افزایش بودجه آموزش و پرورش صرف معیشت و رتبه بندی فرهنگیان می شود

افزایش بودجه آموزش و پرورش صرف معیشت و رتبه بندی فرهنگیان می شود

افزایش بودجه آموزش و پرورش صرف معیشت و رتبه بندی فرهنگیان می شود

به گزارش مدل کودک وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی «مجاهدان عرصه تربیت و تبیین» با بیان اینکه جوانان نیروی محرکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند اظهار نمود: بودجه آموزش و پرورش در دولت سیزدهم برای اولین بار در طول تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی از ۹ درصد کل بودجه به ۱۳ درصد کل بودجه افزایش پیدا کرد، که این مهم تنها به پیشنهاد، تاکید و پیگیری خودِ دولت امکان پذیر شد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، بامداد امروز یوسف نوری در گردهمایی مجاهدان عرصه تربیت و تبیین، بعد از استماع نقطه نظرات و مطالبات مشاوران جوان و بعضی از فعالان عرصه رسانه، با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار داشت: کشور ایران دارای جامعه ای جوان است که این جمعیت به علت تصمیم ها و سیاستگذاری های اشتباه گذشته به سمت پیری رفته، اما همچنان نیروی جوان خلاق در کشور کم نیست. بر همین مبنا باید به سمت نیروی جوان حکمران رفت. مغفول ماندن این کار، بیشتر از همه متوجه خود نیروی جوان است که با عملکردش، خویش را تحمیل نکرده است.
ایشان در ادامه اظهار نمود: گاهی از من سوال می شود اوضاع کشور چگونه است و من همواره پاسخ داده ام که اگر امثال شهید باهنر را داشته باشیم اوضاع خوب است. شهید باهنر دکترین داشت. این درحالی است که بسیاری افراد در جامعه ما دکترا دارند اما دکترین ندارند.
وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از جریان سمی رسانه ای که بسیاری از مواهب کشور را بی اثر کرده است، خاطرنشان کرد: گاهی ما حلقه اثرگذاری این جریان رسانه ای معاند را پر رنگ می نماییم. به کرات شاهد بودیم که یک مبحث خاص را خودمان دست به دست چرخانده ایم. ما هر وقت دیدگاه تربیتی خویش را منتشر کردیم آب از آب تکان نخورد و هرگاه با انتقاد درست و منطبق بر عقلانیت به سند ۲۰۳۰حمله کردیم، هیچ رسانه ای آنرا انعکاس نداد.
وی تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب که از جانب مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برآن تاکید گردیده است، دو چرخ دنده بزرگ دارد. البته این چرخ دنده ها هفت برکت و هفت سفارش هم دارد. این، جوان و نیروی جوانی است که نیروی محرکه این چرخ دنده ها است.
نوری افزود: اگر می بینید در استان ها و مراکز مختلف همچنان از نیروی جوان استفاده نمی گردد، مقصر خود شما جوانان هستید. این فرهنگ، منِ مدیر را وامی دارد که نیروی پیر را انتخاب کنم و البته باید توجه داشت که این فرهنگ هم یک روزه به وجود نیامده است.
وی اظهار داشت: به هر سوی این جامعه نگاه می نماییم، می بینیم جوانان کارهایی انجام داده اند. مرحله نخست در مبحث بیانیه گام دوم انقلاب، علم و پژوهش است. پس لازم است جوانان آموزش و پرورش را جدی بگیرند و با همت، تلاش و انگیزه درباره آن کار کنند.
عضو کابینه دولت مردمی تصریح کرد: عرصه کار بسیار گسترده است؛ باید عرصه حضور باز شود تا همگان حضور یابند. همه اقشار مختلف عنان کار را به دست بگیرند و شما تنها در موارد خاص و امور خطیر در واگذاری امور، اهلیت را سرلوحه کار خویش قرار دهید.
نوری با اشاره به اینکه باید باور به جوانان را حفظ و تقویت نماییم اظهارکرد: انگاره ها را باید تغییر داد؛ گرچه دشوار می باشد اما شما جوانان برای تغییر این انگاره ها توانمند هستید.
وی افزود: کار دشوار می باشد، از موانع دلسرد نشوید، اگر منِ وزیر شما را درک نمی کنم، سرخورده نشوید و با کار و تلاش و برنامه درست و دقیق، خودتان را تحمیل کنید. شما بر مبنای باورهایتان معلمی را انتخاب کردید. همین باورها سبب شد تا رفتار معلمی پیشه کنید. منِ معلم نیک می دانم که انتخاب معلمی چه میزان محتاج صبر است.
نوری در ادامه اضافه کرد: در طرح مردمی سازی یارانه ها که از مدت ها پیش معطل مانده بود و اقتصاد کشور نیازمند این جراحی اقتصادی بود، سرانجام در دولت سیزدهم عملیاتی شد و این درحالی است که دولت برای این جراحی سختی بسیاری متحمل شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، عضو کابینه دولت ایران قوی اظهار نمود: بودجه آموزش و پرورش در دولت سیزدهم برای اولین بار در طول تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی از ۹درصد کل بودجه به ۱۳درصد کل بودجه افزایش پیدا کرد، خیلی ها به خود و نهاد متبوع شان نسبت می دهند که باید صراحتا عنوان کنم این مهم تنها به پیشنهاد و تاکید و پیگیری خودِ دولت امکان پذیر شد و تمام تفاضل ۹تا ۱۳درصد کل بودجه تنها صرف مسایل معیشتی فرهنگیان، قانون رتبه بندی، بیمه تکمیلی و… شد.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~