وزیر كار خبر داد؛ افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان در دستور کار دولت

وزیر كار خبر داد؛ افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان در دستور کار دولت

وزیر كار خبر داد؛ افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان در دستور کار دولت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ضمن تشریح نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در نشست هیات دولت از افزایش ۵۷ درصدی حقوق ۷۰ درصد این قشر اطلاع داد.

به گزارش مدل کودک به نقل از خانه ملت، حجت الله عبدالملکی در تشریح جزئیات مصوبه هیأت دولت در مورد نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، اظهار نمود: خبر خوب این است که برای حدود ۷۰ درصد از بازنشستگان تأمین اجتماعی رشد بیشتر از ۵۷ درصدی را داریم به این معنا که برای فردی حقوق ۳ میلیون و هفتصد هزار تومانی دریافت می ‎کرد، بین پنج و نیم میلیون تا شش میلیون تومان بر مبنای تعداد عائله مندی آنها افزایش خواهد یافت و برای سایر سطوح تا حداقل حقوق ۱۰ میلیون تومان ۱۰ درصد بعلاوه ۶۰۰ هزار تومان افزایش خواهیم داشت و در مجموع بیشتر از ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت و چون این عدد ۶۵۰ هزار تومان به صورت ثابت با ۱۰ درصد جمع می شود به صورت پلکانی پایین خواهد رفت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: قدرت خرید ۷۰ درصد کارگران حداقلی بگیر پس از گذشت ۲۳ سال بیشتر از نرخ تورم افزوده شده است.
وی افزود: افرادی که ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند میزان ۱۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت که هماهنگ است با میزان افزایشی که در سایر صندوق های بازنشستگی و تأمین اجتماعی داشتیم.
این عضو کابینه دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی که زیرمجموعه این وزارت خانه قرار دارد برنامه ریزی کرده ایم تا کمک های معیشتی را در چارچوب بسته های حمایتی برای بازنشستگان داشته باشیم کما این که آقای رئیس جمهور به معاون اول خود دستور دادند تا نشست هایی را به منظور تعیین بسته های رفاهی برگزار نماییم که امروز اولین جلسه ساعت ۱۸: ۳۰ برگزار گردید.
عبدالملکی خاطرنشان کرد: این مصوبه هیأت دولت با قدرت اجرا خواهد شد و هیأت امنای تأمین اجتماعی حسب تصمیمی که دولت اتخاذ نموده است، رفاهیات و سایرمواردی که می تواند برای بهبهود وضعیت معیشتی بازنشستگان مدنظر قرار گیرد، مصوب و اعلام خواهد نمود.
وی در پاسخ به این که آیا این میزان افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با نرخ تورم سال جاری بوده است، اضافه کرد: جامعه اصلی زیر پوشش تأمین اجتماعی بیشتر از نرخ تورم افزایش حقوق داشته اند و این در شرایطی است که ۷۰ درصد از مستمری بگیران این سازمان حداقل بگیر هستند که حقوقشان ۵۷ درصد رشد خواهد داشت که ۱۶ درصد بیشتر از نرخ تورم است. همینطور بر مبنای مصوبه شورایعالی کار که برای حداقل بگیران جامعه کارگری بوده ۵۷/۴ درصد با همکاری جامعه کارفرمایان و نمایندگان کارگران رشد در نظر گرفت، ازاین رو قدرت خرید ۷۰ درصد کارگران حداقلی بگیر پس از گذشت ۲۳ سال بیشتر از نرخ تورم افزوده شده است.
برنامه ریزی برای دریافت کلیه مطالبات تأمین اجتماعی از دولت
عبدالملکی در مورد بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی یک مطالبه بزرگی از دولت دارد و سازمان حسابرسی به صورت ویژه درحال محاسبه این میزان است چونکه برآوردها متفاوت و ناشی از تجمع مطالبات ده ساله است ضمن این که دولت هم عزم خویش را جزم کرده است که به مرور این بدهی ها را تادیه کند و سال جاری مجلس هم در بودجه ۱۴۰۱ مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان برای این بخش تعیین کرده است که دولت خویش را مکلف به پرداخت آن می داند ازاین رو امیدواریم پس از تعیین دقیق این مطالبات در یک برنامه زمان بندی شده بتوانیم کل مطالبات را دریافت نماییم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد سهم بانک رفاه اضافه کرد: در این حوزه رفت و برگشت هایی با بانک مرکزی داشتند اما در شرایط کنونی اطلاعات دقیقی در این رابطه ندارم.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~