو ملت بزرگ است.
اینجانب ضمن تبریک صمیمانه سی امین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک دو کشور، آمادگی همه جانبه کشورم را برای توسعه روابط فرهنگی و هنری اعلام می کنم و دست همکاران تاجیک خویش را با صمیمیت می فشارم.
دوستان را دور بودن نیست قطع ارتباط
آب اگر صد پاره گردد باز با هم آشناست»

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~