خواص و موارد مصرف شیرین بیان

خواص و موارد مصرف شیرین بیان

خواص و موارد مصرف شیرین بیان

به گزارش مدل کودک شیرین بیان گیاهی است که به علت خواص درمانی بسیار زیاد آن، از گذشته در طب سنتی برای درمان بیماری ها، مورد توجه بوده است.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، شیرین بیان گیاهی خودرو است که در بعضی مناطق دنیا همچون ایران رشد می کند. نام علمی آن “Glycyrrhiza Glabra” است که در فارسی به آن “مهک” هم گفته می شود. قسمت ریشه ی این گیاه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که دارای ماده ای به نام “گلیسیریزین” است که سبب طعم شیرین آن می شود. این ماده تقریباً ۵۰ – ۳۰ برابر شیرین تر از شکر است.
شیرین بیان از دیرباز به صورت گسترده بعنوان یک درمان گیاهی مؤثر برای سوزش معده، زخم معده، رفلاکس اسید معده، سرفه و گلودرد، سرماخوردگی، کوفتگی و گرفتگی عضلات، ریزش مو و مشکلات پوستی و غیره در طب سنتی استفاده شده است. از طرفی شیرین بیان استقامت و قدرت بدنی را زیاد می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند. با عنایت به خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد التهابی این گیاه، در درمان اگزما و پسوریازیس، قرمزی و سوزش پوست و دیگر مشکلات پوستی مؤثر است. این گیاه همینطور حاوی فلاونوئیدهایی است که عفونت های باکتریایی را بهبود می بخشد.
سایت fa.iranlicorice.com اطلاعات به روز و جامعی را درباره خواص و موارد مصرف شیرین بیان در اختیار مخاطبان قرار می دهد که زیر نظر شرکت سپیدان عصاره جنوب، تولید کننده و صادر کننده ی برتر محصولات شیرین بیان در دنیا، است.
کاربردهای شیرین بیان
یکی از موارد مصرف شیرین بیان در صنعت داروسازی است. شیرین بیان یک گیاه مؤثر در بهبود بیماری های گوارشی، سرفه و گلودرد و دیگر بیماری ها می باشد، به همین سبب در قرص ها، کپسول ها و شربت ها از آن استفاده می نمایند. در پمادها و ژل ها برای کاهش دردهای موضعی در کوفتگی ها و ضرب دیدگی ها و به علاوه رفع حساسیت و تورم پوست مصرف می شود.
شیرین بیان حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مانند پتاسیم و منیزیم است. شیرین بیان تعداد رنگدانه ها را کنترل می کند و از تجمع آنها که منجر به بروز لک می شود، جلوگیری می کند. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است، ازاین رو ضد پیری و جوان کننده است و به بازسازی کلاژن کمک می نماید، از پوست در مقابل اشعه ماورا بنفش خورشید محافظت می کند. بنابراین در کرم ها، پمادها و ضدآفتاب ها به کار می رود. شیرین بیان می تواند از ریزش مو جلوگیری نماید. همینطور برای ترمیم موهای صدمه دیده و رنگ شده استفاده می شود. در شامپوها و صابون ها هم بعنوان یک عامل آنتی-باکتریایی به کار برده می شود.
شیرین بیان گیاهی است که مصارف خوراکی هم دارد. از این گیاه بیشتر در خوراکی ها و هم در نوشیدنی ها مانند دمنوش ها و چای، شربت ها و نوشابه ها استفاده می نمایند. جوشانده ی ریشه ی شیرین بیان از دمنوش های قدیمی و پرمصرف است که طرفداران زیادی دارد و برای عملکرد بهتر دستگاه گوارشی و درمان گلودرد مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه در ادویه های ترکیبی هم استفاده می شود. استفاده از شیرین بیان در شکلات، شیرینی و آب نبات، بستنی، پاستیل و آدامس سابقه طولانی دارد، از طرفی با کاربرد شیرین بیان در این محصولات، میتوان از خواص دارویی آن بهره مند شد.

استفاده از شیرین بیان در طب سنتی بعنوان یک درمان گیاهی مؤثر قدمتی طولانی دارد که در ایران، هند، چین، مصر باستان و دیگر کشورها برای بهبود مشکلاتی که پیشتر عنوان شد، مصرف می شده است.
یکی دیگر از موارد مصرف این گیاه در صنعت دخانیات و محصولات دخانی است. شیرین بیان طعم توتون و تنباکو را بهبود می بخشد و از خشکی دهان و گلو بعد از استفاده از این محصولات، جلوگیری می کند. به علاوه به حفظ حرارت کمک کرده و جلوی زود خاموش شدن آنها را می گیرد.
فرآورده های شیرین بیان
فرآورده های شیرین بیان به صورت متنوعی وارد بازار می شود که هر کدام خصوصیت ها و کاربردهای خاص خویش را دارند. شرکت سپیدان عصاره جنوب یکی از تولید کنندگان و صادرکنندگان جهانی برجسته در این صنعت می باشد. این محصولات عبارتند از:
پودر شیرین بیان: ریشه های شیرین بیان که کیفیت خوب و مناسب دارند، با دستگاههای مدرن و مجهز به صورت اتوماتیک عصاره گیری می شوند و طی فرآیندهای خاصی به پودر شیرین بیان تبدیل می شوند. این پودر در صنایع مختلف استفاده می گردد.
عصاره جامد شیرین بیان: عصاره شیرین بیان را میتوان به صورت جامد و قالبی ارائه کرد. به این محصول “قره مهک” هم گفته می شود. این محصول هم در صنایع مختلفی استفاده می شود.
خمیر (مایع) شیرین بیان: این محصول به صورت نیمه مایع است، قابلیت حل شدن در آب را دارد و دارای بافتی نرم است که به علت این خصوصیات در بعضی صنایع مانند دخانیات، داروسازی، مواد غذایی و شیرینی پزی بسیار محبوب است.

