انتقاد از تشریفات اداری پیچیده برنامه های فرهنگی مدارس

انتقاد از تشریفات اداری پیچیده برنامه های فرهنگی مدارس

انتقاد از تشریفات اداری پیچیده برنامه های فرهنگی مدارس

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی بر احیای جریان انقلابی با بکارگیری مدیران خلاق و جوان در مدارس تاکید کرد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، حجت الله الماسی در آیین گشایش گردهمایی «مجاهدان عرصه تربیت و تبیین» که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار نمود: هدف گردهمایی و تشکیل ایجاد گروه مشاورین جوان، مبحث بسیار مهم و راهبردی به حساب می آید. همچون مهم ترین شاخصه های آن میتوان به زنده کردن حلقه های میانی اشاره نمود.
وی با بیان اینکه لایه های پایه و بیرونی نظام آموزش و پرورش ما کهنه و فرسوده است خاطرنشان کرد: یک سیستم خشک و بی روح وجود دارد که با وجود تغییر دولت ها و مدیران و سیاست گذاران متاسفانه تغییر نمی کنند و این مورد روند امور دولت های خلاق و جوان را کُند می کند.
الماسی با انتقاد از دیوان سالاری و نظام پیچیده بوروکراتیکِ در برنامه های فرهنگی مدارس، اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش همواره تاکید دارند که برای یک اردوی یکروزه به اندازه ای مقررات دست و پاگیر وجود دارد تا دست آخر مدیر از سفر حتی یک روزه دانش آموزان هم منصرف می شود.
الماسی تصریح کرد: این درست است که مقررات باید اجرا شود، اجرائیات و قوانین موجود هم رعایت شود اما نباید کار را معطل گذاشت.
وی ضمن اشاره به حضور جوانان بعنوان مدیران میانی افزود: حقیقت این است ما هر چه فکر کردیم دیدیم هیچ کس بهتر از جوانان برای ورود به حلقه میانی وجود ندارد این حلقه میانی می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند و مشاورین جوان نخ تسبیح این میانه هستند و برای نوآوری و خلاقیت وارد میدان شده اند.
مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی به راهکارهای موجود برای بهبود کیفیت کار در آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: تنها راه آن ایجاد جریانی است که به واسطه آن میتوان قانون گریز نبود و در عین حال جریان انقلابی گری را وارد سیستم کرد. باید کوشش کرد تا مدیران خلاق و جوان را وارد مدارس نماییم. حقیقت این است که بدون حمایت، تلاش و کار جهادی هیچ یک راه به جایی نخواهند برد.
وی اصلی ترین هدف آموزش و پرورش را احیای جریان انقلابی دانست وگفت: لازم است خود شما یک شبکه باشید. درصورتیکه تشکیل شبکه دهید، دریایی از ایده و خلاقیت هم برای حوزه ستادی و هم برای استانهای خود به دنبال خواهید داشت. راهکارهایی که هر کدام بزودی ثمر خواهد داد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، الماسی با تکیه بر مقوله شبکه سازی اظهار داشت: مهم ترین ابزار شما برای تاثیرگذاری ایجاد شبکه استانی است. آن هم شبکه ای که به دنبال هویت خود بعنوان معلمی انقلابی باشد. چون که اگر هویت خویش را احیاء کند می تواند در احیای هویت دیگران هم اثرگذار باشد.

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~