برخی از والدین ایالت جنوبی میزوری ابراز نگرانی كردند: قانونی بودن تنبیه بدنی دانش آموزان در ۱۹ ایالت آمریکا

برخی از والدین ایالت جنوبی میزوری ابراز نگرانی كردند: قانونی بودن تنبیه بدنی دانش آموزان در ۱۹ ایالت آمریکا

برخی از والدین ایالت جنوبی میزوری ابراز نگرانی كردند: قانونی بودن تنبیه بدنی دانش آموزان در ۱۹ ایالت آمریکا

مدل کودک: اداره آموزش وپرورش منطقه ای در شهر کوچکی واقع در جنوب غربی ایالت ˮمیزوریˮ آمریکا از بازگشت راه حل تنبیه بدنی به این مدرسه برای مجازات تعدادی از دانش آموزان آگاهی داد.
به گزارش مدل کودک به نقل از ایسنا، در حالی که خیلی از کارشناسان این روش را نامناسب و با عواقب ناخوشایند برای کودک می دانند اما هم اکنون تنبیه بدنی دانش آموزان در این ایالت و ۱۸ ایالت دیگر آمریکا همچنان قانونی می باشد.
بخش آموزش و پرورشی شهر “کاسویل” همین طور اعلام نمود که دانش آموزان تنها در صورتی تنبیه می شوند که والدین آنها، اجازه کتبی این کار را امضا کنند و در صورت تغییر نظرشان نیز می توانند درخواست کتبی عدم رضایت خودرا به مسئولان آموزشی بدهند.
کاسویل یک شهر در ایالات متحده آمریکا است که در شهرستان بری در ایالت میزوری واقع شده و حدود ۳۲۰۰ نفر جمعیت دارد.
گزارش ها حاکیست که تنبیه بدنی دانش آموزان برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ به کاسویل بازخواهد گشت. همین طور مقامات آموزشی این منطقه نیز اعلام نمودند زمانی که سایر ابزارهای انضباطی مثل تعلیق از تحصیل شکست بخورند، کودک تنبیه بدنی خواهد شد.
با این حال تا حالا گزارشی در مورد علت بازگرداندن تنبیه بدنی به بخش آموزش و پرورشی کاسویل منتشر نشده است.
به گفته مقامات آموزشی این منطقه، تنبیه بدنی دانش آموز در مقابل دیگر دانش آموزان انجام نخواهد شد و فردی تنبیه را انجام می دهد و یک تن دیگر نیز به عنوان شاهد نظارت خواهدنمود. همین طور ضربه زدن به سر یا صورت دانش آموز نیز مجاز نیست.
به گزارش “وال استیریت ژورنال”، یکی از اساتید دانشگاه تگزاس در این زمینه اظهار داشت: تنبیه بدنی کارساز نیست و مطالعات نشان داده است که موجب ایجاد مشکلات بیشتری برای کودک می شود.
متخصصان تاکید کردند: دانش آموزانی که در مدارس کتک می خورند، از نظر تحصیلی به خوبی همسالان خود عمل نمی کنند و متحمل لطمه های جسمی و روحی می شوند. حتی در بعضی موارد، کودکان به حدی بد لطمه می بینند که نیاز به توجهات پزشکی دارند.
در همین حال، “میچ پرینشتاین”، مدیر ارشد علمی انجمن روانشناسی آمریکا اظهار داشت که ده ها تحقیق نشان میدهد تنبیه بدنی، رفتار نامناسب را کاهش نمی دهد و احتمالاً پرخاشگری، خشم و خصومت را بیشتر می کند، ضمن این که ممکنست به افسردگی و مشکلات در رابطه با عزت نفس منتهی شود.
وی تصریح کرد: روش های بهتری برای از بین بردن رفتارهای نامطلوب، شامل آموزش حل مساله، پاداش دادن به رفتار مثبت مانند استراحت اضافی و فراهم کردن امکان توجه بیشتر به دانش آموزان در کلاس درس است.
همچنین “الیزابت گرشوف”، استاد توسعه انسانی و علوم خانواده در دانشگاه تگزاس در این زمینه هشدار داده است: در شرایطی که تنبیه بدنی صورت گیرد، دانش آموزان ناتوان و کم توان نیز با احتمال بیشتری در معرض سوءرفتار و تنبیه بدنی قرار می گیرند.

منبع:

مدل کودک

تولید, جامعه, خانواده, کودک, مد و فشن

No description. Please update your profile.

~~||~~Comments Are Closed~~||~~