گرانول شیرین بیان: عصاره شیرین بیان با استفاده از ماشین آلات مدرن به دانه های ریز گرانول تبدیل می شوند که طعمی قوی دارند و در آب حل می شوند.
ناگت شیرین بیان: این محصول با عصاره جامد شیرین بیان در رنگ و رطوبت تفاوت اندکی دارد که دارای طعمی قوی و رنگ قهوه ای تیره است.
ریشه شیرین بیان: بهترین ریشه های شیرین بیان پس از جمع آوری و تمیز کردن، مطابق با سفارش مشتری می تواند در شکل های مختلفی مثل قلمه، خرد شده و پودر ریشه عرضه شوند.
پودر ریشه شیرین بیان: ریشه های شیرین بیان توسط آسیاب های مدرن، خشک و پودر می شوند. از آن در تهیه چای کیسه ای، شربت های دارویی، سایر نوشیدنی ها و دمنوش های سنتی هم استفاده می شود.
DGL شیرین بیان: در مرحله ی عصاره گیری، محصول مورد نظر طی انجام فرآیندهایی تولید می شود که گلیسیریزین کمتری دارد و برای افراد مبتلا به فشار خون بالا، دیابت و کودکان مناسب می باشد. این محصول به طور عمده در صنایع داروسازی، غذایی، شکلات، غذای حیوانات خانگی و غیره مصرف می شود.
شرکت سپیدان عصاره جنوب
شرکت سپیدان عصاره جنوب تولید کننده و صادر کننده برتر فرآورده های شیرین بیان در دنیا است که در سال ۱۳۸۳ در هماشهر واقع در استان فارس نزدیک به شیراز تأسیس شد. محصولات کارخانه به طور عمده به خارج از ایران صادر می شود و صادرات این شرکت به نحوی بوده است که در سال ۱۳۹۹، بعنوان صادر کننده ملی انتخاب گردید.
شرکت سپیدان عصاره جنوب توانایی صادرات به تمام محدوده های جغرافیایی مانند قاره اروپا، آسیا، آفریقا، استرالیا و آمریکای جنوبی را دارد. بیشترین صادرات شرکت به اروپا همچون آلمان و دیگر کشورها مانند چین، امارات، مصر و چندین کشور دیگر انجام می گیرد.
این شرکت با راه اندازی آزمایشگاه بسیار پیشرفته و مدرن و همینطور خرید مدرن ترین دستگاه HPLC، روزانه محصولات خویش را آنالیز می کند که این امر در بهبود کیفیت محصولات تاثیر بسزایی داشته است.
شرکت سپیدان عصاره جنوب با استفاده ازمدرنترین و تخصصی ترین ماشین آلات در خطوط تولید، قادر به تولید انواع محصولات شیرین بیان در تناژ بالا و کیفیت مطلوب در خاورمیانه است. جهت تحقق این مهم، شرکت از ماشین آلاتی همچون اکستراکتور، سیستم فیلتراسیون، اپراتور و سیستم اسپری درایر در خطوط تولید بهره مند می باشد.
همچنین در سطح بین المللی شرکت سپیدان عصاره جنوب بگونه ای کار کرده است که یک شرکت قابل اعتماد و اطمینان شناخته شده که در سایت های رسمی متعلق به اتحادیه اروپا مانند بخش تجارت اروپا با کشورهای درحال توسعه از کارخانه سپیدان عصاره جنوب به عنوان کارخانه ای که سال ها با اروپا کار کرده و شرکتی قابل اعتماد می باشد نام برده شده است. در جهت تطابق با استانداردهای بین المللی، خصوصاً با استانداردهای مدیریت کیفیتی اروپا، شرکت سپیدان عصاره جنوب موفق به دریافت ایزو و گواهی نامه های معتبر غذایی همچون گواهینامه های معتبر زیر شده است.
ISO ۹۰۰۱، ISO ۲۲۰۰۰، ISO ۱۴۰۰۱، ISO ۱۰۶۶۸، ISO ۱۰۰۰۲، ISO ۵۰۰۰۱، ISO ۴۵۰۰۱، HACCP، GMP، CE، HALAL
این شرکت موفق به دریافت عنوان صادرکننده شایسته در سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ از سوی اتاق بازرگانی و صادرکننده برتر ملی در سال ۱۳۹۹ از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی ایران و همینطور واحد نمونه تولیدی در سال ۱۴۰۰ از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گردیده است.
شرکت سپیدان عصاره جنوب از روش های مدرن و استاندارد در بسته بندی استفاده می نماید و مشتریان در سراسر دنیا می توانند از دریافت بموقع سفارشات خود، مطمئن باشند. علاوه براین، شرکت در تمامی مراحل معرفی، سفارش و تحویل محصول و حتی پس از خرید در کنار مشتریان خواهد بود.
این شرکت توانایی تولید تمامی فرآورده های شیرین بیان را که در قسمت قبل ذکر شد، در حجم وسیع و باکیفیت عالی دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت و شماره تماس و ایمیل زیر رجوع نمائید.
آدرس سایت: fa.iranlicorice.com
شماره همراه و واتساپ: ۰۹۱۷۷۱۴۵۰۲۰
۰۹۱۷۷۱۴۰۰۹۸
ایمیل: info [@] iranlicorice.com
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~