امروز به قصه طبیعت گوش نماییم

امروز به قصه طبیعت گوش نماییم

امروز به قصه طبیعت گوش نماییم

به گزارش مدل کودک «امروز به قصه طبیعت گوش نماییم و هوای این معجزه زمین را بیشتر داشته باشیم.»
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، بهاره جهاندوست – مدرس شاهنامه خوانی و نقالی به کودکان و نوجوانان – به مناسبت روز جهانی قصه گویی (۲۹ اسفند ۱۴۰۰) و مصادف شدن آن با آغاز بهار، با همکاری تعدادی قصه گوی بین المللی در یک ویژه برنامه مجازی به نام «روز نو، قصه نو» در روزهای نوروز از بهار قصه گفتند. در این ویژه برنامه مجازی قصه گوهای حرفه ای از ۱۴ کشور هر روز با قصه ای درباره بهار میزبان مخاطبان ایسنا شدند.
حالا با اتمام این ویژه برنامه جهاندوست در یادداشتی درباره این رویداد فرهنگی نوشته است:
«پروژه «روز نو، قصه نو» امروز سیزدهم فروردین به پایان رسید. سال را با تبریک و آرزوی قصه گوهایی از سراسر جهان، به بهانه نوروز ایرانی و روز جهانی قصه گویی تحویل کردیم. از اول فروردین دوازده روز قصه شنیدیم؛ قصه هایی از بهار.
امروز به قصه طبیعت گوش نماییم و هوای این معجزه زمین را بیشتر داشته باشیم.
در این پروژه ۱۴ قصه گو از کشورهای مختلف با من همراه بودند که همگی با مهر دعوت من را پذیرفتند و با اشتیاق برای شما مردم ایران زمین قصه گفتند. برای همه آنها شنیدن و دانستن قصه های ایران زمین و کشف آداب و رسوم و اساطیر ایرانی پر از شگفتی است. هر کدامشان سال هاست که قصه گفته اند و به سرزمین های زیادی همچون ایران سفر کرده اند.
مبحث روز جهانی قصه گویی سال جاری «گمشده ها و یافته ها» بود؛ قصه ها همیشه می توانند یافته ای تازه باشند. یافته ای تازه برای ما که همواره چیزی را از دست می دهیم و چیزی دیگر به دست می آوریم. قصه ها کارکردی عمیق در پیوند دادن انسان ها و یافته هایشان دارند. شنیدن قصه بهار، قصه روییدن یک گل در هندوستان یا پروانه ای در سوییس، قصه عاشق شدن دخترکی در بهارِ مکزیک یا مادیانی در شیلی، قصه خاطره درخت بهار در شش سالگی دخترکی که حالا در پنجاه سالگی اش آنرا برایمان روایت می کند یا اسطوره نوروز ایران که ما را به هزاران سال پیشتر می برد، همگی یافته های قصه هاست. قصه ها خودمان را در ما پیدا می کنند و نقلش می کنند.
به حرمت همین یافته ها بود که این پروژه مستقل را رقم زدم تا ادای دینی باشد به قصه ها و آنچه به ما می نمایانند. در این راه از حمایت های صمیمانه بنیاد رودکی و خبرگزاری ایسنا بسیار سپاسگزارم که در تدوین و انتشار این آثار یاری ام کردند.
امید که بتوانم در رخدادهای دیگر هم یاری گری باشم که قصه ها و آدم ها را به هم نزدیک تر کنم. دست تمام کسانی را که در این راه همراهی ام کنند به گرمی می فشارم.»

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~