تاثیر آلودگی هوا بر فعالیت ورزشی دانش آموزان مدارس

تاثیر آلودگی هوا بر فعالیت ورزشی دانش آموزان مدارس

تاثیر آلودگی هوا بر فعالیت ورزشی دانش آموزان مدارس

تحقیق جدیدی که توسط دانشگاه جورجیا آمریکا انجام شد، نشان داده که ۷۵ درصد از دانش آموزان دبیرستانی به اندازه کافی ورزش نمی کنند و این کمبود در بین دختران بارزتر است.

به نقل از ارث، کارشناسان استدلال می کنند که بهبود شرایط مدرسه می تواند بطور قابل توجهی فعالیت بدنی در میان نوجوانان را افزایش دهد این موارد شامل ارتباط مدرسه، حمایت اجتماعی همسالان، حمایت اجتماعی بزرگسالان، پذیرش فرهنگی، محیط فیزیکی، ایمنی مدرسه، قلدری و محیط حمایتی مدرسه است.
محیط مدرسه نقش مهمی در کمک به کودکان برای ایجاد رفتارهای سالم مانند ایجاد عادات غذایی سالم یا درگیر شدن در فعالیت بدنی بیشتر ایفا می کند.
جانانی آر تاپا، استادیار دانشگاه جورجیا و سرپرست این مطالعه گزارش کرد: «مدت زمان استراحت، امکانات فیزیکی و محیط های اجتماعی در مدارس بر فعالیت بدنی دانش آموزان تاثیر می گذارد.»
بگفته تاپا، جو مدرسه نقش مهمی در تعیین میزان احساس راحتی نوجوانان در شرکت در ورزش و سایر فعالیت بدنی دارد.
تاپا اظهار داشت: ما چیز زیادی در مورد نقش جو مدرسه بر فعالیت بدنی نمی دانیم اما موانعی هست که گروههای خاصی از دانش آموزان با آن مواجه بودند. از ین جهت، ما می خواستیم تفاوت را برمبنای جنسیت بررسی نماییم.
پژوهشگران این مساله را با بهره گیری از داده های یک نظرسنجی سراسری در بیش از ۳۶۰ هزار دانش آموز دبیرستانی انجام دادند که شامل سوالاتی در مورد سطوح فعالیت بدنی و جو مدرسه بود.
نتایج نشان داد که دانش آموزان دختر فعالیت بدنی کمتری نسبت به پسران گزارش کردند و تنها ۳۵ درصد از آنان در مقایسه با ۵۷ درصد از پسران فعالیت بدنی داشتند.
علاوه بر این، فعالیت بدنی از کلاس نهم تا دوازدهم، بطور پیوسته برای هر دو جنس کم شد. با این وجود، زمانی که جو مدرسه در بیشتر معیارها مثبت تلقی شد، سطح فعالیت بدنی برای هر دو جنس افزوده شد.
نتایج این نحقیق در مجله Adolescence انتشار یافته است.

 

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~