آیا در شهرهای گوناگون تفاوت قیمت وجود دارد؟ قیمت میلگرد در بازار کشور

آیا در شهرهای گوناگون تفاوت قیمت وجود دارد؟ قیمت میلگرد در بازار کشور

آیا در شهرهای گوناگون تفاوت قیمت وجود دارد؟ قیمت میلگرد در بازار کشور

به گزارش مدل کودک در سایت تهران آهن امکان مشاهده فهرست قیمت کامل انواع میلگرد، ورق آهن، قوطی یا پروفیل و… را دارید.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، اگر جزو افرادی هستید که با بازار آهن و سر و کار دارید، می دانید که استعلام اقلام پرمصرفی مانند میلگرد چه چالش های بزرگی به همراه دارد. بدون شک میلگرد جزو پرکاربردترین فرآورده های فولادی است که در بازار آهن عرضه می شود. بنابراین هم افراد زیادی نیازمند بررسی قیمت آن هستند تا بتوانند خرید خویش را انجام دهند. اما ابهامات و نقاط تاریکی در مورد قیمت میلگرد وجود دارند که خرید این فرآورده فولادی را مشکل خواهند کرد. در ادامه مطلب بیشتر به ابهامات نوسان قیمت میلگرد می پردازیم و راهی بسیار ساده برای حل آنها را آموزش می دهیم.
قیمت میلگرد در بازار چقدر است؟
اگر بخواهید قیمت میلگرد در بازار آهن را جستجو کنید، می توانید از روش های گوناگونی کمک بگیرید. برای مثال درصد زیادی از خریداران میلگرد به صورت مستقیم به بازارهای آهن هر شهر سر می زنند و به صورت مستقیم از توزیع کنندگان استعلام قیمت می گیرند. در صورتیکه با بازار آهن ارتباط قوی داشته باشید، با چند تماس تلفنی ساده هم امکان استعلام قیمت را خواهید داشت.
جالب است بدانید با این که چنین راه هایی بسیار ساده به نظر می رسند، اما مشکلاتی را به همراه دارند. برای مثال اگر یک نوع میلگرد با سایز، گرید و شرکت سازنده مشخص را در ذهن داشته باشید، قیمت های متفاوتی را از توزیع کنندگان می شنوید. بنابراین اندکی برای خرید و ثبت سفارش گرفتار مشکل خواهید شد. بدیهی است که در چنین شرایطی امکان مقایسه دقیق قیمت ها را هم ندارید.
معرفی عواملی که روی قیمت میلگرد تأثیر می گذارند
همیشه در بازار آهن عواملی وجود دارند که تعیین کننده قیمت میلگرد یا سایر فرآورده های فولادی هستند. بنابراین نمی توان قیمت ثابتی را برای هر کیلو آهن تصور کرد. از عواملی که در بازار آهن نوسان قیمت ایجاد می کنند، برخی موارد به خود کالا مربوط می شوند. بنابراین باید بدانید که چه مشخصاتی روی قیمت کلی فاکتور سفارش شما تأثیر می گذارند. با انجام این کار درک دقیقی از قیمت پیدا خواهید کرد و خرید هوشمندانه ای خواهید داشت.

مشخصات فنی میلگرد
اولین و مهم ترین عاملی که روی قیمت میلگرد تأثیر می گذارد، مشخصات فنی میلگردها هستند. به صورت کلی میلگردهای تولیدی صنایع فولادی کشور در سایزهای ۸ تا ۳۲ تولید می شوند. همینطور با بالا رفتن سایز قیمت میلگرد افزایش نسبی خواهد داشت. دومین عامل در مشخصات فنی میلگردها هم گرید و نوع آج های آن است که به شرح زیر هستند:
گرید A۱: میلگردهای ساده بدون آج جهت استفاده در پروژه های سبک
گرید A۲: پرکاربردتری گرید میلگرد که با آج موربی تولید می شود
گرید A۳: میلگردهای خاص برای پروژه ای سنگین که آج های جناقی دارد
توجه داشته باشید که گریدها علاوه بر کاربرد میلگرد روی قیمت هم تأثیر محسوسی می گذارند. برای مثال میلگردهای دارای سایز مشابه هستند، اما گرید متفاوتی دارند، مدلهای دارای گرید بالاتر گران تر هستند. بنابراین در هنگام مشاهده تفاوت قیمت باید به نوع گرید هم دقت داشته باشید.
موجودی انبارها
فرض کنید که میلگرد ارگ تبریز را برای خرید خود برگزیده اید، ولی این میلگرد در انبارهای توزیع کنندگان موجود نیست. در چنین شرایطی قیمت میلگرد ارگ تبریز نسبت به سایر نمونه های مشابه بالاتر می رود. با وجود چنین وضعیتی نباید انتظار داشته باشید که توزیع کنندگان قیمت مناسبی را به شما اعلام کنند. اگر هم می خواهید که در هنگام خرید با چنین مشکلی مواجه نشوید، پیش از انتخاب میلگرد موجودی بازار را کنترل کنید.
شرکت سازنده میلگرد
خوشبختانه به علت وجود منابع غنی و صنعت گران توانمند، در سرتاسر ایران عزیز صنایع فولادی بزرگی دیده می شوند که مشغول به تولید انواع میلگردها هستند. بنابراین در بازار آهن کشور تنوع بسیار بالایی از برندهای تولید کننده میلگرد وجود دارد. جالب است بدانید که برند روی قیمت هم تأثیر زیادی می گذارد و باید به آن در هنگام خرید توجه کرد.

