وزیر ارشاد: ساختار دستوری در زمینه فرهنگ و هنر کارآمد نیست

وزیر ارشاد: ساختار دستوری در زمینه فرهنگ و هنر کارآمد نیست

وزیر ارشاد: ساختار دستوری در زمینه فرهنگ و هنر کارآمد نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین روز از سال جدید کاری و در دیدار نوروزی با معاونان، مدیران و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه فرهنگ و هنر عرصه گفت و گو، اقناع و تفاهم است، اظهار داشت: کارهای فرهنگی و هنری اگر بصورت جمعی نباشد شاهد تحولات جدی در این حوزه نخواهیم بود.
به گزارش مدل کودک به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر اینکه ساختار دستوری بالا به پایین در هر حوزه ای از فعالیت ها پاسخ گو باشد، در زمینه فرهنگ و هنر کارآمد نخواهدبود، اظهار داشت: فرهنگ و هنر عرصه گفت و گو، اقناع و تفاهم است.
او افزود: اگر انسجام، تفاهم و حس واحدی به وجود نیاید بدون تردید شاهد تحولات جدی در زمینه فرهنگ و هنر نخواهیم بود بدین جهت نیاز داریم مسیر نورانی خدمت به فرهنگ و هنر را دست دردست هم به پیش ببریم.

تلاش برای به ثمر رسیدن برنامه تحول ابلاغی فرهنگ و هنر
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال اشاره کرد: باید تلاش نماییم برنامه سند تحولی ابلاغی فرهنگ و هنر را با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود به ثمر رسانده و نتایج خوبی را در نهایت شاهد باشیم.
او افزود: در حالی وارد قرن جدید شدیم که در قرن گذشته با استقرار نظام اسلامی مردم ایران فضای جدیدی را برای تحولات و اداره امور جامعه رقم زدند و ۴۳ سال جمهوری مقدس اسلامی کارنامه درخشانی در خدمت به مردم در بخش های مختلف از خود به یادگار گذاشته است.

تمسک به قرآن و آموزه های اسلامی
وزیر ارشاد اظهار داشت: قریب به نیم قرن از حضور جمهوری اسلامی می گذرد و شاهد فراز و نشیب ها و مشکلات داخلی و بیرونی در این راه بودیم ولی تمسک به اسلام و آموزه های قرآنی آنرا هموار کرد.
او با تاکید بر اینکه در سال جدید با بهره گیری از تجارت تلخ و شیرین گذشته و با احترام به اقدامات مدیران گذشته، کار را پیش خواهیم برد، افزود: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتقای فرهنگ و هنر کشور گام های بلندی را بر می داریم. در اوایل شهریور سال قبل که دولت شروع به کار کرد با حضور در این وزارتخانه چند موضوع در دستور کار قرار گرفت. سند تحول وزارتخانه همچون این موضوعات در اولویت بود.
وزیر ارشاد اظهار داشت: برمبنای سند تحول وزارتخانه طبق لطمه شناسی های صورت گرفته از وضع موجود چند بحث اصلی در دستور کار قرار گرفت و قرار شد در قالب برنامه منسجم نقاط ضعف را ترمیم نماییم و نقاط قوت را ارتقا بخشیم.
عضو شورای عالی انقلاب اسلامی با اشاره به نقش بیماری کرونا در کسب وکارهای مختلف خصوصاً کسب وکارهای فرهنگی و هنری، اضافه کرد: در گام اول وضعیت بیماری کرونا در کشور مورد توجه قرار گرفت. وقتی دولت را تحویل گرفتیم روزانه شاهد ۷۰۰ فوتی ناشی از کرونا بودیم که در دولت مردمی کار منسجمی صورت گرفت و امروز تزریق واکسن به ۱۵۰ میلیون دز رسیده است.

توجه به کسب وکارهای لطمه دیده فرهنگ و هنر در برخورد با کرونا
او اظهار داشت: توجه به قشر لطمه دیده هنرمندان در برخورد با ویروس کرونا از دیگر اولویت های این وزارتخانه در ابتدای شروع به کار دولت مردمی بود. سعی کردیم فضای فرهنگی و هنری به روال عادی برگردد.

