گزارش مهر از این روزهای بازار سرمایه؛ خودرو و بانک در کانون توجه حقیقی های بازار

گزارش مهر از این روزهای بازار سرمایه؛ خودرو و بانک در کانون توجه حقیقی های بازار

گزارش مهر از این روزهای بازار سرمایه؛ خودرو و بانک در کانون توجه حقیقی های بازار

وضعیت این روزهای بازار سرمایه بگونه ای است که بیشتر سهامداران حقیقی به علت شایعات این روزها بیشتر بر روی دو صنعت خودرو و بانک توجه دارند.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، با خروج آمریکا از برجام، مقرر شد تحریم ها ضد ایران باردیگر فعال شود به طوریکه به قول ترامپ سنگین ترین تحریم های تاریخ روی اقتصاد ایران وضع شد.
از جمله این تحریم ها میتوان به تحریم بانک و مبادلات ارزی، تحریم خودرو و قطعات خودرو سازی، تحریم فروش نفت و صنعت نفت اشاره نمود.
با شروع به کار دولت سیزدهم مذاکرات با کشورهای اروپایی بمنظور رفع این تحریم ها در حال انجام می باشد.
اگرچه هنوز منابع رسمی اخباری در مورد توافقات احتمالی ایران و کشورهای اروپایی اعلام نکرده و هر از گاهی شایعاتی از توافق از راه منابع غیر رسمی به گوش می رسد اما همین شایعات هم روی بازار سرمایه تاثیر گذاشته است به طوریکه رصد بازار سرمایه نشان میدهد عمده معامله گران حقیقی در بازار اخبار این روزهای مذاکرات سیاسی را دنبال کرده و با کوچک ترین اخبار و شنیده ها سیاست گذاری و تصمیم گیری می کنند.
دو روز پیش شایعه ای در مورد رفع تحریم های خودرویی عنوان شد و پیش از آن هم شایعه رفع تحریم های مبادلات ارزی؛ که بلافاصله مقامات سیاسی و اقتصادی کشور به این مساله ورود کرده و این اخبار را تکذیب کردند.
این که این شایعات چگونه و از چه طریقی مطرح می شود چندان حائز اهمیت نیست اما اساسا مشخص است که هدف این شایعه پراکنان چیست، بنظر می رسد آنها به دنبال تاثیر گذاری در بازار هستند تا از راه این شایعات و نوسانات بازار نوسانگیری کنند و پول های کلانی به جیب بزنند.
امیر مصلحی یکی از کارشناسان بازار سرمایه در همین رابطه به خبرنگار مهر اظهار داشت: در دو هفته گذشته شایعات گوناگونی از توافقات ایران وکشورهای اروپایی مطرح گردیده است که پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد که هیچ کدام از آنها واقعی نیست.
وی افزود: عمده این شایعات در حوزه خودرو و بانک صورت می گیرد به طوریکه اول گفته می شود روابط مالی ایران و کشورهای اروپایی درحال بازگشت به شرایط عادی است و پس از آن مبحث صنعت خودرو مطرح می شود.
وی اظهار داشت: بنظر می رسد این شایعات به سبب تأثیرگذاری در بازار است چونکه مشخص است که ایجاد روابط بانکی ومالی می تواند وضعیت اقتصاد را بهبود بخشد و بنا بر این اول روی این مساله ورود می کنند تا صنعت بانک و بیمه بتوانند در بازار رشد کرده و عده ای از این طریق نوسان گیری کنند و پس از آن که نوسانات خوابید به سراغ خودرو خواهند رفت و احتمالاً در ایام آتی هم خبر از صنایع دیگر به گوش می رسد.
مصلحی اشاره کرد: نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که به طور عمده حقیقی های بازار در دام این شایعات می افتند و آنچه مسلم است حقوقی ها آرام نشسته و فقط بازار را رصد می کنند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~