شاید برای شما این ابهام وجود دارد که چرا یک میلگرد مشابه در میان کارخانه صنایع فولادی با قیمت متفاوتی عرضه می شود. برای پاسخ به این سؤال باید از چند زاویه مختلف این اختلاف قیمت را بررسی کرد. برای مثال میلگردهای تولیدی بعضی از کارخانه ها محبوبیت زیادی دارند و عرضه آنها پاسخگوی تقاضای مشتریان نیست. در چنین شرایطی بدیهی است که قیمت میلگرد آن کارخانه نسبت به سایر شرکت ها بالاتر رود.
تغییرات کلی قیمت در بازار
بازار آهن در وضعیت اقتصاد کنونی ثبات چندان زیادی ندارد. بنابراین هر روز شاهد نوسان قیمت فرآورده های پرمصرفی مانند میلگرد هستیم. البته که این نوسان قیمت به علل مختلفی رخ می دهد و خرید را برای مصرف کننده سخت تر خواهد نمود. همینطور عوامل نوسان قیمت بسیار متنوع بوده که چند مورد از مهم ترین آنها عبارتند از:
تغییر در بازار ارز کشور
صادرات بی رویه و کاهش عرضه به بازار
احتکار میلگردها توسط افراد سودجو
قیمت گذاری دستوری دولت
کاهش تولید میلگرد به علل مختلف
موارد بالا هر کدام روی قیمت اثرگذار هستند و در بازه های زمانی مختلف رخ می دهند. بنابراین به جهت اینکه تغییرات قیمت با عنایت به این علتها را بهتر درک کنید، باید از نمودارهای قیمت میلگرد کمک بگیرید. با انجام این کار می توانید تغییرات قیمت میلگرد یا سایر فرآورده های فولادی را بهتر متوجه شوید.
تفاوت قیمت میلگرد در شهرهای مختلف
اگر اندکی قیمت های آهن را در بازار کشور بررسی کنید، می بینید که بین شهرهای مختلف اختلاف قیمت اندکی وجود دارد. برای مثال قیمت میلگرد در اصفهان نسبت به شهر تهران اندکی کمتر است. این تغییرات قیمت به علت عواملی مانند نزدیکی شهر به کارخانه های تولید میلگرد است؛ چونکه هزینه هایی مانند حمل و نقل کاسته شده و قیمت کلی محصول کمتر می شود.
استفاده از روش های جدید برای اطلاع از قیمت های میلگرد
در صورتی که بخواهید از همان روش های سنتی برای خرید میلگرد استفاده کنید، برای مشاهده، بررسی و مقایسه قیمت میلگرد مورد نظرتان باز هم مشکل خواهید داشت. بنابراین باید با روش های جدید خرید میلگرد آشنا شوید که استفاده از پلت فرم های آنلاین است. با استفاده از این روش های خرید نوین می توانید فهرست کامل قیمت انواع میلگرد کارخانه های متعدد را با نمودار ببینید. همینطور این سایت ها امکان خرید مستقیم را هم در اختیار شما قرار می دهند.
تهران آهن، دسترسی به قیمت های دقیق با چند کلیک
برای پیدا کردن یک سایت تخصصی در زمینه آهن نیاز نیست که کار سختی را انجام دهید؛ چونکه سایت تهران آهن تمامی خدمات لازم را به شما عرضه خواهد نمود. در این سایت امکان مشاهده فهرست قیمت کامل انواع میلگرد، ورق آهن، قوطی یا پروفیل و… را دارید. همینطور تیم پشتیبانی و مشاوره سایت شما را خرید و پیگیری سفارش یاری خواهند کرد.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~