افزایش ۳۵ درصد فوق العاده حکم کارکنان وزارت فرهنگ
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دیگر اولویت های کاری این وزارتخانه، توجه به منابع انسانی را از دیگر موضوعات مورد توجه برشمرد و بیان کرد: این وزارتخانه در زمینه دستمزد و بودجه در سالیان متمادی مظلوم بوده و این یک اشکال جدی ست. معتقدم اهالی فرهنگ و هنر نباید دغدغه این موضوعات را داشته و در مضیقه باشند. در این بخش توانستیم ۳۵ درصد فوق العاده را به حکم کارگزینی کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه نماییم و این اقدام در استانها هم صورت گرفت و در تلاش هستیم تا در سازمان ها و مراکز تابعه نیز اتفاق بیفتد.
او افزود: ارتقای قابل توجهی در بودجه ۱۴۰۱ وزارتخانه داشتیم و ارتقای وضعیت خدمات رفاهی و دستمزد کارکنان از اولویت های ماست.

هزینه های فرهنگی و هنری کشور مطابق با تنظیم گری و ریل گذاری های وزارت فرهنگ
او ارتقای مرجعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر اولویت های کاری این وزارتخانه دانست و اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصلی ترین نهاد متولی فرهنگ و هنر در کشور است و باید تقویت شود.
اسماعیلی اظهار داشت: از دیگر اقدامات صورت گرفته این است که ۲ درصد از همه اعتبارات دستگاه های دولتی باید در زمینه فرهنگ و هنر تعریف شود و ارتقای مرجعیت وزارت فرهنگ در زمینه فرهنگ و هنر یعنی اینکه همه هزینه های فرهنگی و هنری کشور باید مطابق با تنظیم گری های این وزارتخانه باشد و بخشنامه این مساله آماده برای تصویب دولت می باشد.

تلفیق کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی دولت به ریاست وزیر ارشاد
او تلفیق دو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در هیئت دولت در قالب یک کمیسیون با عنوان فرهنگی و اجتماعی را از دیگر اقدامات قابل توجه برشمرد و افزود: ریاست این کمیسیون بر عهده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ست و این اقدام گام بزرگی در اصلاح بخش های فرهنگی و اجتماعی دولت می باشد.
وی در ادامه به برگزاری شورای عالی حج و زیارت در ایام آینده با حضور رییس جمهور اشاره نمود و اظهار داشت: احیای شورای عالی سینما از دیگر اقدامات در این بازه زمانی بود.

مشکل بودجه ای برای ارتقای تولید محتوا نداریم
رییس شورای هنر با تاکید بر اهمیت تولید محتوا، اشاره کرد: به لحاظ بودجه ای مشکل و دغدغه ای برای ارتقای محتوایی فعالیت ها نداریم و باید برای ریل گذاری ها نظارت داشته باشیم. در سفرهای استانی رییس. جمهور هم سه هزار میلیارد تومان جذب سرمایه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام داشته ایم.

توجه به عدالت فرهنگی
او عدالت فرهنگی را از دیگر شعارهای این دوره از کارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و اظهار داشت: باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه های آن هماهنگی و وحدت در مدیریت فرهنگی کشور داشته باشند و در امتداد شعار عدالت فرهنگی اقداماتی صورت گرفته که از آن جمله شروع رایگان آموزش های هنری ۴۰ هزار نفر در ۵۰ رشته در استان هاست.
او در آخر با تشکر از خدمات و کوشش های کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتقای فرهنگ و هنر کشور، اظهار داشت: فرهنگ و هنر عرصه گفت و گو، اقناع و تفاهم است و تنها با خرد جمعی ست که می توان شاهد تحولات جدی در این حوزه بود. بدین سبب نیازمند همکاری همکاران در زمینه ستاد و صف هستیم.
در ابتدای این دیدار نیز محمود شالویی با تبریک سال جدید اظهار داشت: کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت وسیعی در زمینه فرهنگ و هنر بر عهده دارند و جای تقدیر دارد.
او با تبریک حلول ماه مبارک رمضان افزود: تقارن دیدار نوروزی وزیر فرهنگ با شروع ماه مبارک را به فال نیک می گیریم.
دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: قبل از این دیدار نیز وزیر محترم فرهنگ با تعدادی از کارکنان دیدارهایی داشته و در جریان برخی مسائل و مشکلات قرار گرفته اند.
او در آخر اظهار داشت: امیدواریم این دیدارها با برنامه ریزی های منسجم استمرار یابد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~