وزیر كار: ۴۰۰ هزار کارگر زیر پوشش بیمه قرار می گیرند

وزیر كار: ۴۰۰ هزار کارگر زیر پوشش بیمه قرار می گیرند

وزیر كار: ۴۰۰ هزار کارگر زیر پوشش بیمه قرار می گیرند

به گزارش مدل کودک وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: با تصویب مجلس ۴۰۰ هزار نفر کارگر در کشور زیر پوشش ساختمانی قرار می گیرند.

به گزارش مدل کودک به نقل از مهر، حجت الله عبدالملکی پس از ظهر شنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار نمود: در استان اردبیل راه اندازی درمانگاه های مختلف تأمین اجتماعی در اولویت قرار گرفته که تلاش می نماییم درمانگاه گرمی و نمین را با اولویت آماده بهره برداری نماییم.
وی از تأمین ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی مرکز نگهداری معلولان در گرمی و مشگین شهر اطلاع داد و خاطرنشان کرد: در حوزه پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی و طرح های زود بازده تأمین منابع انجام می شود و ما در نیمه اول سال ۵۰ درصد سهمیه مورد نظر را اختصاص می دهیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت مابه التفاوت تسهیلات پرداختی در سالهای گذشته برای کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در مناطق محروم اطلاع داد و اظهار داشت: تلاشمان بر این است تا با همراهی سازمان برنامه و بودجه اعتبارات مورد نیاز را برای پرداخت یارانه سود تسهیلات پرداخت شده، اختصاص دهیم.
عبدالملکی به پروژه شستا در منطقه گرمی و انگوت اشاره نمود و اضافه کرد: پروژه دامداری هم با حل مشکل زمین توسط گروه سرمایه گذاری شستا در گرمی و انگوت اجرا می گردد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با همکاری سازمان بهزیستی پرداخت ۲۰۰ بسته جهیزیه برای نوعروسان زیر پوشش این نهاد انجام می شود در کنار آن، همه یک هزار و ۷۰۰ خانوار پشت نوبت بهزیستی از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند خواهند شد.
عبدالملکی در مورد پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی افزود: با اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، در کشور بیشتر از ۴۰۰ هزار نفر از مزایای این بیمه استفاده می نمایند.
وی راه اندازی درمانگاه شماره ۲ اردبیل را با تهاتر زمین و ساختمان مورد نظر لازم الاجرا دانست و بیان نمود: تعاونی مرزنشینان در این استان احیا شده و یک هزار واحد مسکن کارگری در استان اردبیل راه اندازی و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
عبدالملکی از ثبت نام ۷۰۰ نفر کارگر در چارچوب نهضت ملی مسکن اطلاع داد و اظهار نمود: برای ۲ کارخانه ظروف شیشه ای و پتروشیمی جم هم مقرر است طرح های سرمایه گذاری با سودآوری بیشتر مورد ارزیابی قرار گیرد تا شاهد اجرای این طرح یا طرح های جایگزین سودآور در منطقه باشیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: با عنایت به این که منابع این پروژه های سرمایه گذاری از محل صندوق بازنشستگی بعنوان حق مسلم این اقشار تأمین می شود، باید سودآوری و اجرای طرح های موفق را شاهد باشیم تا روند اجرای این طرح های سرمایه گذاری با مشکل و نارسایی روبه رو نشود.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~