دبیر شورای فرهنگ عمومی كشور: کار ما توانمند کردن مردم است نه صدقه پرور کردن

دبیر شورای فرهنگ عمومی كشور: کار ما توانمند کردن مردم است نه صدقه پرور کردن

دبیر شورای فرهنگ عمومی كشور: کار ما توانمند کردن مردم است نه صدقه پرور کردن

به گزارش مدل کودک کرمان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: کار بزرگ ما توانمندکردن مردم است نه صدقه پرور کردن و ترغیب ترحم دیگران نسبت به آنها، باید مردم را توانمند کرد.
سید مجید امامی در نشست شوراهای فرهنگی شرق استان کرمان ضمن اشاره به علت حضورشان در بم جهت ادای احترام به مردم بم و بازماندگان حادثه پنج دیماه اظهار نمود: پیشنهادهای مطرحه شده در نشست شورای فرهنگی شرق استان می تواند ناظر بر تقویت شورای فرهنگ عمومی و ضمانت بر اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی باشد.
وی بیان نمود: زمانی از فرهنگ عمومی صحبت می شود اساسا منظور حفظ اصالت ها، فهم و مواجهه انسانی با تغییرات است چونکه اصالت ها آداب، رسوم و لهجه و فرهنگ هستند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهارداشت: هم اکنون دبیر خانه و شورای فرهنگ عمومی درحال تنظیم سندی تحت عنوان مدیریت فرهنگی پسابحران در بحران های طبیعی در کشور است که میتوان از تجربه بم در این امر بهره برد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: فنآوری مدل توسعه زندگی روستایی و بومی ما را به تاراج برد و به شهرهای مدرنی تبدیل کرد.
امامی در این جلسه پیشنهادهایی در حوزه معرفی بهتر بم پس از فاجعه و نقشی که بم می تواند در فرهنگ سازی رویکرد فرهنگی، انسانی پس از فاجعه داشته باشد هم عرضه کرد.
روز ملی خرما در بم ثبت شود
وی افزود: مسیله دیگر زیست بوم و گردشگری بم است که پیشنهاد می شود روز ملی به نام خرما که ظرفیت این محصول باغی به فرهنگ و سنت ما به شدت پیوسته است ثبت گردد.
امامی تصریح کرد: خرما همینطور از ظرفیت ها و ثروت های شکوفا شده در اقتصاد ملی ما است همینطور اقتصاد مقاومتی ما را نمایندگی می کند که بم می تواند کانون بازتولید فرهنگی این اهمیت مهم هم باشد.
به قول او بم پایتخت خرمای ایران و مرکزی برای این محصول باغی است و تمام این موارد نتیجه فرهنگ عمومی و دغدغه مندان به این حوزه است.
وظیفه دولت صیانت و حمایت بر کنش فرهنگی است
او همینطور در ادامه در نشست فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای در حوزه مد و پوشاک حضور پیدا کرد و اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی مطابق قانون اساسی وظیفه صیانت، هدایت، حمایت و نظارت بر کنش فرهنگی دارد
وظیفه ما رصد کردن، به هم وصل کردن، شبکه سازی و البته هدایت بهینه منابع است
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان نمود: در لایحه بودجه سال آینده ۲ درصد از بودجه دستگاههای اجرایی و شرکتهای دولتی باید طبق نظر و توافقنامه وزارت ارشاد اسلامی هزینه شود که البته به جز سهم ۲٫۵ درصد سهم بخش فرهنگی است.
امامی خاطرنشان کرد: معمار و بنای فرهنگ، مردم و آفرینش گران فرهنگ هستند نه دولت چونکه دولت در بهترین حالت فقط مهندس ناظر است.
او در آخر درباره مشکلات طراحان مد و پوشاک توضیح داد: طراحان مد و پوشاک می توانند برای ساماندهی اطلاعاتشان و مدارکشان را به اداره ارشاد برسانند تا بتوانیم این افراد به صندوق اعتباری هنر معرفی نماییم همینطور این افراد می توانند خانه مد یا موسسه های تک منظوره ثبت برسانند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به همراه دکتر شفاعی مدیرکل شورای فرهنگ عمومی کشور و مدیرکل اداره ارشاد اسلامی کرمان در مسافرت یک روزه به بم ضمن اداری احترام به مقام شامخ شهدای گمنام بازدیدی از کتابخانه عمومی بم و منزل یکی از شهروندان بمی که در زمان وقوع زلزله بم اجساد دختر و همسر خویش را در حیاط منزل دفن کرده بازدید داشتند.
همینطور با حضور در منزل شهیدان رییسی و شیرخانی از شهدای ناجا با اهدای لوح تقدیر یاد و خاطره این دو شهید عزیز را گرامی داشتند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~