اعلام نحوه دریافت پول از اولیاء هنگام ثبت نام مدارس

اعلام نحوه دریافت پول از اولیاء هنگام ثبت نام مدارس

اعلام نحوه دریافت پول از اولیاء هنگام ثبت نام مدارس

به گزارش مدل کودک بوشهر هرساله با شروع زمان ثبتنام مدارس، مبحث دریافت هزینه از اولیا و این که آیا در مدارس دولتی که بنابر آموزش مجانی بنا شده اند، گرفتن هزینه اجبار است یا به اختیار هم شروع می شود. این مورد که آیا هزینه ای که بعنوان کمک از سوی برخی اولیاء به مدارس می شود، به اختیار تام است یا اجبار، دغدغه و سوال بسیاری از مردم است.
احمد قاسمی، رئیس اداره ارزیابی عملکرد استان و دبیر اجرایی ثبتنام در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: سال جاری به خاطر اهمیت مبحث و تاکید و حساسیت ویژه وزیر به این امر، ثبتنام و دبیر اجرایی ثبتنام را در اختیار رئیس اداره ارزیابی عملکرد استان قرار داده اند، یعنی بنده بعنوان رئیس اداره ارزیابی عملکرد استان، دبیر اجرایی ثبتنام استان هم هستم، و بخشنامه ای هم از سوی وزارت آمده که ما هم ۱۱ خرداد آنرا به مدارس ارسال کرده ایم. در بخشنامه هم دقیق عنوان شده است که مدارس دولتی به جز تیزهوشان و شاهد فقط می توانند هزینه بیمه و نرخ کتاب را دریافت نمایند، در غیر این صورت حتی پول های مشارکتی (کمک های مردمی) را هم ما نمی توانیم در روز ثبتنام از اولیاء بگیریم، ازاین رو دریافت پول های مشارکتی در روزهایی به جز روز ثبتنام باید گرفته شود.
وی تصریح کرد: به مدیران اعلام نموده ایم حتی پول های مشارکتی را اگر در زمان ثبت نام از اولیا بگیرید و ما متوجه شویم و کسی شاکی شما شد بعنوان متخلف شناخته می شوید، که در این حوزه سامانه شکایات و بارکد سامانه رسیدگی به شکایات و حتی فرم نظرسنجی هم از سوی وزارت آمده است.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد استان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که ثبت نام در شرایط کامل سالمی مطابق بخشنامه صورت بگیرد، اما از سوی دیگر، اعلام هم شده که مدارس شرایط مالی خوبی نداشته و وضعیت هزینه مدارس هم بالا است، ازاین رو ما خواهش کرده ایم مردم با مدارس همکاری کنند وگرنه اجبار ممنوع و فقط نرخ بیمه و هزینه کتاب گرفته می شود.
قاسمی در توضیح این مورد که ادعا شده مبلغ های کمکی برخی اولیا الزامی است نه اختیار تصریح کرد: بنده خودم سال جاری در مدارسی حضور داشته ام و، ولی دانش آموز آمده و روز ثبتنام خواستار پرداخت ۴۰۰ هزارتومان بوده است، وقتی به وی گفته ایم دریافت کمک ها در روز ثبت نام ممنوع می باشد عنوان کرده شاید دانش آموزی برای ثبتنام مراجعه نموده و هزینه کتاب را نداشت؛ ازاین رو ما چنین خانواده هایی را هم داریم که اینچنین وضعیت مدارس و برخی دانش آموزان را درک کرده و خواستار کمک بوده اند.
وی افزود: در مدارس غیر دولتی هم نرخ هر مدرسه ای متغیر است، که در یک کاغذ A۳ با امضای رئیس شهرستان با قیمت مشخص اعلام شده است؛ و طبق آن مبلغی که گفته شده، دانش آموز پرداخت می کند و بیشتر از آن الزامی نیست که در سامانه نظارت، وضعیت همه این ها مشخص است.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد استان اظهار داشت: اگر در مدارس غیر دولتی مدیری به هر علتی تابه حال به سامانه مشارکت ها رجوع نکرده و هنوز نرخ سال جاری را مشخص نکرده و گفته نرخ سال جاری هنوز معلوم نیست ما به آنها اعلام نموده ایم که نرخ سال گذشته را دریافت کنند و در طول سال ما به التفاوت را بگیرند.
قاسمی اظهار داشت: شعار سال جاری ثبت نام دانش آموزان در کل کشور ثبت نام مطلوب، نظارت همگانی و نصیب برابر آموزشی است که در زمینه تحقق این امر تمام تلاش خویش را خواهیم کرد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~